تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820346487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي- 5 حداد عادل: وظيفه دانشگاه انتقال واقعيت هاي طاغوت به دانشجويان است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: همايش سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي- 5 حداد عادل: وظيفه دانشگاه انتقال واقعيت هاي طاغوت به دانشجويان است
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي گفت: وظيفه ما انتقال واقعيت هاي طاغوت به دانشجويان است.


به گزراش خبرنگار سياسي شبكه خبر دانشجو غلامعلي حداد عادل صبح امروز در همايش سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران كه توسط دبيرخانه تشكل‌هاي اساتيد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي كشور در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي‌شد، با اشاره به اينكه انقلاب از روز اول با انواع توطئه‌ها، مخالفت‌ها و تهديدها روبرو بوده و هنوز است، گفت: تعدد توطئه‌ها و حفظ انقلاب موجب تعجب است و بايد در اين باره قدرت انقلاب را تحسين كرد.

وي افزود: تمام دشمنان سرسخت انقلاب كه از روز اول با تمام قدرت به دشمني با جمهوري اسلامي پرداختند امروز اذعان مي‌كنند كه بدون قدرت ايران و حضور و تصميم اين كشور نمي‌توان در خاورميانه كاري از پيش برد. آنها هر جايي كه با بحران روبرو مي‌شوند نمي‌توانند بدون حضور ايران مساله را حل كنند.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه بايد ديد راز پايداري انقلاب اسلامي به عنوان يك پديده سياسي اجتماعي فرهنگي چيست، اظهار داشت: اگر انقلاب را يك پديده روئين تن بدانيم به هر حال بايد دقت كرد كه چشم اسفنديار اين انقلاب روئين تن كدام است و يا به قول فرنگي‌ها پاشنه آشيل را انقلاب را به دست بياوريم.

حدادعادل در ادامه با اشاره به اينكه در ديني بودن انقلاب اسلامي ايران كه هم مبنا و هم دليل دوام آن بوده است شكي نيست گفت: در اين باره همگان مي‌دانند كه اين اصل ديني بودن بايد حفظ شود تا انقلاب پايدار بماند چرا كه ديني بودن انقلاب مردم را به صحنه آورد و سي سال با انقلاب نگه داشت پس براي ادامه كار نيز به صورت جدي نياز است.

وي با بيان اينكه حتي اگر بخواهيم با استدلال و تجربه درباره انقلاب تحقيق كنيم بايد با توجه به واقعيت‌هاي موجود جهان مبني بر بسته شدن طومار انديشه‌هاي ليبراليستي و سكولاريستي عمل كرد، گفت: تجربه بشر در قرن‌هاي اخير به خوبي نشان داده است كه انسان بدون خدا وضعش به چه صورت مي‌شود.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه گفت: اين موضوع براي هر انسان آزاده امروزي كافيست تا به ادعاهاي غرب اعتنايي نكند.

حداد عادل با بيان اينكه اگر كسي حتي اعتقاد به مسلمان بودن نداشته باشد بايد براي ايران حكومت ديني تجويز كند، گفت: يعني فقط اگر بخواهيم بر مبناي مصلحت عملي تصميم بگيريم حكومت در ايران هر وقت با دين بوده باشد مردم را نيز پشتيبان خواهد داشت.

وي در ادامه وظيفه دانشگاهيان را آشنايي دانشجويان با واقعيت‌هاي انقلاب عنوان كرد و گفت: اينكه ما فكر كنيم جوان امروز مانند ما فكر مي‌كند، اشتباه بزرگي است. دانشجويي كه فساد دوران طاغوت را نديده است قطعا مانند ما فكر نمي‌كند.

حدادعادل با اشاره به تعداد 10 هزار نفره زندانيان سياسي در زمان طاغوت گفت: جنجال‌هاي عده‌اي كه امروز مدعي زنداني سياسي در ايران هستند و اوجش را هفت هشت سال پيش ديديم مي‌دانند كه تنها در آن سال‌ها با آن همه جنجال 25 نفر در زندان بودند.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه تاريخ‌ها و خاطرات مربوط به انقلاب را مطالعه كنيد و آن را به جوانان منتقل كنيد، گفت: به طور نمونه خاطرات روزانه اسدالله علم كه شخص دوم مملكت به حساب مي‌آيد نشاندهنده عمق نفوذ و سلطه آمريكا و اسرائيل در كشور است و اينكه انگليسي‌ها چه كارهايي كه نمي‌كردند.

حدادعادل ادامه داد: ما بايد خودمان را براي انقلاب بخواهيم نه انقلاب را براي خودمان. در يكي از ديدارهاي نمايندگان مجلس هفتم با رهبر انقلاب ايشان در يك توصيه دلنشين و ساده فرمودند «اين مقطع چهار ساله را وقف خدا كنيد و به ثروت اندوزي و قدرت طلبي نيانديشيد.

اين نماينده مجلس در ادامه وظيفه اول دانشگاهيان را توليد علم براي پشتيباني انقلاب عنوان كرد و گفت: بدون علم و پيشرفت علمي به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبري نمي‌رسيم.

وي افزود: در يك مقايسه ساده با اول انقلاب مي‌بينيم كه دانشگاه‌ها بسيار تفاوت كرده است براي نمونه در حالي كه هنوز جمعيت كشور به دو برابر نرسيده است تعداد دانشجويان ما حدود بيست برابر شده است.

حدادعادل در پايان با اشاره به اينكه در زمان طاغوت تنها يك دانشگاه دكتراي علوم پايه داشت ولي هم اكنون اين امر به صورت گسترده در كشور صورت مي‌گيرد، گفت: بايد از هر اتفاقي كه بخواهد دانشگا ه را از معنا تهي كند جلوگيري كنيم. /انتهاي پيام/

پنجشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن