تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 24 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806517842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش كار روزانه زنان عامل مهم درتحكيم بنيان خانواده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كاهش كار روزانه زنان عامل مهم درتحكيم بنيان خانواده است
تهران - به اعتقاد كارشناسان ، كاهش كار روزانه زنان ، كم شدن زمان بازنشستگي و افزايش مرخصي براي رسيدگي به امور خانه و فرزندان از مهمترين عوامل تحكيم و افزايش فرهنگ تشكيل خانواده در كشور است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا ، به گفته كارشناسان امور مذهبي ، هد‌ف اساسي د‌ين اسلام نيز تربيت انسان‏ها و تامين سعاد‌ت بشر د‌ر‎ ‎تمام ابعاد‌ وجود‌ي و د‌ر تمام مراحل زند‌گي است. به همين جهت د‌ستورات تربيتي اسلام و فرهنگ حيات‎ ‎بخش اهل بيت‏(ع)، د‌قيقا د‌ر راستاي پرورش فطري انسان‏ها، تد‌وين شد‌ه است. خد‌اوند‌‎ ‎متعال براي تربيت افراد‌ بشر، كانون پر مهر خانواد‌ه را بهترين محيط تربيتي انسان‎ ‎قرار د‌اد‌ه‌ است.

بررسي عوامل و موانع تحكيم بنيان خانواده و شفاف سازي اين عوامل و موانع از جمله مسايل مهمي است كه باعث ترغيب جوانان به تشكيل خانواده سالم مي شود.

كارشناسنان معتقدند كه اسلام در حمايت از زنان، حفظ آرامش و نقش تربيتي آنان، قوانيني را پيش بيني كرده و حاكم شرع را موظف كرده تا به لحاظ مالي زن را تامين كند.

حوريه خدايي استاد دانشگاه و حوزه در گفت و گو با خبرنگا اجتماعي ايرنا در اين باره گفت : در قوانين شرع اسلام، زنان در خانواده از حقوق بسيار متعالي برخوردارند.

وي علاوه بر نفقه و مهريه ، حق مسكن اجرت المثل ، اجرت حمل در دوران بارداري و اجرت شيردادن به فرزند را از ديگر قوانين حمايتي اسلام براي زنان برشمرد و گفت : فرمان تامين اقتصادي زن به مردان و دستگاه حكومتي به خاطر حفظ سلامت جسمي و روحي زنان و مصون داشتن آنان از افتادن در دام نگاه و فضاهاي آلوده و براي ايجاد خانواده اي سالم از سوي آنان است.

خدايي خاطر نشان كرد: شغل براي زنان به عنوان يك امري براي تامين معاش خانواده در اسلام تعريف نشده، و اگرچه اسلام مخالف حضور اجتماعي زنان و كسب منصب هاي اجتماعي نيست و مساله امر به داشتن حجاب نيز مويد اين امر است، اما داشتن هر شغلي را در شان زن و موافق با حفظ روحيه لطيف انساني او براي ايفاي وظيفه تربيت نسل بشري نمي داند .

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود : اسلام در حمايت از زنان، حفظ آرامش و نقش تربيتي آنان، قوانيني را پيش بيني كرده و حاكم شرع را موظف كرده تا به لحاظ مالي زن را تامين كند .

وي گفت: تحقيقات گوياي اين امر است كه مردان متاهل مهمترين عامل حفظ بنيان گرم خانواده را حضور بيشتر و بي دغدغه همسران خويش در خانه براي نظارت و مديريت داخلي خانواده مي دانند ومعتقدند كه دولت براي داشتن جامعه اي سالم و داشتن نيروهاي انساني پويا بايد هزينه كند و لذا بايد بانوان شاغل ، كه مسووليت خطير همسري و مادري را نيز بر عهده دارند را حمايت كرده و اين حمايت مي تواند در چارچوب تقليل زمان بازنشستگي زنان، تقليل كار روزانه و افزايش مرخصي براي رسيدگي به امور خانه و فرزندان باشد.

عزت السادات ميرخاني استاد دانشگاه و حوزه نيز در مقاله خود كه با عنوان " رسالت مادري ، مقاصد شرعي ، مكاتب و معاهدات بين المللي " به سومين نشست انديشه هاي راهبردي زنان و خانواده ارايه داد، مي نويسد : رسالت عظيم مسلمانان در حفظ دين اسلام، با تربيت نسلي دين محور، ميسر است و حفاظت از اين نسل در گرو سلامت جسمي و روحي مادران مي باشد.

ميرخاني افزود: تهيه پيش نويس سند رفع تبعيض از زنان بر مبناي شريعت اسلامي بر اساس وظايف انساني زن و نقش خانوادگي آنان عرصه را براي حمايت جدي دولتمردان از زنان در جهت گسترش نهاد خانواده تقويت مي كند .

وي همچنين تنظيم اين سند مادر محور را بر اساس فرهنگ قراني با تاكيد بر جايگاه انسان ساز مادر ، از ديگر عوامل شفاف سازي نقش كليدي و خطير زنان در ساختن جامعه اي سالم دانست تا بر اساس آن حمايت هاي جدي از زنان بهتر شكل بگيرد.

لذا تحقق اين مهم جز با سرمايه گذاري مادي و معنوي دولتمردان براي زنان شاغل كه مسووليت خطير همسري و مادري را نيز بر عهده دارند ميسر نيست.

البته نبايد تلاش در اين امر را به منزله لطف به زنان محسوب كرد بلكه اين سرمايه گذاري مادي و معنوي از سوي دولت در واقع براي ترغيب جوانان به امر ازدواج و تشكيل خانواده سالم و افزايش مديريت بهينه بانوان جامعه اسلامي است .

شكوه نوابي نژاد، كارشناس مسايل خانواده نيز در مقاله خود به اين نشست نيز آسيب هاي جدي به نهاد خانواده را تغييرات در نهاد خانواده دانسته و معتقد است كه تغيير سبك زندگي و الگوي ازدواج از جمله اين تغييرات است .

وي تغيير نگرش درباره مقدس بودن پيوند زناشويي ، كاهش تمايل به فرزندان بيشتر ، خشونت فيزيكي و رواني برخي مردان و تبليغات ماهواره اي را از مهمترين علل آسيب به بنياد خانواده در كشور مي داند.

اجتمام **9114**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80021561

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن