تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820681593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عروسك بيشترين واردات در 9 ماه گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: عروسك بيشترين واردات در 9 ماه گذشته
آمار واردات اسباب‌بازي طي 9 ماه گذشته بيانگر ورود بيش از 40 هزار مورد به كشور است كه در اين بين واردات انواع عروسك‌ بيشترين سهم را از كل واردات رسمي اسباب‌بازي به كشور از آن خود كرد.


آمار واردات اسباب‌بازي طي 9 ماه گذشته بيانگر ورود بيش از 40 هزار مورد به كشور است كه در اين بين واردات انواع عروسك‌ بيشترين سهم را از كل واردات رسمي اسباب‌بازي به كشور از آن خود كرد.

به گزارش جام جم آنلاين، در 9 ماهه امسال واردات رسمي و قانوني انواع اسباب‌بازي به كشور از نظر ارزش با 26 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 19 ميليون و 617 هزار و 417 دلار رسيد.

بر اساس گزارش ايسنا در مدت زمان يادشده از نظر وزني با 9 درصد كاهش نسبت به سال گذشته بالغ بر 11 ميليون و 640 هزار و 999 كيلوگرم (حدود 11 هزار و 641 تن) اسباب بازي وارد شد.

ارزش گمركي اين ميزان واردات اسباب‌بازي به كشور نيز در مدت زمان يادشده به 197 ميليارد و 952 ميليون و 743 هزار و 907 ريال رسيد.

همچنين در بين انواع اسباب‌بازي نيز اسباب‌بازي‌هاي پلاستيكي بيشترين سهم را در كل واردات انواع اسباب‌بازي به خود اختصاص دادند.

اين در حاليست كه در گذشته واردات عروسك‌هاي پوليشي و پارچه‌اي به كشور سهم بالايي را به خود اختصاص مي‌داد.

يكي ديگر از نكات جالب در مورد واردات اسباب‌بازي به كشور رشد واردات وسايل كمك آموزشي و فكري در 9 ماهه سال جاري بود كه به حدود 9 درصد رسيد. اين در حاليست كه رشد واردات وسايل كمك آموزشي و فكري در سال‌هاي 1385 و 1386 به ترتيب حدود 3 و 5 درصد بوده است.

يكي از دلايل رشد واردات وسايل كمك آموزشي و فكري به كشور را مي‌توان مربوط به كاهش 30 درصدي هزينه‌هاي كارشناسي اداري دانست كه شوراي نظارت بر اسباب‌بازي اين تخفيف را براي واردكنندگان اين نوع كالاها به كشور در نظر گرفته است.

در ميان واردات انواع ماشين‌هاي اسباب‌بازي به كشور نيز واردات ماشين كنترلي بيشترين سهم را به خود اختصاص داد.

از ديگر انواع اسباب‌بازي كه در 9 ماهه سال جاري سهم بالايي را در واردات به خود اختصاص دادند، مي‌توان به وسايل شهربازي و پاركي، ورزشي و سرگرمي، مصنوعات بشري، تفنگ و ست نظامي، ماشين باتري‌دار، ست ماشين، ماشين عقب‌كش، ماشين قدرتي و عروسك پارچه‌اي اشاره كرد.

اما آمار واردات رسمي اسباب‌بازي به كشور در حالي ارايه مي‌شود كه بسياري از كارشناسان معقتدند واردات غيررسمي و قاچاق اسباب‌بازي به كشور چندين برابر واردات رسمي آن بوده و در اين بين اسباب‌بازي‌هاي ساخت چين بيشترين واردات را به ايران به خود اختصاص داده‌اند.

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن