تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819675319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
خبرگزاري فارس: معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: معيار پرداخت يارانه مطبوعات، شاخصه‌هاي كمي و كيفي است و صرفا تيراژ مطبوعات معيار پرداخت يارانه مطبوعات نيست.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، محمد‌جعفر محمدزاده امروز در مراسم اختتاميه سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در سراي روزنامه‌نگاران ايران با اشاره به برگزاري جشنواره فصلي بهار و تابستان در سال جاري اظهار داشت: اميدواريم كه در هر فصل از برگزاري جشنواره‌هاي فصلي بتوانيم يك گام به جلو برداريم.

وي خاطرنشان كرد: براي سال آينده برگزاري "جشنواره جشنواره‌ها" را در دست داريم و در حال حاضر در حال تدوين بخش‌هاي مختلف آن هستيم.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه در كنار برگزاري هر يك از جشنواره‌هاي فصلي يك كتاب حاوي آثار برگزيده مطبوعات و خبرگزاري‌ها در آن فصل به نام "بعد از خبر" نيز منتشر مي‌شود، تصريح كرد: در واقع اين كتاب‌ها، منابع ارزشمندي براي دانشجويان رشته هاي ارتباطات و روزنامه‌نگاري هستند و از اين كتاب‌ها به عنوان آرشيو آثار برتر توليدي در هر فصل استفاده خواهد شد.

محمدزاده در ادامه با بيان اينكه در ابتداي آغاز به كار قول داده بودم تمام برنامه‌هاي معاونت مطبوعاتي حول محور توسعه كيفي انجام شود، يادآور شد: البته تعداد مجوزهايي كه در طول اين مدت اعطا شده بالغ بر 850 عنوان بوده كه در مقايسه با تعداد مجوزهاي صادر شده قبل از بنده، معادل يك سوم تعداد كل آنها بوده است.

وي ادامه داد: اما اعتقاد راسخ دارم كه توسعه كيفي اتفاق نخواهد افتاد مگر در بستر توسعه كمي مطبوعات و خبرگزاري‌ها.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي متذكر شد: بايد در هر استان 2 يا 3 روزنامه منتشر شود تا در آن استان شاهد انتشار يك روزنامه خوب باشيم و در مورد خبرگزاري‌ها نيز به همين صورت است تا در نهايت از دل كميت‌ها، كيفيت حاصل شود.

محمدزاده با اشاره به برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در سال جاري اظهار داشت: حضور گسترده مردم در نمايشگاه امسال كه بالغ بر يك ميليون و 50 هزار نفر از آن بازديد كردند گوياي رشد چشمگير تعداد بازديد‌كنندگان از نمايشگاه مطبوعات بود و اين يعني فصل نويني از آشتي مردم با مطبوعات گشوده شده است.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به برخي مشكلات حوزه كاري مطبوعات خاطرنشان كرد: از ميزان يارانه‌اي كه به مطبوعات تعلق مي‌گيرد اطلاع داريم البته با توجه به تعداد نشريات، رقم يارانه مطبوعات قابل توجه نيست و هر سال رقم يارانه مطبوعات اگر كمتر نشده باشد بيشتر نشده است و اين در حالي است كه تعداد نشريات در هر سال افزايش داشته است.

محمدزاده با بيان اينكه يارانه مطبوعات بايد در توسعه كيفي مطبوعات هزينه شود، تصريح كرد: قطعا روزنامه‌اي كه سرويس عكس دارد با روزنامه‌اي كه فاقد چنين سرويسي است و براي خبرهاي خود از عكس‌هاي اينترنتي استفاده مي‌كند بايد يارانه آنها متفاوت باشد.

وي با بيان اينكه در گذشته تصور بر اين بوده كه صرفا اعلام وصول نشريات و تيراژ آنها مبناي پرداخت يارانه مطبوعات است، متذكر شد: معيار پرداخت يارانه مطبوعات شاخصه‌هاي كمي و كيفي است و صرفا تيراژ مطبوعات معيار پرداخت يارانه مطبوعات نيست.

محمدزاده با بيان اينكه تيراژ يكي از روزنامه‌ها كه مديرمسئول آن نسبت به ميزان پرداخت يارانه خود اعتراض داشت صرفا 500 نسخه بود، يادآور شد: تلاش ما بر اين بوده كه اگر شخصي نسبت به ميزان پرداخت يارانه نشريه خود اعتراض داشته با مراجعه به اداره كل مطبوعات داخلي پاسخ خود را دريافت كند و قانع از معاونت مطبوعاتي خارج شود.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رويه‌اي كه به مدت 30 سال ادامه داشته، مشخص است كه به اين سادگي امكان تغيير آن وجود ندارد اما تلاش داريم كه نظام پرداخت يارانه مطبوعات را هر چه بيشتر بر اساس شاخصه‌هاي كمي و كيفي، اصلاح و از اين طريق توسعه كيفي مطبوعات را دنبال كنيم.

انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن