تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805700438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«زيمت»؛ تازه ترين تكنيك تحقيقات بازار


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: «زيمت»؛ تازه ترين تكنيك تحقيقات بازار


اميرحسين سرفرازيان : : مجلات حاوي عناوين متعددند كه در انبوه مقالات گاه عناوين درخشان پنهان مي مانند. گزينش اين مقالات و معرفي آن فرصت مطلوبي است براي صاحب نظراني كه فرصت هاي آنان براي جست وجوي اين مطالب اندك است.آنچه در پي مي آيد معرفي تازه ترين تكنيك تحقيقات بازار است كه در ايران بسياري از صاحب نظران از آن بي اطلاعند. اين در حالي است كه اين تكنيك براي كالاها و برندهاي معروف درآمدهاي سرشاري داشته است. تكنيكي كه دانشگاه هاروارد مبدع آن است. متن كامل را در فصلنامه توسعه مهندسي بازار جست وجو يا به سايت www.tmba.ir مراجعه كنيد. تحقيقات بازار به عنوان يك كتاب اگر كل بازار صنعت 9/3 ميليارد دلاري تحقيقات بازار را به عنوان يك كتاب در نظر بگيريم زيمت (ZMET) فصل سه اين كتاب را آغاز مي كند. فصل اول در دهه 1930 آغاز شد؛ هنگامي كه روزنامه ها و مجلات نظرسنجي ها را به مطلب خود اضافه كردند. هدف اين نظرسنجي ها در درجه نخست پيش بيني انتخابات بود و در درجه بعد سنجش عقايد. با بهبود تكنيك هاي آماري و دموگرافيكي شركت ها بخش عمده فعاليت هاي بازاريابي خود را بر تحقيقات ميداني استوار كردند.

از مردم راجع به انديشه آنها سوال مي شد، پاسخ هايشان طبقه بندي مي شد و داده ها به جزء هاي ريزتر تقسيم مي شد و سرانجام؛ شما در ذهن مشتري قرار داريد.
اما بازاريابان كشف كردند اعداد داراي محدوديت هستند. فصل دوم آغاز مي شود؛ تحقيقات كيفي. تاثير تحقيقات كيفي بر بازاريابي به سال 1941 بازمي گردد. زماني كه رابرت مورتون جامعه شناس دانشگاه كلمبيا اولين گروه كانوني را اجرا كرد.پس از آن روش هاي فراوان تحقيقات كيفي به عرصه تحقيقات وارد شدند؛ مصاحبه هاي عميق، مشاهده، تحقيقات جمعيت شناختي و قوم نگاري.اما با افزايش محصولات در قفسه هاي فروشگاه ها و با وجود اينترنت و ابزارهاي جديد دسترسي به مشتريان حتي خلاق ترين روش هاي تحقيقات كيفي شركت ها را راضي نمي كرد. زالتمن ادعا مي كند مي داند چرا محققان بازاريابي از مغز انسان چيزي نمي دانند و با زبان غلطي سخن مي گويند.
علوم شناختي دريافته اند بشر به كمك واژه ها نمي انديشد بلكه به كمك تصاوير فكر مي كند اما بسياري از تحقيقات بازاريابي از واژه ها كمك مي گيرند نه تصاوير. تحقيقات به مصاحبه هاي كلامي، پرسشنامه ها و گروه هاي كانوني وابسته اند كه همه به واژه ها و زبان وابسته اند. زبان شناسان مي دانند بخش اعظم فرآيند ارتباطات غيركلامي است اما بيشتر ابزارهاي تحقيقي كلامي هستند. شاعران و روانپزشكان به خوبي مي دانند استعاره - مشاهده و كاربرد چيزي به جاي چيز ديگر - هسته اصلي انديشه است و براي آشكار كردن نيازها و عواطف پنهان ابزار كليدي به شمار مي رود اما بيشتر بازاريابان به الفاظ متكي هستند و از استعاره غفلت كرده اند.

مطالعات موردي

شكلات نستله كرانچي (شكلات هايي كه صداي خرد شدن خاصي دارند) را گاز بزنيد. بلافاصله مزه شير و كاكائو و غلات پودرشده را مي چشيد. تعداد زيادي از ذائقه هاي پيچيده حسي براي تشكيل يك استعاره به كار گرفته مي شود.
زالتمن هنگام استفاده از زيمت براي شناخت نگرش 10 نفر از طرفداران نستله كرانچي نخست آن چيزي را كه شما انتظار داريد آشكار كرد. به كمك تصاوير و مونتاژ هاي ديجيتالي، مشخص شد آنها شكلات را آزادي و رهاشدگي از دنياي پرمشغله، يك منبع انرژي سريع و چيزي با مزه خوب مي دانند.
اما هنگامي كه زالتمن در مساله عميق تر شد مطلب شگفت آوري آشكار شد. نستله كرانچي به نشانه قدرتمندي از زمان بدل شده بود؛ چيزي كه شركت هرگز به آن فكر نكرده بود. موضوع به تصاوير تراكتورهاي قديمي بچه ها در حال بازي در چمن هاي حصار كشيده شده، ساعت هاي قديمي، پدربزرگ، اسكيموها و زمان هايي كه همه چيز ساده تر بود، بازمي گردد. زالتمن دريافت يك سرنخ درباره زمان مي تواند ذهن مصرف كننده را خيلي خوب درگير كند. اين سرنخ مي تواند ساعت شني، ساعت ديواري يا يك دست نوشته به شكل دهه هاي پيش روي ديوار باشد. مي تواند موضوع كوچكي باشد اما به خوبي چشم ها را به دنبال خود بكشاند.

دوشنبه|ا|14|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3723]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن