تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزمون هاي ادواري سال آينده در چهار نوبت برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آزمون هاي ادواري سال آينده در چهار نوبت برگزار مي شود
تهران - رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي از برگزاري آزمون هاي ادواري در سال آينده در چهار نوبت ماه هاي خرداد ،شهريور ،آبان و بهمن خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا،"كوروش پرند" روز چهارشنبه در نشست خبري كه در محل اين سازمان برگزار شد، افزود: آخرين مرحله آزمون ادواري در سال جاري 14بهمن ماه امسال برگزار شد.

وي اظهار داشت: آزمون هاي ادواري سنجش مهارت در راستاي برنامه هاي عملياتي سال جهاد اقتصادي، براي نخستين بار در سال جاري به صورت هماهنگ و سراسري و از طريق بكارگيري سيستم هاي الكترونيكي در كشور انجام شد.

وي در خصوص شيوه اجراي آزمون ادواري سنجش مهارت و نحوه ثبت نام متقاضيان بيان داشت: براي ثبت نام اين آزمون، دفترچه واحد طراحي شده بود كه متقاضيان پس از دريافت دفترچه و كارت اعتباري از مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي و آموزشگاههاي فني و حرفه اي آزاد توانستند از طريق پايگاه اينترنتي http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت نام كنند.

وي افزود: آزمون سراسري ادواري در 14 بهمن ماه در 39 حرفه به صورت همسان و هماهنگ كشوري و بيش از 484 حرفه غير همسان در بخشهاي صنعت، خدمات، كشاورزي و فرهنگ و هنر در سراسر كشور برگزار شد.

پرند با اشاره به اهداف برگزاري آزمون هاي سراسري سنجش مهارت به صورت سراسري گفت: طرح برگزاري آزمون هاي سراسري سنجش مهارت با اهداف اطلاع رساني جامع و ايجاد وحدت رويه، ارتقاي كيفيت فرآيند سنجش مهارت ، اعتبار بخشي به تجارب فني و حرفه اي افراد، بسترسازي تحقق دولت الكترونيك و توسعه و بهبود خدمت رساني به مخاطبان اجرايي مي شود كه برنامه ريزي لازم براي برگزاري آزمون ادواري هماهنگ در 31 استان و بيش از 450 حوزه امتحاني انجام شد.

وي پيرامون نحوه اعلام نتايج آزمون هاي ادواري سراسري سنجش مهارت گفت: نتايج اين آزمونها 25 بهمن ماه از طريق پايگاه اطلاع رساني آزمون ادواري سنجش مهارت و ساير سامانه هاي اطلاع رساني اعلام شده است.

وي با اشاره به مراحل اجراي آزمونهاي ادواري سنجش مهارت گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله كتبي و عملي است .

وي در خصوص شرايط قبولي در آزمون هاي سنجش مهارت بيان داشت: حدنصاب نمره قبولي در آزمون كتبي 50 از 100 و در آزمون عملي 70 از 100 است كه شرط قبولي نهايي براي دريافت گواهينامه مهارت كسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طريق 25 درصد نمره آزمون كتبي بعلاوه 75درصد نمره آزمون عملي است.

به گفته ي پرند نخستين آزمون ادواري سراسري سنجش مهارت در سال جاري 20آبان ماه با شركت حدود 67 هزار نفر برگزار شد كه بيش از 23 هزار نفر موفق به كسب نمره قبولي و شركت در آزمون عملي شدند. در آزمون 14بهمن ماه امسال 63هزار و 721 نفر شركت كرده بودند.

وي ادامه داد: از ميان شركت كنندگان در آزمون ادواري 14بهمن ماه امسال يكهزار و 883 نفر بيكار، 10هزار و 705نفر كارجو، 19هزار و 173 نفر شاغل، پنج هزار و 451 نفر دانشجو، 22 هزار و 297 نفر دانش آموز ،643نفر سرباز و 650نفر خانه دار بودند.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با بيان اينكه در آزمون هاي ادواري افراد در كلاسهاي آموزشي شركت نمي كنند، گفت: افراد پذيرفته شده براي تشكيل پرونده از 29 بهمن ماه تا چهارم اسفندماه امسال مي توانند به مراكز آموزشي مراجعه كنند.

وي با اشاره به مردودين و قبولي هاي آزمون ادوراي 14 بهمن ماه امسال گفت: در اين آزمونها 39 هزار و 497 نفر مردود و 24هزار و 224 نفر قبول شده اند. همچنين 10هزار و 500 نفر از مردودين غايب بوده اند.

وي تاكيد كرد: تمام عوامل اجرايي و حفاظتي آزمون ها و نيروي انساني مرتبط بايد در كشور آموزش كسب كنند و كارت صلاحيت حرفه اي مربوطه را دريافت كنند.

وي با بيان اينكه سازمان آموزش فني و حرفه اي بدنبال طراحي صلاحيت حرفه اي است ، از طراحي كتاب هاي آموزشي در خصوص آزمون هاي ادواري خبر داد و گفت: كتابها به نحوي طراحي شده كه شامل درسنامه ،پرسش هاي چهار گزينه اي به همراه پاسخنامه تشريحي است كه در پايان هر كتاب سه آزمون به همراه پروژه هاي عملي وجود دارد.

اقتصام ** 9123 **1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30819010

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن