تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گمانه‌زني‌ها در مورد رياست اجلاس سران عرب در بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: گمانه‌زني‌ها در مورد رياست اجلاس سران عرب در بغداد
منابع نزديك به طالباني، رئيس جمهور عراق، با تكذيب انصراف وي از رياست اجلاس سران اتحاديه عرب به نفع مالكي، اعلام كردند: وي رياست هيئت عراقي را در اين اجلاس به عهده خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار حوزه بين الملل «خبرگزاري دانشجو» به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، يك منبع نزديك به جلال طالباني، رئيس جمهور عراق گفت: طالباني رياست اجلاس سران اتحاديه عرب در بغداد را به عهده خواهد داشت.

اين منبع با تكذيب اخباري كه حاكي از وجود فشارهايي بر طالباني براي انصراف از رياست اين اجلاس به نفع نوري مالكي است،‌ اعلام كرد: سفر طالباني به ايالات متحده براي معالجات پزشكي بوده و 12 مارس جاري به عراق بازگشته و رياست هيئت عراقي در اجلاس سران اتحاديه عرب در بغداد و رياست اجلاس را به عنوان ميزبان آن به عهده خواهد داشت.

برخي منابع ادعا كرده بودند فشارهايي از سوي ايران بر طالباني اعمال شده است تا رياست اجلاس بغداد را به مالكي بسپارد اما منابع نزديك به طالباني اعلام كردند اين اخبار صحت ندارد.

از سوي ديگر روزنامه عراقي الزمان در شماره امروز خود نوشت كه مالكي، نخست وزير عراق 14 مارس جاري به كويت سفر مي كند.

به نوشته الزمان برخي تحليل گران معتقدند سفر مالكي به كويت براي ايجاد همسويي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس با دولت خود قبل از برگزاري اجلاس سران اتحاديه عرب است.

به اعتقاد ناظران اين تلاش دولت مالكي در واكنش به اظهارات اخير سعود الفيصل،‌ وزيرخارجه عربستان در عراق بوده است كه از ارتباط نزديك دولت مالكي با ايران ابراز نارضايتي كرده بود.

الفيصل يكشنبه گذشته در رياض گفته بود كه نفوذ ايران در عراق براي ما يك مشكل اساسي است.

منابع خبري در كويت از اعلام آمادگي امير كويت براي شركت در اجلاس بغداد خبر داده اند.

با توجه به اختلافات حزبي و فرقه اي موجود در عراق به ويژه ميان احزاب سني و شيعه، اجلاس سران اتحاديه عرب در بغداد و ميزان تاثيرگذاري هر يك از احزاب وابسته به دولت شيعه مالكي يا احزاب سني و همچنين كردها در اين اجلاس، اهميت ويژه اي پيدا كرده است.

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن