تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804089841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صالحي:ايران موفق ترين تجربه اسلامي را درزمينه حقوق بشر دارد خبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: صالحي:ايران موفق ترين تجربه اسلامي را درزمينه حقوق بشر دارد خبرگزاري موج -
۹ اسفند ۱۳۹۰ (۱۶:۳۳ب.ظ)

صالحي:

ايران موفق ترين تجربه اسلامي را درزمينه حقوق بشر دارد
خبرگزاري موج - وزير امور خارجه با تاكيد بر جايگاه مهم شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد نزد دولت جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران موفق ترين تجربه اسلامي در جهان معاصر در زمينه حقوق بشر دارد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علي اكبر صالحي درنوزدهمين اجلاس شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در سخناني اين اجلاس را كه همزمان با بروز تحولات مهم در خاورميانه برگزار مي شود، مهم و حساس توصيف كرد.
وي ضمن محكوم كردن اقدام توهين آميز نظاميان آمريكايي مستقر در افغانستان به قرآن كريم ، اين اقدام را مغاير با اصول اخلاقي، كرامت انساني و احترام به اديان و مقدسات ديني دانست.
وزير امور خارجه، خواستار احترام به ارزش هاي ديني و الهي به عنوان يكي از مظاهر حقوق بشر شد و از شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا اين اقدام را محكوم كند.
صالحي خاطرنشان كرد: در طول يك سال گذشته مردم منطقه خاورميانه گام هاي مهمي در مسير مردم سالاري، سعادت و استقلال برداشته اند و مسير انتخابي توسط اين ملت ها به طور حتم موجب بازگشت عزت، هويت و آزادي آنان مي شود.وي، انتخابات در تونس و مصر و آرمان هاي كشورهاي ديگر در منطقه را نشان از عزم مردم منطقه براي ساخت آينده اي شكوفا همراه با معنويت و عدالت عنوان كرد.
صالحي از سوي ملت ايران به مردم منطقه تبريك گفت و افزود:‌ مهم ترين وظيفه مردم منطقه حفظ اين دستاورد عظيم و ساخت جامعه اي براساس آزادي، حكومت قانون، استقلال و نفي دخالت خارجي است.
وي با بيان اين كه ملت هاي منطقه با وجود گوناگوني قومي و مذهبي قرن ها است در كنار يكديگر در آرامش زندگي كرده اند، تاكيد كرد: مردم منطقه بايد همزمان با تلاش هاي فتنه گرانه با ايجاد اختلاف ميان قوميت ها و مذاهب مختلف مقابله كنند.وزير امور خارجه همچنين با اشاره به وجود منافع مشترك كشورهـاي خـاورميانه و لزوم ايفاي نقش اين كشورها در روند توسعه اقتصادي و اجتماعي منطقه خاطرنشان كرد: خاورميانه اي با ثبات و پررونق از لحاظ اقتصادي بهترين گزينه براي تمامي كشورهاي منطقه براي حركت در مسير توسعه، حمايت از حقوق بشر و توسعه اقتصادي است.صالحي، تعهد مداوم جمهوري اسلامي ايران به روابط نزديك و برادرانه با اين كشورها را يادآور شد و تصريح كرد: حمايت ايران از خواست هاي والا بطور مستمر ادامه مي يابد.
وي با اشاره به فريادهاي مردم از چهار گوشه جهان كه خواستار بازپس گيري عزت و آزادي هاي از دست رفته خود و به چالش كشيدن نظام هاي مبتني بر سود و بهره جويي و تغيير جهان از طريق روش هاي دموكراتيك و عادلانه هستند، افزود: آزادي و عزت اين ملت ها توسط سوء مديريت نيروهاي مؤثر بر اقتصاد و مؤسسات فاسد دولتي كه جوامع منطقه اي و جهاني را به محل هاي ناعادلانه تبديل كرده اند به مخـاطره افتاده است.
وزير امور خارجه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران بـه تلاش هاي مردم براي دستيابي به حقوق و جايگاه خود احترام مي گذارد و از ديگر كشورها مي خواهد خواسته هاي ملتها را ارج نهند و از هر تلاشي براي بازگرداندن عدالت و زندگي شرافتمندانه به جوامع خود كوتاهي نكنند.
صالحي، جمهوري اسلامي ايران را موفق ترين تجربه اسلامي در جهان معاصر دانست كه بر پايه اتكاء به مردم، عرضه نمونه هاي پيشرفت ملي براساس حفاظت از مردم سالاري و ارزش هاي اصولي پايه گذاشته شده است و در زمينه هاي علوم، فن آوري، عدالت اجتماعي، توسعه، تضمين جايگاه زنان، احترام به حقوق اقليت هاي ديني و حوزه هاي ديگر موفقيت هاي چشمگيري داشته است.
وزير امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران با الهام از پيشينه تاريخي و ديني و به عنوان يكي ازحوزه هاي تمدن بشري بر تلاش خود براي ترويج حقوق بشر براساس رويكردي فعال و براساس همكاري ادامه مي دهد.
صالحي با اشاره به در پيش بودن برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: پيش بيني ها حاكي از حضور گسترده مردم در اين دوره از انتخابات است.
وي ادامه داد: مجلس ساز و كاري مهم در سياست گذاري و نظارت سياسي است و اين انتخابات و انتخاب هاي ديگر در طي 33 سال گذشته نشان از دموكراسي پايدار در كشور ايران است.
وزير امور خارجه در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح چالش هاي جدي فراروي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين الملل به دليل اتخاذ سياست هاي مستقل اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي بعضي از كشورهاي غربي با به خطر افتادن بسياري از منافع راهبردي خود به اقدامات يك جانبه قهرآميز، تحريم هاي يك جانبه و حمايت از گروه هاي تروريستي براي اعمال فشار به ملتي كه استقلال را انتخاب كرده بودند، روي آوردند.
صالحي تاكيد كرد: تحريم هاي يك جانبه اقتصادي و مالي به عنوان اهرمي براي فشار بر ايران اعمال شده است تا ايرانيان را از تصميم گيري آزادانه براساس ساز و كارهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي خود محروم كنند.
وي با تشريح سوابق ننگين اقدامات گروه هاي تروريستي در به شهادت رساندن هزاران شهروند ايراني اعم از زنان و كودكان بي گناه و آسيب رساندن به اموال دولتي و خصوصي، شهادت سه دانشمند فيزيكدان در يك سال گذشته استاد"مسعود علي محمدي"، دكتر "مجيد شهرياري" و مهندس "مصطفي احمدي روشن" معاون سايت هسته اي نطنز توسط گروه هاي تروريستي را يادآور شد.
وي افزود: اين اقدامات تروريستي در حالي انجام شد كه عامل اين اقدامات تروريستي مهمان يكي از پايتخت هاي غربي هستند و توسط تروريست هاي صهيونيست حمايت مي شوند.

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن