تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817986752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات تست سامانه موشكي ناتو در تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جزئيات تست سامانه موشكي ناتو در تركيه
ناتو سامانه رهگير دفاع موشكي خود در تركيه را آزمايش كرد.


به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران هسته‌اي، منابع غربي گزارش داده اند كه رادار نصب شده در منطقه كوره جيك تركيه هفته گذشته تست شده است.

بنابر گزارش هاي موجود كه منابعي در داخل ايران هم در گفت وگو با «ايران هسته اي» آن را تاييد كرده اند اين تست به صورت رهگيري يك موشك شليك شده از درياي مديترانه صورت گرفته است.

اگرچه منابع غربي مي گويند اين تست موفق بوده ولي منابع داخلي در ايران اختلال هايي در توان رهگيري اين سامانه را رصد كرده اند.

اين سامانه در روز دوشنبه 26دي 1390 (16ژانويه 2012) رسما آغاز به كار كرده بود.

پايگاه اينترنتي دبكا فايل كه به عنوان ارگان عمليات رواني موساد در اينترنت عمل مي كند، روز يكشنبه 23 بهمن 1390 (12 فوريه 2012) گزارش داد كه تست اين سامانه در چارچوب رزمايش مشترك آمريكا و اسرائيل اجرا شده است».

دبكا فابل نوشت: يك فروند هواپيماي اف 15 اسرائيل بر فراز آب هاي مديترانه اقدام به شليك يك موشك رافائل بلو اسپارو 2 كرد. سامانه موشكي مستقر در كوره جيك تركيه و سامانه رادار مستقر در اسرائيل سريعا موقعيت اين موشك را مشخص و تا زمان سقوط آن را رهگيري كردند». اين پايگاه اينترنتي در ادامه مدعي هماهنگي مكامل تريكه و نانو در اين عمليات شد و تاكيد كرد: «در اين مدت سامانه رادار اسرائيل وسامانه رادار موشكي كوره جيك با مبادله اطلاعات با هماهنگي كامل عمل كردند. با اين آزمايش اين موضوع مشخص شد كه در حمله احتمالي موشكي ايران، سامانه رادار اسرائيل و سامانه رادار كوره جيك تركيه مي توانند به صورت هماهنگ سرعت و موقعيت موشك ايران را مشخص كنند.

كارشناسان در داخل ايران اين ادعاي دبكا فايل را رد مي كنند. يك كارشناس متخصص در موضوع در اين باره به «ايران هسته اي» گفت: ادعاهاي دبكا فايل بيشتر نوعي عمليات رواني است كه هدف آن بحراني كردن روابط اسران و تركيه است. اين پايگاه سعي كرده با ارائه جزئيات اين جنبه از عمليات رواني خود را بپوشاند.

اين كارشناس سپس تاكيد كرد كه تا كنون نشانه اي از مبادله اطلاعات راداري ميان تركيه و اسراييل به دست نيامده ولي اين احتمال كه ناتو اطلاعات جمع آوري شده از رادار كوره جيك را مستقلا به اسراييلي ها ارائه كند منتفي نيست.

لئون پانه تا وزير دفاع امريكا هم در 15 مهر 1390 اعلام كرده بود اطلاعات اين سامانه در اختيار اسراييل قرار نخواهد گرفت چرا كه اسراييل عضو ناتو نيست.

رادار مستقر شده در تركيه بخشي از سپر دفاع موشكي مشترك ناتو و امريكاست كه تكميل آن تا سال 2020 طول خواهد كشيد.

اين رادار در استان مالاياي تركيه و در 600 كيلومتري مرز غربي ايران نصب شده است.

بر اساس گزارش هاي منتشر شده، رادار هشدار اوليه موسوم به ايكس-بند اي‌ان/تي‌پي‌واي-۲ بخشي از سامانه دفاع موشكي تي‌اچ‌اي‌اي‌دي (THAAD) است كه با هدف متوقف كردن موشك‌هاي ميان برد در ارتفاعات بسيار بالا طراحي شده است.

حدود ۸۰ كارمند امريكايي در پايگاه تركيه‌اي براي هدايت اين سامانه مستقر خواهند شد.

طبق گزارش‌ها، حدود ۴۰ تا ۵۰ چادر در اين پايگاه نظامي در كورچيك براي افرادي كه وظيفه هدايت اين سامانه را دارند، بر پا شده است.

روسيه استقرار اين سپر را تهديدي درجه يك براي توان راهبردي خود مي داند و اقداماتي را براي مقابله به مثل در مقابل آن آغاز كرده است.

ايران هم اعلام كرده است كه اين سپر را يك هدف جنگي مي داند. سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران روز 6 آذر در اين باره اعلام كرد: «ما آماده هستيم در صورتي كه مورد تهديد قرار بگيريم اول سپرهاي موشكي ناتو در تركيه را خواهيم زد و بعد به دنبال اهداف بعدي خواهيم بود».

وي همچنين در مصاحبه اي ديگر در 31 شهريور ماه گذشته تاكيد كرده بود كه سامانه رهگير ناتو توان مقابله با موشك هاي بالستيك ايران را نخواهد داشت./پ2

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن