تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814348253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي/كامل: منتظر هيات پارلماني مراكش بوديم اميدواريم ايتاليايي‌ها به راهنمايي‌هاي ما توجه كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: متكي/كامل: منتظر هيات پارلماني مراكش بوديم اميدواريم ايتاليايي‌ها به راهنمايي‌هاي ما توجه كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

وزير امور خارجه درباره‌ي اقدام دولت مراكش براي قطع رابطه با جمهوري اسلامي ايران با يادآوري اين مساله كه اقدام دولت مراكش تا جايي كه به خودش مربوط است ما حرفي نداريم، از اعلام موضع و جواب دادن به اين اقدام توسط وزارت امور خارجه طي يك بيانيه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منوچهر متكي وزير امور خارجه‌ي كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد اقدام اخير دولت مراكش در قطع رابطه‌ي سياسي و ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران گفت: اقدام دولت مراكش تا جايي كه به خودش مربوط است، ما در مورد آن حرفي نداريم، اما اقدام تعجب‌آور و سوال‌برانگيز اين است كه در شرايطي كه كنفرانس حمايت از غزه در تهران با حضور هيات‌هاي پارلماني مختلف از جهان اسلام، كشورهاي عربي و روساي پارلمان‌هاي مختلف در حمايت از ملت مظلوم فلسطين برگزار شده بود حضور نيافتند و ما منتظر هيات پارلماني مراكش بوديم.

وي اضافه كرد: اقدام انجام شده را طي بيانيه‌اي پاسخ خواهيم داد.

خبرنگار ديگري از متكي درباره‌ي لغو سفر فرانكو فراتيني وزير خارجه‌ي ايتاليا به تهران پرسيد كه اظهار داشت: ما براي نيامدن‌ها توضيح نداريم و صحبت ما بر سر آمدن‌ها و مذاكره كردن‌هاست.

وي افزود: ايشان تماسي با من داشتند و موضوع افغانستان را پي‌گير بودند. ما هم راهنمايي‌شان كرديم كه اگر مي‌خواهند درباره‌ي بحث افغانستان جدي باشند چگونه گام‌هاي اساسي را بردارند كه اميدواريم به راهنمايي‌هاي ما توجه كنند.

به گزارش ايسنا، متكي در ابتداي اين كنفرانس خبري با خوش‌آمد به رييس مجمع عمومي سازمان ملل درباره‌ي ديدارهاي دسكوتو در تهران گفت: وي در تهران ديدارهاي مختلفي خواهد داشت كه از جمله‌ي آنها ديدار با رييس‌جمهور است كه شرايط بين‌المللي را مورد بررسي قرار مي‌دهند و ايده‌ها و ابتكاراتي را كه در زمينه‌ي فعال كردن مجمع عمومي سازمان ملل و توجه عمومي‌تر به مجمع به عنوان دموكراتيك‌ترين بخش سازمان ملل مطرح مي‌كنند.

وي با اشاره به ديدارش با رييس مجمع عمومي سازمان ملل و طرح مسائل مربوط به مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: در ديدار دو ساعته‌اي كه داشتيم، شرايط مختلف و مسائلي را كه در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح است را مرور كرديم. مجمع عمومي نماد حضور همه‌ي ملت‌ها و كشورهاي عضو است كه بر اساس اصلي‌ترين محور منشور ملل متحد يعني هر كشور يك راي، نظام و قوام پيدا كرده است.

به گفته‌ي متكي، مجمع عمومي در دهه‌ي 60 و 70 نقش موثري در حوزه‌هاي سياسي و تصميم‌سازي بين‌المللي داشته و بيشترين قطعنامه‌هاي مربوط به استعمارزدايي و مبارزات حق‌طلبانه‌ي ملت‌ها در آراي جمعي ملت‌ها تبلور داشته است اما بعد از آن جايگاه شايسته حفظ نشده و تصميم‌سازي در مراكز ديگري متمركز شده است.

وزير امور خارجه، انتخاب دسكوتو به عنوان رييس مجمع عمومي سازمان ملل كه از چهره‌هاي انقلابي در آمريكاي لاتين و خدامحور در نيكاراگوئه را مطرح شده در اجلاس وزراي عدم تعهد در تهران عنوان كرد و اظهار داشت: ايشان بنا به پيشنهاد اعضاي نم انتخاب شدند و نطق تاريخي‌شان در افتتاح مجمع عمومي نشان از نگرش عميق ايشان به دموكراتيزه شدن سازمان ملل دارد و مورد استقبال اكثر كشورهاي جهان قرار گرفته است.

انتهاي پيام

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن