تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820600277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادواره شهداي والامقام قاسم آباد سفلي شهرستان رودسر برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: يادواره "شهداي والامقام قاسم آباد سفلي" شهرستان رودسر برگزارشد
رشت - خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي:يادواره شهداي والامقام قاسم آباد سفلي شهرستان رودسر در مسجد شهداء آن محل برگزار گرديد.
در اين مراسم با شكوه كه استاندار گيلان، مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، نماينده مردم رودسر در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار رودسر، امام جمعه چابكسر، خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران و نيز قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند پس از تلاوت آياتي از قرآن كريم و مداحي يكي از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، اسماعيلي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان گيلان در سخناني از برگزار كنندگان اين يادواره و نيز خانواده‌هاي معظم شهداو ايثارگران و مسئولان استان و شهرستان بويژه استاندار گيلان به جهت شركت در يادواره و توجه و عنايت خاص به خانواده‌هاي معظم شهدا تقدير و تشكر بعمل آورد.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در ادامه با بيان اينكه ما در زير سايه حكومتي زندگي مي‌كنيم كه حكومت اسلامي است و در رأس اين نظام ولايت فقيه هستند افزود: در چنين حكومت و نظامي،هريك از ما وظيفه سنگيني را بر عهده داريم و همانطوري كه شهداي عزيزمان در مصيت نامه هايشان تاكيد داشتند ما بايد به مسئوليت‌هايي كه در نظام اسلامي بر دوش ماست به درستي انجام وظيفه نماييم.
وي تاكيد كرد: ما بايد ادامه دهنده راه شهدا باشيم و برگزاري يادواره‌هاي شهدا و شركت در اين گونه يادواره‌ها در راستاي راه شهيدان است.

اسماعيلي در ادامه گفت: ما در روز تشييع شهداي عزيزمان،با آرمانهاي والاي شهيدان مان عهد و پيمان بستيم كه ادامه دهنده راه آنها باشيم،نكند خداي نكرده گذشت زمان ما را از اصل مسئوليت سنگين مان باز دارد.
وي تصريح كرد: وصيت شهدا به ما اين بود كه تابع محض ولايت فقيه باشيم و لذا بايد در هر شرايطي مطيع اوامر ولي امر مسلمين باشيم.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در ادامه با بيان اينكه حضور فعال در همه عرصه‌هاي سياسي،اجتماعي و فرهنگي از ديگر وصاياي شهدا بود افزود: شهدا در وصاياي شان به ما تاكيد داشتند به عنوان يك بسيجي و عاشق امام و ولايت در همه عرصه‌ها بايسد حضوري فعال و آگاهانه داشته باشيم چرا كه عاشق امام و ولايت نمي‌تواند بي‌تفاوت باشد.
وي حضور پر شور و گسترده در انتخابات را بسيار مهم توصيف كرد و گفت: مجلس در نظام اسلامي نقش اساسي و محوري در كشور دارد و به همين جهت رسانه‌هاي بيگانه در صدد ايجاد توطئه و اختلاف هستند و مي‌خواهند مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبين و حضور گسترده مردم در انتخابات را كمرنگ نمايند و لذا همه ما به عنوان يك مسلمان و پيرو ولايت فقيه وظيفه داريم در انتخابات آينده حضوري فعال و در عين حال آگاهانه داشته باشيم.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در پايان با بيان اينكه همه ما بايد متوسل به شهدا شويم چرا كه شهدا چراغ راه هدايت ما هستند و جايگاهي ويژه نزد خداوند دارند افزود: مسئوليت همه ما به عنوان يك مسلمان و پيرو راه شهدا اين است كه در همه سنگرهاي حساس نظام حضوري فعال داشته و ادامه دهنده راه شهدا باشيم.
در ادامه مراسم سعادتي استاندار گيلان در سخناني از مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان و نيز تمام كساني كه در برگزاري اين يادواره سعي و تلاش كردند تشكر كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه برگزاري يادواره شهدا، يادآوري مسئوليت‌هاي سنگين ماست افزود: يادواره‌هاي شهدا به ما ياد آوري مي‌كند كه فراموش نكنيم شهدا براي چه هدفي رفتند و اينكه راه و آرمان و سيره و مسئوليت و هدف شان را بخوبي بشناسيم.
وي با بيان اينكه شهادت گذشتن از بزرگترين سرمايه انساني يعني جان در راه هدفي مقدس و آگاهانه و با علم و اختيار است افزود: شهادت هدف مقدسي است و عملي است قهرمانانه،مجاهدانه،تحسين برانگيز و افتخار آفرين كه عالي‌ترين درجات معنوي را كسب كردن است. وي خاطر نشان كرد: شهادت مقدس ترين،پاك‌ترين و عظيم‌ترين راهي است كه شهدا انتخاب كردند،اين مردان مرد و اين راست قامتاني كه در برابر انقلاب اسلامي،آرمانهاي امام راحل و براي سربلندي ملت بزرگ ايران همه وجود خود را نثار كردند و كامل‌ترين جلوه ايثار و از خود گذشتگي را نشان دادند و باعث تغيير و تحول و رشد و پويايي و تكامل جامعه شدند.
استاندار گيلان در ادامه با بيان اينكه شهدا با از خود گذشتگي،ايثار و رشادت و شهادت طلبي و لبيك گويي به فرمان خدا، اهل بيت و به فرمان ولايت به صحنه رفتند افزود: همه حيات ملت ما و همه پيشرفت‌هاي ما و همه توسعه نظام الهي ما بر گرفته از روحيه مقاومت، ايثار و شهادت طلبي است.
سعادتي در ادامه با بيان اينكه شهدا منبع وصل و تحول و منشا خير هستند افزود: شما با برگزاري اين گونه يادواره‌ها به دنيا اعلام مي‌كنيد كه از آرمان‌هاي شهدا به هيچ قيمتي دست نمي‌كشيد. وي خاطر نشان كرد: يادواره‌ها درس‌هاي زيادي دارد كسي نبايد از اين يادواره‌ها دست خالي برود چرا كه شهدا منشا خير و تحولند و نگاه شان مسير‌هاي ما را بيمه ميكند.وي در ادامه گفت: اخلاص،تقوا و مسير راه را بايد از شهدا ياد بگيريم چرا كه شهداي عزيز ما كار بسيار بزرگي را انجام دادند و همه دنيا را به زانو در آورده و منشا بيداري‌ها و پيروزي‌هاي بزرگي در دنيا هستند.
استاندار گيلان در ادامه به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از 30 انتخابات برگزار شد و دشمنان اين ملت همواره در صدد ايجاد توطئه و تفرقه در كشور هستند و هر وقت به بن بست مي‌رسند بيشتر توطئه مي‌كنند. وي خاطر نشان كرد: خون شهدا و ايستادگي و مقاومت ملت ايران نتيجه داده و اينكه امروز دشمنان اين ملت به ظالمانه‌ترين كار تن در مي‌دهند نشان ايستادگي ملت است و امروز ايران اسلامي مقتدر‌تر از هر زمان ديگري است و اينها همه از اثر خون شهداست.
وي در ادامه گفت: ملت ايران سخت‌ترين و خطرناكترين صحنه‌هاي نبرد را پشت سر گذاشته و در همه اين صحنه‌ها نقشه‌هاي دشمنان را نقش بر آب كرده و موفق و سربلند بيرون آمده است. وي حضور گسترده در انتخابات را يك تكليف الهي توصيف كرد و گفت: كسي نبايد اين تكليف را از خود ساقط كند، راي ما تيري بر قلب دشمنان است.
استاندار گيلان در پايان با بيان اينكه خون شهدا بيمه‌كننده و تضمين‌كننده است افزود: اگر هويت و فرهنگ غني ملت ايران و ارزش‌هاي الهي در برابر اين همه توطئه‌ها حفظ شده و تمدن ساز گرديده، همه بخاطر شهادت‌هاي شهيدان و تفكر شهدا ست و قطعا اين يادواره‌ها سبب انتقال فرهنگ،رفتار و سيره عملي شهدا به نسل‌هاي بعد مي‌شود.
اسماعيلي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان دريادواره شهداي قاسم آباد سفلي شهرستان رودسر:
*وصيت شهدا به ما اين بود كه تابع محض ولايت فقيه باشيم و لذا بايد در هر شرايطي مطيع اوامر ولي امر مسلمين باشيم
*مسئوليت همه ما به عنوان يك مسلمان و پيرو راه شهدا اين است كه در همه سنگرهاي حساس نظام حضوري فعال داشته و ادامه دهنده راه شهدا باشيم
* سعادتي استاندار گيلان: اگر هويت و فرهنگ غني ايران و ارزش‌هاي الهي در برابر اين همه توطئه‌ها حفظ شده و تمدن ساز گرديده، همه بخاطر شهادت‌هاي شهيدان و تفكر شهداست و قطعا اين يادواره‌ها سبب انتقال فرهنگ، رفتار و سيره عملي شهدا به نسل‌هاي بعدي مي‌شود

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن