تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820299188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الاسلام سالك در گفت‌وگوي تفصيلي با «خبرگزاري دانشجو»: يقه سفيدها اصلي‌ترين رقيب اصولگرايان در انتخابات/ خاتمي و يارانش دچار اختلاف سنگين درون تشكيلاتي شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: حجت‌الاسلام سالك در گفت‌وگوي تفصيلي با «خبرگزاري دانشجو»: يقه سفيدها اصلي‌ترين رقيب اصولگرايان در انتخابات/ خاتمي و يارانش دچار اختلاف سنگين درون تشكيلاتي شده اند
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: اگر از جريان اصلاح طلبان شخصيت‌هاي اصلي به ميدان مي‌آ‌مدند انتخابات متفاوت بود اما از جريان انحرافي، فتنه و اصلاح‌طلبان، افراد يقه سفيد براي انتخابات ‌آمدند.


حجت‌الاسلام احمد سالك در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب «خبرگزاري دانشجو»، در ارزيابي وضعيت حضور اصولگرايان در انتخابات گفت: پس از انجام يك كار كارشناسي فشرده كه از فروردين سال 89 تا به امروز صورت گرفت، يك بيانيه 8 ماده‌اي و منشور اصولگرايان با 12 شاخصه تهيه شد كه براساس آن برادران و خواهران در سطح كشور با تشكيل جلسات متعدد نسبت به اصولي كه امام و رهبري نسبت به آن تأكيد دارند، توجيه شدند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز افزود: مجموع اين روند بستر خوبي را براي حضور در انتخابات فراهم كرد و امروز وضع پيشرفت فعاليت اصولگرايان در سطح كشور، مثبت و مطلوب ارزيابي مي‌شود.

وي در باره اصلي‌ترين و مهمترين رقباي اصولگرايان در انتخابات مجلس گفت: اگر از جريان اصلاح‌طلب و يا جريان‌هاي ديگر، شاخص‌ها و شخصيت‌هاي اصلي به ميدان مي‌آ‌مدند، بستر يك رقابت بزرگ فراهم مي‌شد، اما به تعبير ما از جريان انحرافي، فتنه و اصلاح‌طلبان افراد يقه سفيد براي انتخابات آمدند، بنابراين يك رقابت آشكار و وسيع نخواهد بود، بلكه يك رقابت آرام و پنهان در اين جهت صورت خواهد گرفت.

سالك به حضور جبهه پايداري در انتخابات مجلس اشاره و افزود: اگر جبهه پايداري كه خود جزو اصولگرايان است در اين عرصه وحدت كند، ليست واحدي بيرون خواهد آمد، وگرنه رقابت سازنده و مثبتي بين آنها به وجود خواهد آمد كه به شور انتخابات و حضور گسترده مردم كمك خواهد كرد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه در پاسخ به اينكه آيا اساسا به رقابت بين اصولگرايان اعتقاد داريد يا نه عنوان كرد:‌ اين كار خيلي خطرناك است و اعتقادي نداريم كه بين اصولگرايان رقابتي حاصل شود، البته اين رقابت در غالبي ديگر قابل توجه است.

وي ادامه داد: مسلما اين رقابت براي حضور حداكثري مردم پاي صندوق‌هاي راي در جهت انتخاب اصلح، مي‌تواند تأثير مثبت بگذارد.

اقتدار نظام در حضور حداكثري مردم در انتخابات است

سالك تصريح كرد: آنچه كه به عنوان اقتدار نظام مطرح است حضور حداكثري مردم است كه بايد به هر شكلي به تحقق آن كمك كرد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه در خصوص مسئله طرح اختلاف بين اصولگرايان و اينكه اين مسئله از چه جرياني نشأت گرفته است، گفت: مسائل اختلافي در دو چيز عمده ريشه دارد؛ يكي در هواي نفس و تبعيت از خواسته‌هاي دل گروهي و يا جرياني كه مطلوب نيست؛ زيرا خداوند در چنين شرايطي حاكم نمي‌باشد و ديگري جريان شيطان بزرگ و عوامل بيروني آن است كه با بكارگيري عناصر داخلي خود تلاش مي كند كه صحنه انتخابات را به صحنه اختلافات توسعه دهد.

وي عنوان كرد: دشمنان با ايجاد اختلافات مذهبي و قومي و حتي همسويي با اين حركات و دامن زدن به آنها سعي دارند تا انتخابات را بستر يك اختلاف گسترده نشان دهند، اما در اين شرايط هوشياري مردم و با بصيرت بودن آنان و نيز اطلاع داشتن از اين مسائل كمك شاياني به خنثي سازي هرگونه حركتي كه بر وحدت جامعه ضربه مي‌زند، خواهد داشت، البته در اين فضا شاهد تحركاتي نيز از جانب جريان انحرافي هستيم.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز به تشريح اقدامات جامعه روحانيت مبارز در تبيين جريان انحرافي براي اصولگرايان پرداخت و گفت: مصاحبه‌ها و سخنراني‌هاي كه از گذشته تا به حال از سوي جامعه روحانيت مبارز مطرح شده، به خوبي مي‌تواند اين مسئله را روشنگري كند.

سالك افزود: ‌ما بر اساس معيارهاي اسلامي و ديني حركت مي‌كنيم و اگر قرار باشد به دنبال هر قضيه راه بيفتيم، از اصل انقلاب باز مي‌مانيم.

وي عنوان كرد:‌انقلاب اسلامي به ما معيارهايي را ارائه داده كه ما بر اساس اين معيارها حركت مي‌كنيم و در اين راستا خارج از چارچوب مسائل اسلامي و ولايت فقيه هر اقدامي را شاهد باشيم، با آن برخورد مي‌كنيم.

اگر جامعه روحانيت هر روز به دنبال يك جريان راه بيفتند به نتيجه اي نخواهد رسيد

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد: اگر جامعه روحانيت هر روز به دنبال يك جريان راه بيفتد به نتيجه اي نخواهد رسيد و آنچه مشخص مي باشد اين است كه از ابتداي حركت تا به امروز جامعه روحانيت بر اساس معيارهاي دفاع از انقلاب، ولايت فقيه و نظام مقدس جمهوري اسلامي حركت كرده است.

سالك تأكيد كرد: البته وظيفه جامعه روحانيت مبارز اين است كه هركس بخواهد در مقابل اين معيارهاي قد علم كند، در برابر او ايستادگي كرده و اعتقاد خود را منطقي بيان كند.

خاتمي و يارانش دچار اختلاف درون تشكيلاتي سنگين شده اند

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه علت رفتار دوگانه سيدمحمدخاتمي در خصوص اينكه در يكي از ديدارهاي خود با مديران رسانه‌‌‌ها عنوان كرده بوده كه من متعلق به نظام هستم و شرط گذاري نكرده‌ ام، ولي از سوي ديگر در محافل خصوصي خود توصيه مي‌كند كه با تابلو اصلاحات وارد انتخابات نشويد چيست، گفت: در جمع‌بندي صحبت‌هاي خاتمي و جمعيت باران و طرفدارانشان خواهيم ديد كه آنها گرفتار يك اختلاف درون تشكيلاتي سنگين هستند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز افزود: فتنه 88 چهره بسياري از آنان را رو كرد و از سوي ديگر با چنين تناقض‌گويي‌هايي اين جريان امروز مطلبي را عنوان كرده كه با اظهارات قبلي آنان تناسب ندارد.

سالك عنوان كرد: ‌البته نبايد فراموش كرد حتي در صورتي كه اين جريان قصد ورود به فضاي انتخابات و ثبت‌نام كانديداهاي خود را داشت هم بايد از فيلتر قضايي و مقبوليت مردم عبور مي كرد كه اين روند براي آنان دشوار بود.

سياست اصلاحات تشكيل فراكسون اپوزيسون در مجلس آينده است

وي همچنين درباره رفتار متناقض برخي اصلاح طلبان ثبت نام كرده در انتخابات كه علي رغم تأييد صلاحيت از اذعان وابستگي به جبهه اصلاحات امتناع مي‌كنند، گفت: سياست پشت پرده آنان اين است كه فعال ولي بدون تابلو اصلاحات به ميدان آمده و وقتي وارد مجلس شدند، اپوزيسيون تشكيل دهند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين در باره اينكه آيا قرار داشتن آيت الله مصباح در راس جبهه پايداري و قرار داشتن آيت الله مهدوي كني در راس جبهه متحد اصولگرايي ايجاد تقابل بين اين دو چهره سياسي و علمي نيست، افزود: هيچ‌گونه تقابلي وجود ندارد؛ چرا كه علما در يك گليم مي‌گنجند، همه در يك راستا و به دنبال دفاع از اسلام، ولايت فقيه، مردم و مطالبات آنان هستند.

سالك در ادامه تصريح كرد: ‌در اين راستا وحدت رويه بين آنها وجود دارد، ولي بيانات متفاوت است كه در اين بين عده‌اي تلاش مي‌كنند اين مسئله را به يك تقابل تبديل كنند؛ از اين رو هوشياري مردم بايد اين تقابل را خنثي كند.

وي درباره اظهارات اخير آقاي لنكراني مبني بر اينكه احتمالا مشتركات زيادي بين دو جبهه متحد اصولگرايي و پايداري وجود خواهد داشت و از جمله آنان تأييد حضور چهره‌اي چون حداد عادل در ليست مشترك است، گفت: تلاش بر اين است كه موارد مشترك را با هم در نظر بگيريم كه در اين جهت گفت‌وگوهاي انجام شده و همچنان ادامه دارد و اميدواريم كه بتوانيم به ليست مشترك برسيم.

اختلاف افكنان بين دو جبهه به دنبال القا مسائل خود هستند

سالك همچنين در باره برخي القائات مبني بر وجود اختلافات عقيدتي بين جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايي گفت: اينكه كسي بگوييد يكي از اين دو جبهه موافق و يكي مخالف رئيس جمهور است، نظر شخصي خود را مطرح كرده و طرح كنندگان چنين القائاتي به دنبال چيزهاي ديگر هستند.

وي به مشي اين جامعه نسبت به رئيس جمهور اشاره كرد و افزود: خط مشي جامعه روحانيت مبارز خط مشي ولايت مي باشد كه در قبال تمام دولت ها تا به امروز اتخاذ كرده است.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در باره برخي تلاش‌ها براي به چالش كشيدن انتخابات كه رهبري نيز نسبت به آن هشدار داده اند، گفت: در طول 33 سال گذشته هر انتخاباتي كه در كشور برگزار شده، جريانات سياسي داخلي وابسته و خارجي تلاش كرده‌اند كه حضور مردم را كمرنگ جلوه دهند.

سالك عنوان كرد: در اين دوره نيز حركاتي مشابه از طريق سايت‌ها، ماهواره‌ها و مقالات شروع كردند، اما ان‌شاءالله مردم با حضور خود مشت محكمي به دهان آنان خواهند زد.

وي در خصوص طرح برخي زمزمه ها در جلسات محرمانه مبني بر صيانت از آرا كه مشابه آن در دوران انتخابات 88 مطرح مي‌شد را چالشي براي انتخابات دانست و گفت: در انتخابات گذشته كميته صيانت از آرا را تشكيل دادند كه اين يك نوع دور زدن شوراي نگهبان و قانون بود، ولي در آن زمان موفقيتي برايشان حاصل نشد، البته بايد به اين مسئله توجه كرد كه ‌اين زمزمه‌هاي دشمن است كه از حلقوم اين افراد شنيده مي‌شود.

كساني كه به دنبال كميته صيانت از آرا هستند به طور قطع شكست خواهند خورد

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: ‌امروز هم اگر گروهي بخواهند اين چنين مسائلي را مطرح كنند، به‌طور قطع توفيق نخواهند داشت؛ زيرا كشور براساس قانون اساسي قوانين انتخابات و 33 سال تجربه پيشروي مي‌كند؛ چرا كه كشور ما مانند ليبي نيست كه سازمان ملل يا ناتو صيانت از آراي آن را بر عهده گيرد، بلكه ملت با شعور خود از آرا صيانت مي‌كنند.

سالك درباره شروع حمله به شوراي نگهبان از سوي برخي رد صلاحيت شدگان گفت: اين چيز جديدي نيست و همواره در طول 33 سال گذشته كساني كه رد صلاحيت شده و يا قصد ضربه زدن بر نظام را داشته اند، شوراي نگهبان را هدف قرار داده اند.

وي عنوان كرد:‌ بوش در دوران رياست جمهوري خود گفته بود يكي از شرط‌هايش براي مذاكره با ايران اين است كه چند دستگاه از جمله سپاه، بسيج و شوراي نگهبان را كنار بگذاريدف بنابراين طرح اين مسئله از سوي آمريكا يعني اينكه دشمن روي مسائل اصلي كه حافظ نظام مي باشد، حساس است.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: ‌از سوي ديگر جريانات داخلي هم از يك طرف با مسائلي روبه‌رو شده و سپس براي رد شدن از آنها در برابر قانون ايستادگي مي‌كنند، ولي شوراي نگهبان را امام، رهبري و قانون تعريف كردند، بنابراين شوراي نگهبان قرص و محكم خواهد ايستاد.

سالك در خصوص نقش دستگاه هاي امنيتي در خنثي سازي توطئه هاي احتمالي گفت: سخنراني اخير وزير اطلاعات در اصفهان نشان مي دهد كه دستگاه هاي امنيتي بشدت و دقت تمام، اوضاع را رصد مي كنند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم يك انتخابات توام با مشاركت حداكثري مردم و رقابت سالم براساس قانون و نيز امنيتي كه مردم براي انتخاب اصلح خواهند داشت، فراهم شود كه بدون شك اين انتخابات دشمن شكن هم خواهد بود.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن