تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812781871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرعت بازي رقبا زيادتر شده فرگوسن: اگرحذف نمي‌شديم تا فينال مي‌رفتيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: سرعت بازي رقبا زيادتر شده فرگوسن: اگرحذف نمي‌شديم تا فينال مي‌رفتيم
سرالكس فرگوسن طي اين 25 سال كار در منچستر يونايتد جادو كرده و حالا يكي از بزرگترين مربيان تاريخ محسوب مي‌شود. چهاردهه از زماني كه او دوران مربيگري اش را در تيم ايست استيلينگ شاير شروع كرده مي‌گذرد اما اين مرد هفتاد ساله نشانه‌اي از پيري و خستگي نشان نداده و اين فصل هم با تيمش يك فصل فوق‌العاده ديگر را مي‌گذراند. او در مصاحبه خودش با فيفا از كورس قهرماني ليگ برتر، حذف شدن از ليگ قهرمانان و تاكيدهاي باشگاهش روي ميدان دادن به جوانان صحبت كرد.

سرالكس درمورد عملكرد اين فصل تيمتان چه نظري داريد؟
فراز و نشيب‌هاي خودمان را داشته ايم. بدشانسي آورديم چون تعداد مصدومان تيم بالا بود. خيلي بالا در حدي كه انتظارش را نداشتيم مثلا نمانيا ويديچ و دارن فلچر را تا آخر فصل از دست داديم. مي‌شود جاي بهترين بازيكنان را تا يكي دو بازي پر كرد اما وقتي دوران غيبتشان طولاني‌تر مي‌شود كار دشوار خواهد بود. با اين حال داريم با تمامي وجودمان تلاش مي‌كنيم كه بار ديگر قهرمان ليگ برتر بشويم. من كه نسبت به شانس قهرماني تيم خوشبين هستم.
تيم ضربه بزرگي خورده؟ چون كه شما نتوانستيد به طور چرخشي از بازيكنان استفاده كنيد.
اين روزها خيلي خيلي سخت است كه بتوانم براي هر بازي همان بازيكنان را داشته باشم. سرعت بازي‌ها هم به قدري بالاست كه ماهيچه‌هاي بچه‌ها خسته شده و واقعا به استراحت نياز دارند. اين بازيكناني كه از آنها حرف مي‌زنيم هر بازي 13 يا 14 كيلومتر مي‌دوند كه خيلي نسبت به قبل بيشتر است. بايد بهترين تركيب ممكن تيم را آماده نگه داشت.
اين فصل دو مدعي جديد قهرماني در ليگ برتر داريم. فكر مي‌كنيد ميزان رقابت‌ها نسبت به سابق بيشتر شده؟
رقابت كه هميشه وجود داشته. فرقش اين است كه به جاي چهار تيم بزرگ هميشگي كه ما، چلسي، آرسنال و ليورپول بوديم حالا شش تيم بزرگ داريم و تاتنهام هم به اين جمع اضافه شده. منچستر سيتي هم كه كلي پول خرج كرده كه در اين گروه جاي بگيرد. براي همين راه قهرماني دشوارتر از هميشه است.
حذف ناباورانه يونايتد از ليگ قهرمانان هنوز هم براي‌تان ناراحت كننده است، نه؟
اين اتفاق مايه تاسف بزرگي براي ما شد چون من اين حس را دارم كه اگر از مرحله گروهي صعود كرده بوديم مي‌توانستيم تا فينال پيش برويم. براي من مشكل اصلي بازي خانگي‌مان مقابل بازل بود. 2- صفر جلو بوديم و بعد هم چهار پنج فرصت درجه يك را از دست داديم. در نهايت هم تمركزمان از دست رفت و دست آخر به تساوي رضايت داديم كه براي ما نتيجه بدي بود. مجبور شديم هر طور هست از بازي برگشت حداقل يك امتياز را بگيريم. درآن بازي هم با آن كه به حريف مسلط بوديم نتوانستيم به گل برسيم و زماني كه اين اتفاق براي تيمي مي‌افتد ديگر شايستگي رسيدن به پيروزي را ندارد.
بازل خيلي براي‌تان دردسر درست كرد.
بله، خيلي. نكته اش اين است كه تيم بزرگي مثل يونايتد بايد قدرت خودش را به حريفش تحميل كند اما تيم‌هايي كه اين روزها در ليگ قهرمانان تلاش مي‌كنند در نيمه دوم خيلي سرعتي‌تر از قبل هستند. تا چند سال پيش حريفان نيمه دوم وقتي كه صاحب توپ مي‌شدند فقط دو سه بازيكن درنيمه ما داشتند اما حالا پنج شش بازيكن دارند كه سرعتشان هم بالاست. به نظرم اين يكي از پيشرفت‌هاي كلي فوتبال امروز به نسبت سابق است.
در فينال سال قبل برابر بارسا حرفي براي گفتن نداشتيد. آن شب كاري بود كه اگر طور ديگري انجام مي‌داديد يونايتد را به قهرماني مي‌رساند؟
من از بابت هيچ يك از تصميمات آن شبم احساس پشيماني نمي‌كنم چون بارسا قهرماني اش را به خاطر برتري كاملش نسبت به يونايتد به دست آورد. جلوي دريافت دو گل اول را مي‌شد گرفت و شايد اگر كمي شانس آورده بوديم ممكن بود به پيروزي هم برسيم اما زماني كه حريف حتي يك ذره هم نسبت به شما بهتر باشد ديگر كاري از دستتان بر نمي‌آيد.
فكر مي‌كنيد رئال و بارسا الان از تيم‌هاي ديگر خيلي جلو باشند؟
هنوز هم فكر مي‌كنم كه بارسلونا بهترين تيم اروپا است هر چند كه رئال دارد از فاصله خودش با آنها كم مي‌كند. اختلافي كه در جدول لاليگا با بارسا پيدا كرده‌اند اين را ثابت مي‌كند. شايد خيلي زود همسطح هم بشوند اما در حال حاضر بارسا هنوز آن توانايي جادويي را دارد كه در يك بازي فراتر از سطح همه ظاهر شود. زماني كه مسي، ژاوي و اينيستا در كنار هم قرار بگيرند غير قابل توقف مي‌شوند.
تيم شما اين توانايي فوق‌العاده را دارد كه به رغم پول اندكي كه صرف خريدهايش مي‌كند همچنان جزو برترين‌ها باشد. اين يك استراتژي عمدي است كه در پيش
گرفته ايد؟
ما چند سال قبل تصميم گرفتيم ساختاري را به راه بيندازيم كه در آن به جوانان بهاي بيشتري داده شود مثل روني، رونالدو، ناني و اندرسون. از طرفي مي‌دانستيم كه در آكادمي، جوانان با استعدادي مثل دني ولبك و تام كلورلي را هم داريم. از آن موقع به بعد تنها كاري كه كرديم اين بود كه همه چيز را حول محور جوانان قرار داديم. با اين شيوه ديگر مجبور نبوديم پول زيادي صرف خريدن بازيكنان بزرگ كنيم چون خودمان در خانه به اندازه كافي جوان با استعداد داريم.
با وجود ضعفي كه در ديدار با بازل نشان داديد، فكر مي‌كني يونايتد همچنان مي‌تواند در سطح اول اروپا رقابت كند؟
همان طور كه گفتم ما مي‌توانستيم تا فينال پيش برويم، فقط شانس نياورديم اما فكر مي‌كنم هنوز انگيزه لازم را براي رقابت كردن با رئال و بارسا داريم و از آنها خيلي دور نشده‌ايم. مطمئنم خيلي زود مي‌توانيم اين را ثابت كنيم.
منبع: سايت فيفا

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن