تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805671666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل ميراث فرهنگي سمنان خبر دادثبت يك اثر تاريخي ديگر از گرمسار در فهرست آثار مليخبرگزاري فارس: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان از ثبت يك اثر تاريخي ديگر در محدوده شهرستان گرمسار در فهرست آثار ملي ايران خبر داد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل ميراث فرهنگي سمنان خبر دادثبت يك اثر تاريخي ديگر از گرمسار در فهرست آثار مليخبرگزاري فارس: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان از ثبت يك اثر تاريخي ديگر در محدوده شهرستان گرمسار در فهرست آثار ملي ايران خبر داد.
خبرگزاري فارس: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان از ثبت يك اثر تاريخي ديگر در محدوده شهرستان گرمسار در فهرست آثار ملي ايران خبر داد.


حميد يزداني امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در اين‌باره اظهار كرد: ثبت آثار تاريخي استان سمنان در فهرست آثار ملي در سال جاري رشد خوبي داشته است.

وي افزود: اخيرا نيز يك اثر تاريخي ديگر كه "حمام پاده" در شهرستان گرمسار بوده، در فهرست آثار ملي ثبت شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان افزود: بناي تاريخي مورد نظر در اجراي طرح ثبت ملي در دوره قاجاريه ساخته شده و در گذشته‏هاي دور به عنوان گرمابه‏اي در شهرستان گرمسار كاربرد داشته است.

يزداني اضافه كرد: حمام پاده در يكي از روستاهاي هدف گردشگري استان سمنان به نام "پاده" واقع شده و دليل نام‏گذاري آن نيز همين امر است.

وي ادامه داد: اين حمام تاريخي در جوار قلعه تاريخي پاده استقرار دارد و با ثبت اين اثر كه نمايانگر ميراث گذشتگان ماست، شمار آثار ثبت شده استان سمنان در فهرست آثار ملي بار ديگر افزايش يافت.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان اضافه كرد: به دنبال توفيق در ثبت ملي اين اثر، به زودي عمليات مرمت اضطراري اين بناي تاريخي آغاز مي‏شود.

يزداني، پاك‏سازي اثر از زباله و نخاله، پي‏بندي جرزها و پي‏ بنا، برداشت كاه گل بام، سبك‏سازي سقف و اصلاح مجدد ايزوله سقف، مرمت طاق‏هاي آجري تخريب شده در قسمت‏هاي مختلف بنا، اصلاح ديوار خارجي، نماسازي همگون با بافت تاريخي، اصلاح ورودي بنا براي جلوگيري از ورود آب‏هاي سطحي و شيب‏بندي معابر را از برنامه‏هاي اين اداره كل براي مرمت، احيا و بهسازي حمام تاريخي پاده گرمسار عنوان كرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان يادآور شد: قلعه تاريخي پاده نيز در گذشته در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده بود و اين نشان‏دهنده ارزش تاريخي اين روستا است.

يزداني خاطرنشان كرد: حمام پاده در جنب قلعه پاده واقع شده و اين امر ظرفيت خوبي براي توسعه اين مجموعه گردشگري و تاريخي محسوب مي‏شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: اين مجموعه براي معرفي و جذب گردشگران داخلي و خارجي از اهميت بالايي برخوردار است.

به گزارش فارس؛ به همت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، حمام پاده كه در مجاورت قلعه تاريخي پاده قرار دارد، در صحن همايش سراسري ثبت مطرح شد و در نهايت با تاييد شوراي سياست‌گذاري به مجموع آثار تاريخي كشور پيوست.

اين گزارش مي‌افزايد: حمام پاده داراي 800 متر مربع زيربنا است كه تاكنون مرمت‌هاي متعددي در آن صورت گرفته و پيش‌بيني مي‌شود دو مرحله بازسازي بنيادي ديگر براي حفظ اين اثر لازم و ضروري باشد.

با ثبت حمام پاده و قرار گرفتن اين بنا در فهرست آثار ملي، اقدامات مرمتي و حفاظتي آن در دستور كار اداره ميراث فرهنگي اين استان قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام/س10

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن