تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي كامل سمنان براي پذيرايي از مهمانان نوروزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: آمادگي كامل سمنان براي پذيرايي از مهمانان نوروزي
سمنان - عصمت سالار با تشكيل ستاد ويژه نظارت و ايمني راه‌ها براي نوروز سال 91 دراستان سمنان،تمهيدات لازم به منظور رسيدگي به مجروحان و مصدومان تصادف‌ها و حوادث جاده‌اي احتمالي در اولويت برنامه‌ريزي اين ستاد قرار گرفت.
عباس رهي استاندار سمنان با بيان اين‌كه استفاده ازظرفيت‌هاي مناسب گردشگري و تفريحي درون شهرها مهمترين كار در اين ايام است، گفت: همه دستگاه‌هاي اجرايي بويژه آموزش و پرورش، اداره كل ورزش و جوانان و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بايد فضاهاي مناسب اداره‌هاي خود را براي اسكان موقت و اقامت مسافران در اين استان فراهم كنند.
رهي بر ايجاد امنيت و حفظ سلامتي مردم در جاده‌هاي استان تأكيد كرد و افزود: با توجه به اين‌كه يكي ازعلل تصادفات خواب آلودگي و سرعت غير مجاز است، با هدايت مسافران به داخل شهرها و فراهم كردن شرايط اسكان و اقامت آنان مي‌توان حوادث جاده‌اي را كاهش داد.
وي رسيدگي به سلامت غذايي مسافران و نظارت بر مراكز پذيرايي بين‌راهي را خواستارشد وبيان داشت: ارائه خدمات شبانه‌روزي پزشكي درماني در ايام نوروز از برنامه‌هاي ديگر اين ستاد براي سال نو است.
استاندار سمنان با بيان اين‌كه فعاليت ستاد تسهيلات دراستان از دهه آخر اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردين ماه 91 ادامه دارد، يادآورشد: تشكيل يك شبكه بازرسي در خصوص بررسي نحوه ارائه خدمات در ايام نوروز ضروري است.
رهي ازفرمانداران و شهرداران استان خواست با هماهنگي نيروي انتظامي براي حضورموقت زائران امام رضا(ع) و تسهيل تردد آنان در استان اقدامات لازم را انجام دهند.
وي ازتشكيل شبكه بازرسي اصناف و شبكه بازرسي در استانداري خبرداد و تصريح كرد: بازرسي‌ها بايد به صورت محسوس و نامحسوس از 15اسفندماه آغاز وتا 15 فروردين ماه سال آينده ادامه داشته باشد.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان سمنان به برپايي نمايشگاه‌هاي بهاره در استان اشاره كرد وادامه داد: در350 غرفه نمايشگاهي سراسراستان انواع مايحتاج مردم عرضه مي‌شود.همچنين 900تن پرتقال، 700تن سيب،700تن گوشت مرغ و100 تن گوشت قرمز براي كنترل قيمت در غرفه‌هاي نمايشگاهي وفروشگاه‌هاي مشخص ومعين توزيع خواهد شد.
حميد يزداني مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان سمنان نيز با اشاره به مناطق گردشگري استان اظهارداشت:يكي از راه‌هاي شناسايي استان توزيع اقلام معرفي مناطق و جاذبه‌هاي گردشگري به مسافران است. براين اساس مجموعه اقلام و بسته‌هاي فرهنگي شامل كتابچه و لوح‌فشرده جاذبه‌هاي طبيعي استان در 15 هزار نسخه تهيه شده است.
رسول منصوري سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان سمنان هم از اجراي طرح نظارتي ويژه نوروز سال 91 در استان خبر داد و گفت: ايجاد آرامش و نظارت مستمر بر بازار عرضه و تقاضا، برنامه‌ريزي براي تأمين، توزيع و ارائه بموقع كالا وخدمات و رسيدگي سريع به شكايات وگزارشات مردمي و جلوگيري از هرگونه كمبود و افزايش غير منطقي قيمت‌ها از اهداف اجراي اين طرح است.
منصوري يادآورشد: دراين طرح با رصد روزانه نرخ كالا و خدمات، از توان اجرايي بازرسان سازمان صنعت،معدن وتجارت و مجامع امورصنفي، تشكل‌هاي مردمي و ناظران افتخاري در استان استفاده مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه اين طرح در دستور كار معاونت نظارت و بازرسي اين سازمان قرار دارد، تصريح كرد:اين طرح در دو عرصه كالايي شامل البسه، پوشاك، كيف و كفش، آجيل و خشكبار، خواروبار و شيريني‌ها، لبنيات، گوشت قرمز، ماهي، قند و شكر، روغن نباتي، برنج، انبار و سردخانه، ميادين ميوه و تره‌بار و نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا مي‌شود.به منظور ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزي و متقاضيان بازار شب عيد در استان، دو ستاد تسهيلات سفر نوروزي و تنظيم بازار به صورت مشترك زير نظر استاندار سمنان فعاليت مي‌كنند.
پرهام جانفشان عراقي معاون امور عمراني استانداري سمنان نيز تأكيد كرد: مديريت كميته حمل و نقل جاده‌اي و درون شهري، مديريت و كاهش مصرف سوخت و ارائه خدمات شايسته، تأمين نياز سوخت بخصوص بنزين و سوخت سي.ان.جي خودروهاي مسافران عبوري از مهمترين وظايف كميته حمل و نقل ستاد تسهيلات نوروزي اين استان است.كميته حمل و نقل جاده‌اي و درون شهري، دو حوزه شوراي ترافيك و كميته ايمن در برون شهر را شامل مي‌شود كه در مديريت اين حوزه‌ها پليس راه و شهرداران، اداره حمل و نقل و اداره راه و ترابري با ما همكاري دارند.
معاون امورعمراني استانداري سمنان ماندگاري مسافران در استان را از اهداف كميته حمل و نقل ستاد تسهيلات نوروزي برشمرد وخاطرنشان كرد: بايد با تبليغات مناسب، قابليت‌ها و جاذبه‌هاي شهرهاي استان را به مسافران شناساند. هر شهرستان با توجه به قابليت‌هاي شهر، جاذبه گردشگري، تاريخي، مذهبي و بازار مي‌تواند به اين بخش كمك كند.

شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن