تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814264450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيستم مكانيزه مديريت يكپارچه ثبت ملك (ميثم)افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سيستم مكانيزه مديريت يكپارچه ثبت ملك (ميثم)افتتاح مي شود
معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: به منظور تسريع و تسهيل در امور ثبتي سيستم مكانيزه مديريت يكپارچه ثبت ملك (ميثم)افتتاح مي شود.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت، حسينعلي اميري، معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جمع خبرنگاران از افتتاح سيستم مديريت يكپارچه ثبت ملك خبر داد و گفت: در اين سيستم كليه مراحل مربوط به ثبت ملك كه فرآيند پيچيده و زمانبري دارد و به صورت دستي به طول مي انجامد، با دقت بالا و در زمان كوتاهي انجام مي گيرد.

معاون قوه قضائيه با اشاره به تدوين برنامه پنج ساله سازمان ثبت در سال 83 گفت: طرح هاي مكانيزه اين سازمان كه در راستاي حركت به سوي ثبت نوين برنامه ريزي شده بود در حال حاضر پس از 4 سال برخي از آنها به بهره برداري رسيده و برخي ديگر در حال نهايي شدن است.

معاون قوه قضائيه با اشاره به دو طرح مديران فردا و مآب افزود: در حال حاضر با تحولات صورت گرفته در اين سازمان سن مديريتي را نيز در اين سازمان كاهش داده و از تجربه مديران پيشين نيز در قالب اتاق فكر بهره مي گيريم.

رئيس سازمان ثبت با اشاره به جذب بيش از 4 هزار سردفتر اسناد رسمي در كمتر از ده ماه و ايجاد 20 هزار شغل واقعي بدون هيچ گونه بار مالي بر دولت افزود: با توجه به اين كه 3 هزار نيروي جوان با مدرك كارشناسي و بالاتر را طي سه سال جذب سازمان كرده ايم ولي همچنان 4 هزار پست خالي در اين سازمان وجود دارد.

عضو كميته پيگيري اصل 44 قانون اساسي با اشاره به خصوصي سازي و اجراي اصل 44 قانون اساسي در كشور گفت: تاكنون 80 درصد ورود اطلاعات و عمليات اجرايي طرح جامع املاك و كاداستر كه بزرگ ترين پروژه مكانيزه اين سازمان است و تأثير بسزايي در توسعه پايدار كشور دارد را با نظارت مسقيم خود سازمان توسط بخش خصوصي در 30 استان كشور اجرايي كرديم.

معاون قوه قضائيه در ادامه نرم افزار مديريت اطلاعات و اسناد اجراي اسناد رسمي، اتوماسيون مديريت امور اسناد و سردفتران، سيستم مكانيزه ارزشيابي كاركنان، پروژه مكانيزه مديريت بر هيئت تخلفات اداري، پروژه مكانيزه دفتر بازرسي و پاسخگوئي به شكايات، راه اندازي شبكه LAN و WAN در ستاد سازمان و مراكز استانها، سيستم آرشيو اسناد و مدارك اداره كل حفاظت و اطلاعات سازمان، پروژه مكانيزه آموزش نيروي انساني و مكانيزاسيون فرآيندهاي ثبت شركتها را از ديگر طرح هاي مكانيزه اين سازمان برشمرد.

وي همچنين از تصويب تأسيس دانشكده ثبت در كشور نيز خبر داد و گفت: مراحل نهايي تأسيس اين دانشكده در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در چهار رشته حقوق املاك، حقوق اسناد، كاداستر و فناوري اطلاعات رو به پايان است.

رئيس سازمان ثبت همچنين نصب دستگاه هاي pos در دفاتر اسناد رسمي كشور را يكي ديگر از اقدامات مهم سازمان دانست و گفت: نصب اين دستگاه ها فقط در تهران از تردد 70 ميليون سفر شهري جلوگيري مي كند.

حسينعلي اميري مديريت بخشي از گردش پول در بانك مركزي را از مزاياي اين طرح دانست.

اين مسئول گفت: سازمان ثبت اولين دستگاه اداري كشور است كه پرداخت پول الكترونيكي را اجرايي كرده است.

وي با اشاره به بهبود شاخص فضاي كسب و كار در ايران گفت: برخي از سيستم هاي مكانيزه اين سازمان به ويژه ثبت شركتها در بهبود اين شاخص كه يكي از مهمترين شاخص هاي توسعه كشورها محسوب مي شود بسيار تأثير گذار است.

معاون قوه قضائيه با اشاره به اصلاح و تصويب قانون ثبت علائم تجاري و اختراعات گفت: در بحث اصلاح قوانين نيز كارهاي بسيار مهمي در سازمان صورت گرفته كه بايد از حمايت هاي مجلس محترم شوراي اسلامي در اين خصوص قدرداني كرد.

رئيس سازمان ثبت تصويب اين قانون را با اشاره به بحث نهضت نرم افزاري كه يكي از موارد مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و همچنين دفاع از حقوق مخترعين، تجار و صاحبان علائم تجاري را بسيار مهم برشمرد.

وي ادامه داد: در رابطه با طرح هاي صنعتي نيز قانوني نداشتيم كه اين قانون با همكاري سازمان مالكيت معنوي wipo و با لحاظ استانداردهايي كه در الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني بايد فراهم باشد، تهيه و تدوين شد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//90 - 90 - 44//www.BornaNews.ir

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن