تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاكستان هشدار به آمريكا را تكرار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پاكستان هشدار به آمريكا را تكرار كرد
اسلام آباد – طرح گروهي از نمايندگان كنگرہ آمريكا براي خودمختاري ايالت بلوچستان پاكستان به عنوان مداخله در امور داخلي اين كشور، سبب تكرار هشدارهاي اسلام آباد به واشنگتن شد.


به گزارش ايرنا، پس از محكوم كردن اين اقدام كنگره آمريكا توسط نخست وزير پاكستان، "حنا رباني كھر" وزير خارجه اين كشور كه در لندن حضور دارد نيز گفت: ايالت بلوچستان داخل خاك كشور ما قرار دارد و حل و فصل مسائل اين منطقه بر عھدہ پارلمان ايالتي آن است و اعضاي كنگرہ ايالات متحدہ آمريكا در اين زمينه اختياري ندارند.

به گزارش منابع خبري، وي افزود: طرح ارائه شدہ در كنگرہ آمريكا، سبب تكرار تنش در روابط اسلام آباد و واشنگتن مي شود.

وزير امور خارجه پاكستان با تاكيد بر اينكه اين موضوع خلاف قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل متحد است، تصريح كرد: چنين رويكردي، اقدام عليه روابط بلند مدت آمريكا و پاكستان است.

دولت پاكستان در اعتراض به طرح مجلس نمايندگان آمريكا در زمينه اعطاي خود مختاري به ايالت بلوچستان پاكستان، روز دوشنبه "ريچارد ھوگلند" معاون سفير ايالات متحدہ آمريكا در اسلام آباد را به وزارت امور خارجه فراخواند و مراتب اعتراض اسلام آباد را به وي ابلاغ كرد.

همچنين سيد يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان در بيانيه جداگانه اي با محكوم كردن اين اقدام، تاكيد كرد: اين اقدام خلاف قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل متحد است.

بسياري از مقامات پاكستاني نيز طرح ارائه شده به مجلس نمايندگان آمريكا را اقدام آشكار عليه روابط اسلام آباد و واشنگتن خوانده اند.

"شري رحمان" سفير پاكستان در واشنگتن هم با واكنش شديد نسبت به اين اقدام كنگرہ آمريكا، گفت: اين كار، تحريك آميز است و اسلام آباد پاسخ محكمي به اين طرح خواهد داد.

حملات مكرر و بدون اطلاع هواپيماهاي بدون خلبان آمريكا به خاك پاكستان كه ده ها كشته و صدها زخمي از بين غيرنظاميان برجاي گذاشت، اسلام آباد را واداشت تا چندي پيش يك پايگاه پرواز اين هواپيماها را تعطيل كند و همكاري هاي نظامي خود در باره افغانستان را نيز كاهش دهد.

همچنين عمليات قتل بن لادن رهبر القاعده در ابيت آباد نزديك اسلام آباد توسط ده ها كماندو و بالگردهاي ويژه آمريكا بدون كمترين اطلاع رساني به مقامات پاكستان، از دلايل مقاومت اين كشور در برابر خواسته هاي كاخ سفيد است.

محور مذاكرات كھر با ويليام هيگ وزير خارجه انگليس و ديگر مقامات اين كشور در لندن، مسائل دوجانبه، وضعيت امنيتي منطقه، آسيا و افغانستان و توقف حملات ھواپيماھاي بدون سرنشين آمريكا در مناطق قبايلي پاكستان، اعلام شده است.

آساق ** 1095**1516

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30828963

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن