تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 23 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810892701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يونان غرق در بحران/ نشست سران بي نتيجه ماند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: يونان غرق در بحران/ نشست سران بي نتيجه ماند
در حالي كه رؤساي سه حزب حاضر در دولت يونان كه ديشب چهارشنبه در نشستي مهم براي بررسي طرح نجات اقتصادي اين كشور شركت كرده بودند، بدون رسيدن به توافق اين نشست را ترك كردند ، تظاهرات گسترده معترضان در مقابل پارلمان يونان به درگيري با نيروهاي امنيتي منجر شد.
دفتر نخست وزير يونان با صدور بيانيه اي اعلام كرد: رؤساي احزاب درباره يكي از مفاد طرح رياضتي اختلاف نظر داشتند و اين اختلاف نظر روز پنجشنبه حل خواهد شد.

در بيانيه دفتر لوكاس پاپادموس كه بعد از هشت ساعت مذاكره منتشر شد، آمده است: "درباره همه بندهاي برنامه نجات اقتصادي به غير از يك بند آن اتفاق نظر وجود دارد و براي حل اين اختلاف نظر رؤساي سه حزب بايد بيشتر مذاكره كنند".

نخست وزير يونان نيز مذاكراه با نمايندگان گروه سه جانبه كمك كننده به كشورش (اتحاديه اروپا، بانك مركزي اروپا و صندوق بين المللي پول) را ادامه مي دهد.

نشست جرج پاپاندرئو (سوسياليست)، آنتونيس ساماراس (راست گرا) و جرج كاراتزافريس (راست افراطي) با پاپادموس به منظور توافق بين احزاب دولتي درباره تدابير رياضتي مورد درخواست گروه سه جانبه در ازاي وام صد و سي ميليارد يورويي روز چهارشنبه آغاز شد.

كاهش حقوق كارمندان و اخراج پانصد هزار نفر از كاركنان بخش دولتي از جمله مفاد طرح رياضتي دولت يونان است.

اين در حالي است كه بحران مالي و اقتصادي در يونان موجب افزايش فقر و بيكاري شده ، به طوري كه بيش از سه ميليون نفر از شهروندان اين كشور در حد و زيرخط فقر قرار گرفته اند .

اتخاذ سياست رياضت اقتصادي دراين كشور و بحران نظام سرمايه داري باعث شده كه شمار افراد زيرخط فقر در اين كشور افزايش يابد.

رسانه هاي خبري يونان به نقل از اداره آمار اتحاديه اروپا (يورواستات ) گزارش دادند، 27،7 درصد جمعيت يونان با اتخاذ و اجراي سياست رياضت اقتصادي درحد و يا زير خط فقر قرار گرفته اند.

بنا بر اعلام اداره آمار اتحاديه اروپا، كودكان و جوانان بين 18 الي 30 سال بيش از ديگر اقشار جامعه در تنگناي فشار هاي مالي قرار دارند و از فقر رنج مي برند .

در پي اتخاذ و اجراي سياست رياضت اقتصادي تحت فشار اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول، نرخ بيكاري در اين كشور طي دوسال گذشته از 8 درصد به 19 درصد رسيد، حقوق و مزايا كاركنان ادارات دولتي و بخش خصوصي و حقوق بازنشستگي كاهش يافته و تعداد زيادي از شركت هاي توليد و كسبه ورشكسته شدند.

اين در حالي است كه نمايندگان اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول موسوم به (تروئيكا)؛ براي اعمال فشار بيشتر به دولت يونان جهت كاهش بيش از پيش حقوق و مزاياي كاركنان يوناني و اخراج حدود 150 هزار نفر از نيروي انساني ادارات دولتي و بخش خصوصي در آتن به سر مي برند.

برلين و پاريس بارها از يونان خواسته اند كه به خواسته هاي تروئيكا با دقت عمل كند و براي كاهش بدهي هاي خارجي كه بالغ با 450 ميليارد يورو است، در جهت اصلاح سيستم اداري گام هاي عملي بردارد، در غير اين صورت از وام و كمك مالي محروم خواهد شد.

در همين حال اجراي سياست رياضت اقتصادي در يونان باعث شده كه آمار خودكشي در دو سال اخير به علت مشكلات مالي 20 درصد افزايش يابد، همچنين هم اكنون هزاران بي خانمان يوناني در سرماي زمستان ، شب را تا صبح در خيابان ها سپري مي كنند .

يونان همواره در خطر ناتواني در بازپرداخت بدهي هاي خود از بيستم مارس قرار دارد ، آتن بايد چهارده و نيم ميليارد يورو از تعهدات خود را كه مهلت آن در اين تاريخ به پايان مي رسد، پرداخت كند.

اما در ادامه اعتراضات مردمي به سياست رياضت اقتصادي ، تظاهرات گسترده معترضان در مقابل پارلمان يونان به درگيري با نيروهاي امنيتي و شليك گازهاي اشك‌آور منجر شد.

ده هزار نفر از مردم يونان با شركت در تظاهراتي در مخالفت با سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت در مقابل ساختمان پارلمان يونان تجمع كردند، معترضان كه سعي داشتند با شكستن موانع امنيتي وارد پارلمان يونان شوند با نيروهاي امنيتي درگير شدند.

اين تظاهرات كه با وجود بارش شديد باران برگزار شد ، از سوي دو اتحاديه بزرگ كارگري يونان سازمان‌دهي شده بود.

تظاهرات گسترده به همراه اعتصاب عمومي در يونان در سراسر اين كشور در اعتراض به اجراي قريب الوقوع طرح كاهش هزينه هاي حمل و نقل ريلي و آبي برگزار شد كه تعطيلي بانك‌ها، مدارس و اسكله‌هاي كشتيراني را به‌ همراه داشت.

طي روزهاي گذشته نيز تظاهرات مشابهي در مناطق مختلف آتن برگزار شد.

در همين حال رهبران احزاب پارلماني يونان در نظر دارند با تشكيل جلسه فوق العاده، اجراي اين مصوبه را به تعويق بيندازند.

اخيرا دولت يونان اعلام كرد در سال جديد ميلادي ۱۵ هزار نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

پارلمان يونان همچنين در نظر دارد هزينه هاي دولت در سال ۲۰۱۲ را به ۱,۵ درصد از توليدات ناخالصي داخلي چيزي حدود ۴,۳ ميليارد دلار كاهش دهد.

كشورهاي اروپايي روز به روز فقيرتر مي شوند

در همين رابطه، ماهاتير محمد نخست وزير پيشين مالزي روز پنجشنبه در سخناني گفت: اروپا بايد از رهبري آسيا پيروي كند و با واقعيت هاي اقتصادي جديد روبرو شود ، زيرا با وجود انكار بحران عميق مالي، كشورهاي اروپايي روز به روز فقيرتر مي شوند .

نخست وزير پيشين مالزي تصريح كرد: اروپا منابع مالي زيادي از دست داده است و اكنون در مقايسه با گذشته فقيرتر شده است و اين روند همچنان ادامه دارد.

وي در ادامه افزود: ما در آسيا راه و رسم زندگي خود را داريم ، بنابراين هنگامي كه فقير هستيم مانند مردم فقير زندگي مي كنيم، من فكر مي كنم اين درسي است كه اروپا مي تواند از آسيا ياد بگيرد.

ماهاتير محمد تاكيد كرد: اكنون محوريت با آسياست و اقتصاد آسيا مي تواند در مديريت اقتصادي جهان نقش اساسي ايفا كند.

ماهاتير محمد خاطرنشان كرد:رهبران اروپايي بحران مالي خود را انكار مي كنند و از اعلام اينكه چه مقدار منابع مالي خود را از دست داده اند؛طفره مي روند .

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن