تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820369237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح معيارهاي انتخاب نامزدهاي جبهه و چگونگي انتخاب آنها بر اساس نظرسنجي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تشريح معيارهاي انتخاب نامزدهاي جبهه و چگونگي انتخاب آنها بر اساس نظرسنجي
جبهه متحد اصولگرايي،معيارهاي انتخاب نامزدهاي جبهه و چگونگي انتخاب آنها بر اساس نظرسنجي را تشريح كرد


به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان، متن كامل اطلاعيه ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان به اين شرح است:

با توجه به اهميت شكل گيري مجلسي در تراز انقلاب اسلامي كه رابطه مستقيم و وثيقي با انتخاب نامزدهاي شايسته خواهد داشت جبهه متحد اصولگرايان در مرحله اول صلاحيت هاي اعتقادي، رفتاري، سياسي و كارآمدي نامزدهاي انتخابات مجلس نهم را بررسي كرده و مي كند و با عنايت به اهتمام به راي و نظر مردم شريف و انقلابي كشورمان، مسيري را به دور از سهم خواهي و بخشي نگري پيگيري نمود. بر اين مبنا مقرر شد كه نامزدهاي صاحب صلاحيت با برداشت علمي و منطقي بر اساس اقبال مردم به عنوان نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان معرفي شوند و تلاش خود را بر اين نهاديم كه از ساير عزيزان فعال در عرصه انتخابات خواهش و درخواست نماييم به واسطه اهميت رقابت با عناصر فتنه و انحراف از رقابت درون گفتماني پرهيز نمايند لذا دستورالعملي در تبيين فرآيند تعيين 290 نامزد نهايي جبهه متحد اصولگرايان در سراسر كشور و شاخص هاي ارزيابي و نحوه نظرسنجي از مردم، تنظيم و به ستادهاي جبهه متحد در استانها ابلاغ شد.

جبهه متحد اصولگرايان با توجه معيارها و ارزشهاي مندرج در منشور اصولگرايي در مراحل مختلف به ارزيابي تمام نامزدهاي تاييد صلاحيت شده كشور مي پردازد كه اين كار با استفاده از روشهاي تجربي و علمي در سه مرحله به ترتيب اولويت و در طول هم صورت مي گيرد.
در مرحله نخست ارزيابي صلاحيتهاي عمومي، نامزدها بايد حائز چهار ويژگي ايجابي و سه ويژگي سلبي باشند. در مرحله دوم صلاحيت هاي فردي ايشان نمره گذاري خواهد شد و در مرحله سوم ميزان مقبوليت و راي آوري آنها بررسي مي گردد و نهايتا به ازاي هر كرسي مجلس يك نامزد به مردم شريف ايران در تمام حوزه هاي انتخابيه معرفي خواهد شد تا مجلسي در تراز انقلاب اسلامي و الگو براي بيداري اسلامي شكل گيرد.

مرحله نخست: ويژگيهاي اصلي و صلاحيتهاي عمومي
الف-ويژگي هاي ايجابي:
1- اعتقاد به اسلام
2- اعتقاد به انقلاب اسلامي (قانون اساسي)
3- اعتقاد و التزام به اصل ولايت مطلقه فقيه
4- اعتقاد و عمل به انديشه و سيره حضرت امام خميني (ره) و حضرت آيها... العظمي خامنه‌اي(مدظله العالي)

ب- ويژگي هاي سلبي:
1- مرزبندي شفاف با فتنه
2- عدم تمايل به گروه انحرافي
3- دارا نبودن انواع فساد خصوصا فساد اقتصادي
در صورتيكه يك نامزد مرحله نخست را با موفقيت نگذراند، اساسا در بررسي هاي بعدي وارد نخواهد شد.
مرحله دوم– تعيين صلاحيتهاي فردي و اختصاصي
اين صلاحيتها شامل 4 مولفه اصلي است كه مجموعا 1100 امتياز به شرح جدول ذيل خواهد داشت

شروط عبور از مرحله صلاحيتهاي اختصاصي و قرار گرفتن در مرحله مقبوليتسنجي از سوي جبهه متحد اصولگريان عبارتند از:

4- كسب حداقل 60 % امتياز در صلاحيتهاي اعتقادي (156 از 260)
5- كسب حداقل 50 % امتياز در صلاحيتهاي سياسي (100 از 200)
6- كسب حداقل 50 % امتياز در صلاحيتهاي رفتاري (180 از 360)
7- كسب حداقل 50 % امتياز در صلاحيتهاي كارآمدي (140 از 280)
8- كسب حداقل 55 % امتياز كلي (605 از 1100) براي قرارگيري در ليست نامزدهاي اصولگرايان هر حوزه انتخابيه جهت شركت در نظرسنجي

در اين مرحله محدوديتي براي منتخبين وجود ندارد و هرتعداد از عزيزاني كه صلاحيتهاي عمومي و اختصاصي آنان تائيد شده باشند در ليست نظرسنجي قرار خواهند گرفت كه نتايج نهايي همين نظرسنجي مبناي معرفي نامزدهاي نهايي جبهه متحد خواهد بود. اين نتايج نيز به كليه استانها در قالب ميزان مقبوليت نامزد نهايي و ساير رقبا اعلام خواهد شد.

مرحله سوم– نظرسنجي براي تعيين ميزان مقبوليت

بعداز تطبيق ليست افراد اصولگرا با شاخصها و كسب نمره ارزيابي قابل قبول، چنانچه براي هر حوزه انتخابيه بيش از نامزدهاي مورد نياز وجود داشته باشد، تعيين ميزان مقبوليت نامزدها بر اساس نظر سنجي هاي متعدد صورت خواهد پذيرفت و نتيجه نهايي به امت حزب الله ارايه خواهد شد.

نحوه نظرسنجي:

مولفه هاي اصلي اين نظرسنجي ها عبارتند از:

1- همه حوزه هاي انتخابيه كشور تحت پوشش ميداني قرار دارد.
2- كف جامعه آماري در همه حوزه ها 400 نفر است؛ به طوريكه در حوزههاي تك نماينده 400 نفر، دو نماينده 600 نفر و در حوزه هاي با سه نماينده و بيشتر 800 نفر و در تهران حداقل 4500 پرسش نامه قابل قبول تكميل خواهد شد.
3- جمعيت شهري و روستايي به نسبت جمعيت و بافت قوميتي آنها در نمونه ها لحاظ مي شوند. در هر حوزه حداقل 4 روستا تحت پوشش خواهد بود.
4- افراد مورد مراجعه تركيبي از افراد ساكن در منازل و حاضر در اماكن عمومي است به طوريكه 40% فرمها درب منازل با بلوك بندي خاص جمعيتي و منطقه بندي و 60% در ميادين و خيابان و پارك و بازارها توزيع مي شود.
5- پرسش نامه ها براي سهولت و حداقل دخالت خطاي انساني با فرمي شبيه تست هاي كنكور پر مي شوند تا توسط دستگاه فرم خوان خوانده شده و با استفاده از نرم افزارهاي ارزياب نظير SPSS تجزيه و تحليل و نمره گذاري مي گردند.
6- پرسش نامه ها فقط دست پرسش گر است و به فرد مورد سوال تحويل نميشود.
7- بين 2000 تا 2500 نفر همزمان در سراسر كشور با آموزش قبلي و توجيه چندباره فعاليت مي كنند.
8- پرسشگران نتايج را از طريق كدهاي از پيش تعيين شده بدون اسم به مركز مي فرستند و بعداً اصل نتايج را نيز همراه خود آورده تا دوباره بازبيني شوند.
9- كار نظرسنجي توسط مجموعه هايي خارج از ستاد كه سالها در اين امر فعاليت كرده و خبره هستند صورت مي گيرد. سوابق فعاليت اين مراكز نظرسنجي همواره مورد تاييد و استفاده دستگاهها و نهادهاي تصميم ساز نظام بوده است.

چگونگي استفاده از نظرسنجي ها

با توجه به انجام دو نوبت نظرسنجي كشوري و اهميت مقبوليت نامزدها وپرهيز از رقابت درون گفتماني، نظرسنجي در دو نوبت انجام پذيرفته و نتايج نظر سنجي ها در دو مرحله و با زمان بندي مشخص به قرار ذيل پالايش مي گردد:

مرحله يك آن استكه نتايج نظرسنجي ها تا 16 بهمن ماه جمع بندي مي گردد. در صورتيكه آخرين نامزد مورد نياز يك حوزه بيش از 15% از ميزان مقبوليت خود با نامزد بعدي فاصله داشته باشد (مثال: در يك حوزه انتخابيه تك نماينده، مقبوليت نفر اول 40% و مقبوليت نفر دوم زير 34% باشد)، همين نظر سنجي مبناي عمل خواهد شد و نتيجه قطعي آن 17 بهمن ماه به طور رسمي اعلام عمومي گشته و در پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان نيز قرار خواهد گرفت.

در غير اينصورت، جمع بندي دوم نظرسنجي ها تا 23 بهمن انجام خواهد شد و هر نتيجه اي كه حاصل شود از طريق پايگاه اطلاع رساني جبهه منتشر شده و براي حوزه هاي انتخابيه باقيمانده ملاك عمل قرار خواهد گرفت.

بنابراين شوراهاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در سراسر كشور موظفند جمع بندي خود در مورد نامزدهاي مورد نظر را حداكثر تا پايان روز 15 بهمن به دبيرخانه ستاد مركزي انتخابات جبهه متحد در تهران ارسال نمايند. كه در اين مرحله محدوديتي براي معرفي منتخبين در هيچ يك از حوزه هاي انتخابيه وجود ندارد.

ضمناً نشست سراسري نامزدهاي نهايي جبهه متحد اصولگرايان براي مجلس نهم كه اكثرا در دور نخست نظرسنجي ها مشخص خواهند شد، در تاريخ 21 بهمن همزمان با سالروز ولادت با سعادت رسول گرامي اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار خواهد شد. /س2

جمعه|ا|14|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن