تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820490823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 40 درصدي متكديان، معتادان و كارتن خواب ها در ميدان راه آهن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كاهش 40 درصدي متكديان، معتادان و كارتن خواب ها در ميدان راه آهن
شهردار منطقه 11 گفت: با اجراي طرح ضربتي پاكسازي ميدان راه آهن از آلودگي هاي اجتماعي، آمار افراد بي خانمان، متكدي و معتاد در اين ميدان 40 درصد كاهش يافته است.


مسعود كفايتمند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام خبر پاكسازي ميدان راه آهن از حضور افراد متكدي و بي خانمان افزود: به منظور پاكسازي ميدان راه آهن كه يكي از مهمترين مبادي ورودي مسافرين به شهر تهران است، با هماهنگي و استقرار اكيپ هاي ويژه نيروي انتظامي؛ نسبت به استقرار گشت هاي ويژه براي جمع آوري و ساماندهي افراد بي خانمان، متكديان و معتادان اقدام شده است تا اين افراد را به مراكز مربوطه انتقال دهند.
وي ضمن اعلام كاهش 40 درصدي متكديان، معتادان و كودكان كار در اين محدوده تاكيد كرد: شناسايي و بررسي آسيب ها و معضلات و اجراي عمليات و اقدامات متناسب با اولويت ها از فعاليت هاي محوري اداري مطالعات اجتماعي است.
شهردار منطقه 11 همچنين شناسايي فضايي به منظور احداث نخستين گرمخانه موقت در سطح محدوده را عنوان و تصريح كرد: اين مكان به منظور ساماندهي اقشار آسيب پذير و بي خانمان با ظرفيت 80 نفر در ناحيه سه، تا پايان سال جاري راه اندازي مي شود.
** ساكنان مركز پايتخت، ترافيك را با دوچرخه دور مي زنند
همچنين معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 11 از احداث مسير دوچرخ به طول 2000 متر در محورهاي خيابان امام خميني (ره) حد فاصل حسن آباد تا ميدان حر خبر داد.
كوروش خرد با بيان اين مطلب افزود: تا كنون احداث 700 متر از اين مسير انجام گرفته و در حال پيگيري و با سازمان هاي مرتبط به منظور اجراي اداره عمليات عمراني هستيم.
وي تغيير جهت موقت معابر با هماهنگي و استقرار عوامل راهنمايي و رانندگي را از اقدامات دانست كه در راستاي كاهش و هدايت بار ترافيكي به نقاط حاشيه اي خيابان هاي پر تردد در روزهاي پاياني سال با توجه به موقعيت تجاري خاص منطقه انجام مي گيرد.
كوروش خرد از تصويب طرح و تجهيز كارگاهي به منظور احداث پل مكانيزه در ميدان راه آهن و ساماندهي اين ميدان در حوزه ي ترافيك تا پايان سال جاري خبر داد.
وي عنوان كرد: برگزاري دوره هاي آموزش ترافيك در مدارس و سراي محلات، اجراي مسابقات و جشنواره هاي ترافيكي و توزيع بنر، بروشور و پوستر در ايستگاه هاي اتوبوس از اقداماتي است كه در راستاي ارتقاي فرهنگ ترافيك انجام گرفته است.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري منطقه 11 در پايان خاطر نشان كرد: جانمايي به منظور احداث پارك آموزش ترافيك در راستاي ارتقاي سطح آگاهي ساكنين محدوده و آشنايي با قوانين ترافيكي از اقدامات محوري است كه در دستور كار اين واحد قرار دارد.
** بهره برداري از پل مكانيزه در مركز پايتخت
8 پاركينگ مكانيزه در هسته مركزي تهران در دست احداث است
در ادامه معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 11 از بهره برداري دو دستگاه پل مكانيزه عابر پياده و آغاز عمليات احداث هشت پاركينگ مكانيزه در محدوده مراكز شهر تهران خبر داد.
تراكم جمعيت، بافت فرسوده، قرار گرفتن در هسته مركزي شهر و تردد روزانه بيش از دو ميليون مسافر در محدوده منطقه 11 لزوم احداث پاركينگ هاي متعدد و ايجاد امكانات رفاهي مناسب ارتقاي ايمني عابران پياده را دو چندان كرده است.
كوروش خرد با اعلام خبر مكانيزه شدن دو پل عابر پياده در دو مكان پر تردد گفت: اين دو پل مكانيزه يكي در خيابان كارگر جنوبي، مقابل بيمارستان چشم پزشكي فارابي و ديگري در بزرگراه يادگار امام تقاطع رباط كريم واقع شده اند كه تا پايان اسفند مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.
وي بااشاره به تراكم جمعيت و خودرو و كمبود زمين و پاركينگ در منطقه 11 اظهار كرد: هشت پاركينگ مكانيزه در هسته مركزي شهر در حال احداث است كه هر يك با ظرفيت 16 واحد خودرو بخش عمده اي از نياز شهروندان را مرتفع خواهد ساخت.
خرد با بيان اينكه معابر منطقه 11 عمدتا شرياني است، افزود: امسال 250 متر مربع تابلوي هدايت مسير در اين منطقه نسب شده است.
وي همچنين از پياده راه سازي ايجاد تجهيز مبلمان شهري در خيابان هاي وحدت اسلامي و كارگر جنوبي خبر داد و اضافه كرد:ايجاد مسير دو كيلومتري دوچرخه سواري در بخشي از خيابان امام خميني (ره ) در دست پيگيري است كه 700 متر آن انجام شده است.
معاون حمل و نقل ترافيك منطقه 11 با اعلام اين كه نرده گذاري 5/2 كيلومتر خط 10 اتوبوس هاي تندرو در خيابان حضرت ولي عصر در دست اقدام است خاطر نشان كرد: ظرف چند روز آينده دوربرگردان كمالي- كاشان زير بار ترافيك قرار مي گيرد.
** پياده روهاي معابر ناحيه سه مرمت شدند
شهردار ناحيه سه شهرداري منطقه 11 گفت: مرمت پياده روسازي ضلع غرب خيابان كارگر حد فاصل خيابان آزادي تا ميدان حر به متراژ 12 متر مربع و پخش 200 تن آسفالت توسط اداره فني و عمران ناحيه سه صورت گرفت.
لالويي افزود: هدف از اجراي اين كار توسط اداره فني و عمران تسهيل در رفت و آمد شهروندان، حفظ نماي بصري شهر، رفع مشكلات و معضلات بوده است.
وي اضافه كرد: هدف از پخش 200 تن آسفالت در سطح ناحيه سه انجام لكه گيري و روكش آسفالتي است.
شهردار ناحيه سه تصريح كرد: همچنين تابلوهاي ترافيكي جهت رفاه حال شهروندان و پيدا كردن مسير به صورت راحت توسط اين بخش به تعدادي 70 عدد نصب شده است.
لالويي خاطر نشان كرد: از ديگر اقدامات اداره فني و عمران تعريض 10 عدد تابلوهاي ايستگاه تاكسي در سطح ناحيه سه بوده است.
** آموزش روابط سالم در بين زوجين در منطقه سه
در ادامه شهردار ناحيه سه تصريح كرد: دوره آموزشي روابط سالم در بين زوجين در خانه سلامت و مشاركت گروهي روانشناسي بر 20 نفر از شهروندان برگزار شده است.
لالويي ادامه داد: هدف از برگزاري دوره هاي آموزش سالم در بين زوجين با هدف آشتياني با رفتار صحيح و مناسب برخورد مناسب با يكديگر استحكام روابط و كاهش انزجار در بين زوجين بوده است.
وي اظهار كرد: واحد محيط زيست و بازيافت ناحيه سه به ضرورت و اهميت اشاعه فرهنگ حفاظت و نگهداري محيط زيست و همچنين لزوم استفاده بهينه از منابع انرژي و ترويج بازيافت اجراي نمايش بازيافت را براي دانش آموزان انجام داده است.
شهردار ناحيه سه عنوان كرد: رنگ آميزي ديوار خيابان هاي كاشان، كارر و انصافي مقدم به متراژ 175 متر مربع توسط واحد زيبا سازي اداره خدمات شهري ناحيه سه با هدف حفظ نماي بصري شهر كاهش آلودگي ها و از بين بردن نازيبايي ها شهري انجام شده است.
لالويي بيان كرد: گشت و بازديد كارشناسي واحد ساماندهي در خيابان باستان از جمهوري تا خيابان دانشگاه جنگ جهت ساماندهي و رفع سد معبر صورت گرفت.
وي اظهار كرد: همزمان با فرا رسيدن فصل مناسب كاشت نهال، پياده رو خيابان ولي عصر عج در محدوده منطقه 11 با مشاركت سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران مزين به درختان چنار شدند.
لالويي خاطر نشان كرد: مسابقه آمادگي جسماني در مجموعه هاي ورزش رودكي و سرباز براي 80 نفر از شهروندان با هدف حفظ سلامتي و داشتن روح و جسمي سالم ارتقا روحيه شهروندان و افزايش نشاط وشادابي برگزار شده است./ز

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن