تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828684096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفته بودم می‌خواهم دنیا را پر از «هیچ» کنم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > تجسمی  - ایسنا نوشت: پرویز تناولی در آستانه برپایی نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های «هیچ» در گالری 10، گفت: «بزرگترین شانس من مردمی شدن مجسمه‌های «هیچ»‌ و راه یافتن آنها به خانه مردم بود.» این هنرمند مجسمه‌ساز سه‌شنبه 17 خردادماه و چند روز مانده به افتتاح نمایشگاه مجسمه‌های «هیچ»‌ش درباره زمینه‌های شکل‌گیری ساخت این نوع آثار، توضیح داد: «اگر روزنامه‌های دهه 40 و 50 را نگاه کنید متوجه می‌شوید که آنجا گفته بودم می‌خواهم دنیا را پر از «هیچ» کنم. نمی‌دانم چقدر آن ایده انجام شد و کاری هم به آن نداریم، زیرا این «هیچ‌»ها ساخته شد و به خانه‌های مردم راه پیدا کرد.» او اضافه کرد: «در یک دوره‌هایی از کارم فقط «هیچ» می‌ساختم و کار دیگری انجام نمی‌دادم. گاه نیز مجسمه‌های «هیچ» را با تلفیق شاعر، عاشق و دیوارها کار کردم. در هر حال «هیچ» دوست قدیمی بود که با هم اخت شده‌ایم.» تناولی سپس به ایده اصلی شکل‌گیری مجسمه «هیچ» در پنج دهه گذشته اشاره کرد و افزود: «آغاز ساخت «هیچ» همراه با یک نگاه اعتراضی بود، زیرا محیط آن روزگار به دلم نمی‌نشست، گالری‌ها متاع دسته دوم غرب را عرضه می‌کردند و کار هنرمندانی را به نمایش می‌گذاشتند که مفتخر به نمایش هنر غربی بودند؛ آن هم بعد از پنجاه سال!» تناولی تصریح کرد: «فرهنگ غنی ایران در شعر نهفته بود، اما شعر بعد نداشت و من علاقه‌مند بودم مجسمه‌سازی را در این فرهنگ جایگزین کنم. لذا عوامل مختلفی باعث انتخاب کلمه «هیچ» در آن سال‌ها شد و همه آنها عاملی شد تا این واژه به زندگی من راه پیدا کند.» او در پاسخ به این نکته که ساخت «هیچ» توسط او با یک فلسفه آغاز شده بود در حالی که در جهان غرب نیز این فلسفه در آثار هنرمندان آن دوران رخنه کرده بود، عنوان کرد: «به نوعی با رفتن اکسپرسیونیست‌ها از هنر غربی، مضامین سطحی و عامیانه در کار آنها رواج پیدا کرده بود و هنرمندان به هیچ نزدیک شده بودند. به نوعی فلسفه «هیچ» آنجا نیز رخنه کرده بود، اما عملا آن‌ها به ساخت «هیچ» دست نیافتند در حالی که من عملا دست به ساخت «هیچ» زدم.» این هنرمند در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به جایگاه فعلی مجسمه‌های «هیچ» بعد از چند دهه، گفت: «من کار خود را انجام دادم و می‌بینم مخاطب و مردم به این «هیچ‌»ها علاقه دارند و آنرا دنبال می‌کنند. شاید بزرگترین شانس من در این بود که «هیچ»‌هایم مردمی شدند. این در حالی بود که طبقه تحصیل کرده و روشنفکر «هیچ» را تحویل نگرفت، اما در این سال‌ها مردم عادی قصیده‌هایی از «هیچ» برایم نوشتند که نشان از استقبال آنها و علاقه‌شان می‌داد. این مردمی شدن «هیچ» برای من مهمترین نکته بود. نمی‌توانم بگویم که «هیچ» در حد مونالیزا مردمی شد اما در حد خودش موفق بود.» تناولی همچنین در مورد تنوع متریال و ابعاد ساخت مجسمه‌های «هیچ» توضیح داد: «ماده برنز، سختی و زیبایی را نشان می‌دهد اما رنگ ندارد در حالی که فایبرگلاس آزادی عمل و رنگ را برایم تامین می‌کرد. از سوی دیگر برنز متریال بسیار گرانی است، اما فایبرگلاس ارزان تر بود و برای هوای آزاد و یا داخل محوطه مطلوب می‌نمود و با«هیچ‌» های من همخوان بود. به همین دلیل هم بعد از مدتی که با برنز کار کردم به فایبرگلاس هم روی آوردم، اما می‌بینید که هیچ وقت نمی‌توانم «هیچ» سنگی بسازم زیرا می‌شکند. گهگاه در سرامیک هم آن‌را آورده‌ام اما این اتفاق هم کم می‌افتد.» نمایشگاه «هیچ»‌های پرویز تناولی از 20 خرداد تا دوم تیر ساعت 17 تا 20 در گالری 10 به نشانی ونک، خیابان خدامی، خیابان نیروی انتظامی، بن بست ریاحی برپاست. 58244




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن