تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803945699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفارهرندی: هاشمی از انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان حذف خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس پاتوق:
صفارهرندی: هاشمی از انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان حذف خواهد شد  

وی معتقد است: آقای هاشمی نیز مرحله به مرحله از دور مسوولیت‌های که داشته خارج می‏شود و در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهیم بود که هاشمی حذف خواهد شد و این همان چیزی است که اطرافیان هاشمی از آن ترس دارند و می‏خواهند نگذارند این اتفاق رخ بدهد.
صفارهرندی: هاشمی از انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان حذف خواهد شد
ایسنا: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید طیفی از جریان اصولگرا را تعریف کنیم تا افراد حتی با کمترین اشتراک هم درون این دایره قرار بگیرند.
محمدحسین صفارهرندی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه عدالت و این‌که «دولت می‏گوید باید برویم دست مناطق محروم را بگیریم تا بالا بیایند، حتی اگر صدای شهرنشینان هم دربیاید» به تاثیرات چنین عملکردی بر انتقادات طبقات متوسط شهری اشاره و تاکید کرد: این‌ها را می‌توان فارغ از دسته‌بندی سیاسی ن ریشه‌یابی اجتماعی کرد. البته هدف‌گیری دولت نیز غلط نبود که می‏گفت؛ فاصله طبقاتی را باید با رسیدگی به مناطق محروم جبران ‏کرد. اما یک چیز مورد غفلت بود؛ همه این کارها حول چه ایده‏ای انجام شود تا موجب پراکندگی اصولگرایان نشود و همگی دور هم جمع شویم.
وی تاکید کرد: باید طیفی از جریان اصولگرا را تعریف کنیم تا افراد حتی با کمترین اشتراک هم درون این دایره قرار بگیرند. این‌که هرکسی علمی در دست بگیرد و در جریان اصولگرایی دیگران را دعوت به خود کند، مشکل آینده ماست؛ این‌که در جریان اصولگرا آدم‌ها شاخص اصولگرایی بشوند، آن وقت است که مرگ اصولگرایی فرا می‏رسد. در صورتی که باید با خرد جمعی وفاداران انقلاب از این مهلکه که دیگران گرفتارش شدند و چوبش را هم خوردند، نجات پیدا کنیم.
وی گفت: اولین شکست اصلاح‌طلبان هم حاصل همین دعوت به خود و فردگرایی بود؛ زیرا جبهه مشارکت گفت مردم اگر به اصلاح‌طلبان رای می‏دهند به خاطر خاتمی است که رییس ما بوده پس سهم ما ۹۰ درصد و بقیه احزاب ۱۰ درصد. از این‌جا تراز مشروعیت شد خواسته‌های فردی و همین اتفاق برای ما هم می‏تواند بیفتد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که هرکدام از جریانات جبهه اصولگرایان خودشان را محور حق بدانند و بقیه را دعوت به خود کنند همان اتفاق که برای اصلاح طلبان رخ داد برای ما هم رخ می‏دهد.
وی ادامه داد: همین اتفاق را هم که قبلا تجربه کردیم و دیدیم که در انتخابات شوراهای دوم، معلوم شد آن جریان گرگ صفت که منتظر است بیاید داخل، خوب کار کرد و دیدیم سه نفر از اصلاح‌طلبان که اصلا مقبولیت نداشتند وارد شورا شدند و اگر این طرف جبهه متحد داشت این اتفاق رخ نمی‏داد.
دانشجویی پرسید: شما در جایی گفته بودید دل‌تان برای آقای هاشمی دهه شصت تنگ شده است، مگر هاشمی دهه شصت و دهه هشتاد چه تفاوتی دارند؟
صفارهرندی گفت: هاشمی دهه شصت یعنی مورد اعتماد امام، مردم و انقلاب نه این‌که نقطه ضعف نداشته باشد، ولی می‏آید در نمازجمعه بحث عدالت را تئوریزه و مرزبندی با گروه‌های ضد انقلاب را ترویج می‏کند و مراد دل بچه حزب الهی‏ها و جبهه رفته‌هاست. حتما فرق دارد با هاشمی که در نماز جمعه آخر خود مراد و محبوب ارازلی می‏شود که در نماز دست می‏زدند و با کفش نماز خوانده و شعارهای منحرف می‏دادند.
وی ادامه داد: آن آقای هاشمی آن قدر مشروعیت دارد که بسیاری از انقلابیون حاضرند بروند و در گروه او کار کنند و حتی آقای احمدی‌نژاد هم می‏رود و استاندار او می‏شود اما به هر نسبتی که می‏بینیم هاشمی می‏آید جلو فاصله‌اش از آرمان‏هایی که خودش ترویج می‏کرده زیاد می‏شود، مثلا در دهه هفتاد خودش خطبه‌های دهه شصت را نقض می‏کند و از آن‌جا است که ما با تصویر یک آقای هاشمی جدید آشنا می‏شویم.
وی افزود: اگر کسانی تعلق خاطری به سمت نظام نشان دادند و با وجود همه نقطه ضعف‌ها و مشکلاتی که دارند، می‏خواهند خودشان را در گفتمان انقلاب بدانند و با فتنه‌گران مرزبندی کنند، این مقبول است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای خاتمی بارها نامه‌نگاری کرده بود و پیغام فرستاده بودند و از مقامات عالی‌رتبه نظام خواستنه بود که در فرصتی بنشینند و صحبت کنند تا بازگردد که موافقت نشد و حتی خاتمی حاضر شده بود با نفرات پایین‌تر دیدار کند که این فرصت هم به او داده نشد. به هر حال مطلب این بود که می‌گفت موضع موسوی و کروبی را قبول ندارم و موضع خودم را دارم که در جای خود مطرح می‌کنم. کسانی می‏گفتند این سخن خاتمی یک بازی است و نباید بگذاریم این بازی را بر سرمان بیاورد. این مطلب ممکن بود اتفاق بیفتد، اما اگر بیاید با سران فتنه مرزبندی کند، یعنی از دست رفتن پشتوانه اراذل و اوباش‌ متصور است و این به نفع انقلاب است؛ زیرا هرچه پراکندگی در آن‌ها بیشتر باشد به نفع ماست.
وی افزود: بدون این‌که بخواهیم خوش خیالی کنیم معتقدم از گذشته ‏های فاسق خودشان به راحتی دل نمی‏کنند، یعنی اگر خاتمی بیایید و گذشته خود را تخطئه کند تازه می‏تواند از محکومیت‌های متعارف رها شود، نه این‌که سفید شود برای آمدن به صحنه‌های سیاسی انتخاباتی؛ زیرا این‌ها صلاحیت‌های خودشان را برای حضور در عرصه سیاسی از دست داده‌اند.
وی معتقد است: آقای هاشمی نیز مرحله به مرحله از دور مسوولیت‌های که داشته خارج می‏شود و در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهیم بود که هاشمی حذف خواهد شد و این همان چیزی است که اطرافیان هاشمی از آن ترس دارند و می‏خواهند نگذارند این اتفاق رخ بدهد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس در دور هشتم و آن‌چه تاثیر هوادارن دولت در این انتخاب خواند، گفت: علی‌رغم این‌ها دیده‌ایم که حداد عادل پس از برگزاری انتخابات و حاشیه‌هایی که فتنه‌گران برای آن ساختند، مدافع دولت شد و داخل دانشگاه و این سو و آن سو خود را برای نظام و دولت هزینه کرد و باید بگوییم درست صحنه را دیدن یک ویژگی بسیار خوب است.
وی در پاسخ به سوالاتی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری و امکان کاندیدا شدن خودش نیز گفت: برای انتخابات آینده می‌توان کار کرد؛ البته نه روی مصادیق، اما بر روی شاخص‌ها. یعنی باید ببینیم به دنبال چه هستیم و چه می‏خواهیم نه این‌که چه فردی را می‏خواهیم؛ زیرا انقلاب رنگی‌ها محور شدن آدم‌ها راه می‏اندازد؛ بنابراین خوب است دنبال شاخص‌ها و محورهای اصیل باشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره آینده موسوی و کروبی اظهار کرد: نوع برخورد ما با موسوی و کروبی مبتنی بر این نیست که آن‌ها چی می‏شوند، مهم دل‌هایی که با وسوسه این‌که دارند نخست وزیر منصوب امام را انتخاب می‏کنند، صبح اول وقت وضو گرفتند و رفتند نام این انسان متوهم را درون صندوق انداختند. واقعا ما مسوولیم ۱۳ میلیون نفری که دچار توهم شده‌اند را نجات دهیم. هرچند حکمت رهبری و خطبه روز ۲۹ خرداد ایشان، حقیقتا ۹۰ درصد از افرادی که می‏خواستند برای چنین توهمی جان فنا باشند را از آن قالب فکری بیرون کشید.
صفارهرندی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من قبول نمی‏کنم که آقای احمدی‌نژاد مکتب قرآن و اسلام و ولایت را رها کند و مکتب چیزهای بنجل دیگر را بپذیرد، ولی انکار هم نمی‏شود کرد افرادی به زور می‏خواهند این بازی را دنبال کنند و همین موجب می‏شود که رییس‌جمهور مورد پرسش واقع شود. البته تنها مساله‌ای که مورد توجه ماست دعا کردن برای منفک شدن این دو جریان از یکدیگر است.
وی درباره وضعیت کنونی سینما و همچنین دوران وزارتش، گفت: برخی از مشکلات امروز سینما به دوران اصلاحات و فیلم‌های دختر و پسری که باب شد باز می‏گردد و کار را به جایی رساند که سینما دیگر خانوادگی و متکی بر ارزش‌ها نیست؛ اما حرف ما یک چیز و در عمل سینما یک چیز دیگر است که آن تکیه زدن سینما بر تاریخی یکصدساله است که در آن نقشی نداشته‌ایم و حتی قبل از انقلاب ما بچه مسلمان‌ها سمت سینما هم نمی‏رفتیم.
وی ادامه داد: در سینما هرچه داریم پس از انقلاب است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برخی در میانه راه دچار سیاست زدگی شدند و یکی از فیلمسازان که فیلم هایش دلگرمی بچه های جنگ بود امروز دلخوشیش این است تا جناح فلان که پارسال خیابان‌های تهران را کثیف کرده بودند برایش کف بزنند و سوال این است که چرا این بیماری‌ها به دل این‌ها افتاده که بخشی از آن به کم‌توجهی ما بر می‏گردد و امیدوار بودیم جلوگیری‌ها از فیلم‌های در سراشیب افتاده وضعیت بد سیما را درست کند و محصول دوره ما ۱۵ فیلم توقیفی بود.
وی با انتقاد از رفع توقیف فیلم‌های توقیف شده در دولت دهم، تصریح کرد: واقعا جای سوال دارد که چرا فیلم‌هایی که ما توقیف کردیم، رفع توقیف شد؟ مگر دولت عوض شده بود که می‏گوییم این فیلم‌ها را آزاد می‌کنیم تا دل آن‌ها به دست بیاید در صورتی که دل‌ها به دست نمی‏آید و همان آدمی که پارسال این باج به او داده شده امسال آمد و چهره‏ای دیگر از خود نشان داد زیرا با پول خرج هنرپیشه کردن و عکس یادگاری گرفتن کار و سینما درست نمی‏شود و آن‌ها محبت شما به دل‌شان می‏افتد اما محبت انقلاب نه و تنها این‌ها به درد شب انتخابات می‏خورند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس پاتوق]
[مشاهده در: www.farspatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن