تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805631469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مشروح اجلاس شكرانه اتحاد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش مشروح اجلاس شكرانه اتحاد
نشست صميمي همگرايي كارگزاران نظام با عنوان" اجلاس شكرانه اتحاد"، سه شنبه شب با حضور روساي سه قوه، وزرا و معاونان آنان، نمايندگان مجلس، مسئولان و مديران قضايي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، در "اجلاس شكرانه اتحاد، دولت،قوه قضاييه و مجلس"، كه به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد، در خصوص بررسي راهكارهاي ايجاد همدلي و وحدت نظر بين قواي سه گانه بحث و تبادل نظر شد و منشور وحدت قواي سه گانه قرائت گرديد.
در شكرانه اتحاد روساي قواي سه گانه سخنراني كردند و با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در سي سال گذشته بر لزوم تلاش ، اتحاد و همدلي بيش از پيش ميان سه قوه براي پيشرفت و آباداني بيشتر در كشور تاكيد كردند.

** انقلاب اسلامي نيازمند تصميمات بزرگ و انقلابي است
رييس جمهوري اسلامي ايران با ايراد سخناني در اجلاس شكرانه اتحاد، طراز ملت ايران را جهاني خواند و تاكيد كرد كه انقلاب اسلامي نيازمند تصميمات بزرگ و انقلابي است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه امروز قواي سه گانه در كنار يكديگر ، همدل و هم جهت هستند تصريح كرد: اگر امروز براي انقلاب كار نكنيم پس كي كار كنيم.
رييس جمهوري، كار براي خدا ، اخلاص، همدلي و شجاعت را از عوامل تداوم انقلاب اسلامي برشمرد و درعين حال گفت : اگر انقلاب تا اين مرحله آمده مرهون تصميمات و عمل انقلابي است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: با روش هاي غير انقلابي نمي توان انقلاب را اداره كرد.
رييس حمهوري با تاكيد برلزوم نياز به تصميمات انقلابي والبته آگاهانه اظهارداشت : برخلاف تصور برخي كه تصميمات انقلابي را مقابل تدبير معرفي مي كنند درايت ، علم و تدبير در ذات انقلاب است.
احمدي نژاد بار ديگر باتاكيد براينكه تصميمات انقلابي ما را نگه داشته است، خاطرنشان كرد كه بدون تصميمات انقلابي محال است آرمان ها محقق شود .
رييس جمهوري بااشاره به همدلي قواي سه گانه ، مجلس هشتم را مجلسي مردمي و انقلابي خواند و درعين حال گفت كه ظرفيت ملت ايران براي كارهاي بزرگ بسيار وسيع است و با اين ظرفيت بود كه انقلاب برپا شد.
احمدي نژاد با بيان اينكه اصلاحات بزرگ ماموريت بزرگ ما است، اظهارداشت كه همدلي ، نگاه مشترك، فضاي برادري و انقلابي كه امروز بر قواي سه گانه حاكم است، اهميت ماموريت ما را مضاعف مي كند.
رييس جمهوري تدوين برنامه پنجم توسعه را يكي از كارهايي برشمرد كه بايد دراين فضا انجام شود و آن را ريل حركت كشور طي پنج سال آينده خواند.
وي تاكيد كرد كه با تدوين مناسب برنامه پنجم مي توان طراز انقلاب را هزاران كيلومتر بالاتر ببريم و مسايل اساسي كشور را حل كنيم.
رييس جمهوري نكته مهمتر در اين زمينه را الگوي برنامه ريزي ايراني و اسلامي و منطبق بر آرزوي رهبر معظم انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: بايد خود و بلكه جهان را از الگوي نظام مادي كه پايانش حفت و از دست دادن استقلال است، نجات دهيم .
احمدي نژاد افزود: پايان اين نظام آمريكا و اروپا مي شود كه از اين بحران نمي توانند بيرون آيند چون بنياد شان بر باطل است .
رييس جمهوري پيشنهاد كرد كه كارگروه مشتركي بين قواي سه گانه براي تدوين برنامه پنجم توسعه تشكيل شود .
وي به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت : وزير امور اقتصاد ودارايي بزودي در باره اجراي اصل 44 گزارش مي دهد اما تا ساختارها و زير ساختها را اصلاح نكيم آرمانها تحقق نمي يابد.
احمدي نژاد بر ضرورت اصلاح نظام بانكي و گمركي تاكيد كرد و آن را نيازمند همدلي و همكاري قواي سه گانه دانست.
رييس جمهوري باتاكيد براينكه ملت ايران در اين زمينه همراهي مي كند و بايد با موفقيت از اين مرحله عبور كنيم ، اظهارداشت : نبايد تجربه گذشته تكرار شود كه بار بردوش مردم باشد و چيزي هم گيرشان نيايد.
احمدي نژاد با تقدير از مجلس شوراي اسلامي در رسيدگي به لايحه تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها خاطر نشان كرد : در تاريخ انقلاب اسلامي سابقه ندارد اين ميزان روي يك لايحه در دولت و مجلس كار شود.
رييس جمهوري خطاب به نمايندگان مجلس ، دولتمردان را بدنه كارشناسي واقعي مجلس و همراه با آنان خواند وتاكيد كرد : بايد يكبار با اتخاد و تصميمي انقلابي از اين مانع عبور كنيم زيرا تصميم گيريها و موانع بعدي در راه است.
احمدي نژاد تصريح كرد: ملت ايران و قواي سه گانه با همه وجود دلبسته آرمانهاي انقلاب و امام هستند و از جبهه بنديها هراسي به خود راه نمي دهند.
وي بااشاره به اينكه جهان در آستانه تحولات بزرگ است، گفت : اين تحولات در جهت آرمانهاي انقلاب است.
رييس جمهوري در ادامه سخنان خود ارتقا طراز ملت ايران در عرصه جهاني را از دستاوردهاي انقلاب اسلامي خواند و تاكيد كرد : امروز ملت ايران در تنظيم همه مناسبات جهاني نقش تعيين كننده و اثر گذار دارد.
احمدي نژاد با تاكيد براينكه انقلاب اسلامي جهاني شده است، گفت : مخاطب و موضوع انقلاب انسان است و هرجا فطرت پاك و بيداري باشد مخاطب انقلاب دوستدار و همراه آن خواهد بود.
رييس جمهوري با بيان اينكه انقلاب اسلامي تمامي مرزهاي قومي و نژادي و درجه يك و دو را برداشت، اظهارداشت : امروز همه ملتها انقلاب اسلامي را از آن خود مي دانند و اين كاروان در حركت است.
احمدي نژاد افزود: هر دل بيداري درجهان به عشق و ياد ايران مي تپد و از پيشرفت ملت ايران خوشحال و از غصه هاي آن غمگين مي شود.
رييس جمهوري بااشاره به پرتاب ماهواره اميد گفت : ايران به سرعت در حال تبديل شدن به مرجع علمي منطقه و جهان است .
احمدي نژاد باتاكيد براينكه تمامي مراحل ساخت اين پروژه را دانشمندان و جوانان ايراني انجام داده اند، خاطرنشان كرد : همه زنجيره كار را دانشمندان ايراني در اختيار دارند و اينگونه نيست كه بخشي را عاريه گرفته باشند.
رييس جمهوري خطاب به وزير دفاع تاكيد كرد كه بايد ماهواره مصباح را با موشك ايراني پرتاب كنيم و كار دوم اين است كه آماده شويم ماهواره 400 كيلويي را در مدار 35 هزار كيلومتري نصب كنيم.
وي ايران را قدرت اول جهان خواند و گفت : البته ما قدرت صالح فرهنگي وانساني هستيم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي گفت : آنان نمي توانند بدون تعامل با ايران در منطقه حضور يابند و سياستهاي خود را جلو ببرند.
رييس جمهوري با بيان اينكه انقلاب اسلامي در همه جاي دنيا حاضر است، تصريح كرد: امروز قدرتهاي بزرگ در مقابل انقلاب اسلامي زمين خورده اند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: در جريان غزه همه دنيا فهميد كه تقابل انقلاب اسلامي با جبهه استكبار شكل گرفته است.
رييس جمهوري باتاكيد براينكه امروز نام ايران براي ملتها نشاط آور ، نقطه اتكا و علاقه است، اظهارداشت : علاقه به نام ايران در زمان حاضر در هيچ جاي تاريخ شبيه آن وجود ندارد.
وي مشي جمهوري اسلامي ايران را رابطه برادرانه با ملتها و تاثير گزاري برمناسبات جهاني خواند و گفت : امروز حتي كشورهاي مستكبر براي اينكه گوش شنوا داشته باشند از ادبيات ملت ايران استفاده مي كنند.
رييس جمهوري تصريح كرد : همه عصبانيت ها براي تاثير گزاري ملت ايران است و گرنه براي ملتي كه ضعيف ، تحفير و تضعيف شده باشد، خط نشان نمي كشند.
احمدي نژاد انقلاب اسلامي را يك هديه بزرگ از سوي خداوند به جامعه بشريت توصيف كرد و گفت : انقلاب آمد تا انسان جايگاه ، توانمندي و شان خود را يكبار ديگر بشناساند.
وي بااشاره به احياي مفاهيم متعالي در ذات انقلاب اسلامي از جمله ولايت و امامت و آرمان خواهي اين مفاهيم را رمز شكست ناپذيري انقلاب اسلامي خواند.
رييس جمهوري همچنين با ابراز خرسندي از حضور در جمع خدمتگزاران ملت از رييس مجلس شوراي اسلامي براي برپايي اجلاس شكرانه اتحاد تشكر كرد و از اين اقدام به عنوان يك حسن ابتكار نام برد .

**دستاوردهاي عظيم تر انقلاب هنوز در راه است
رييس قوه قضاييه نيز در اجلاس شكرانه اتحاد دولت، قوه قضاييه و مجلس كه به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه امروز تنها شاهد بخش مختصري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستيم، گفت: دستاوردهاي عظيم تر اين تحول بزرگ هنوز در راه است.
آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي افزود: اين دستاوردها در سايه اتحاد، پيروي از رهبري و ولايت و حضور علما و صالحان و مردم در صحنه حاصل شده است.
رييس قوه قضاييه اظهار داشت: دستاوردهاي انقلاب از مرزها گذشته و راه و رسم انقلاب اسلامي ما نه تنها به كشورهاي مسلمان بلكه به كشورهاي غيرمسلمان و دوردست هم صادر شده است چرا كه اين راه و رسم مطابق با عدالت و فطرت هاي انساني است.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه ما در همه عرصه ها موفقيت هاي چشمگيري داشته ايم تصريح كرد: امروز عزت نظام جمهوري اسلامي در جهان به حدي است كه ابرقدرت ها تقاضاي گفتمان را با نظام جمهوري اسلامي دارند.
وي در ادامه گفت: در عين حال بايد بر اين دست آوردها توقف نشود و بايد همواره خود را در حالت بدهكاري ببينيم زيرا ظرفيت هايي كه در نظام اسلامي و مردم مسلمان وجود دارد بسيار عظيم است و مي تواند ثمرات بسيار بيشتري را به دنبال داشته باشد.
رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: ما هنوز تا اهداف عالي انقلاب فاصله داريم و نبايد خود را با شرايط 30 سال قبل مقايسه كنيم بلكه بايد ظرفيت هاي امروز در اختيار بخش هاي مختلف نظام را دريابيم و آن را ملاك توسعه و پيشرفت خود قرار دهيم.
هاشمي شاهرودي در ادامه با اشاره به وجود برخي مشكلات از جمله مشكل اقتصادي در كشور گفت: هنوز پياده كردن يك نظام اقتصاد اسلامي كامل كه در آن عدالت اجتماعي، نفي فقر، نبودن اختلافات طبقاتي فاحش و دسترسي به كسب و كار براي عموم جامعه امكان پذير باشد،‌ تحقق نيافته است و بايد ديد كه چه عواملي سبب تحقق نيافتن اين امور شده است.
وي همچنين گفت: به ويژه امروز در سند چشم انداز يكي از اصول آن رسيدن به وضع اقتصادي برتر در منطقه است كه بايد تلاش مضاعفي در اين جهت صورت گيرد.
هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه جوهره انقلاب اسلامي بازگشت به اسلام و احياي صحيح قوانين اسلامي بوده و هست بر پيروي از سياست ها و روش هاي اسلامي تاكيد كرد.
وي افزود: حركت هاي بزرگي در جهان اسلام در حال شكل گرفتن است و اين در حالي است كه قرن ها بود كه كوچكترين حركتي در اين زمينه شكل نگرفته بود و امروز به رغم همه فشارها و شيوه هاي پيچيده اي كه در اختيار نظام سلطه است شاهد شكست و افول ابرقدرت ها هستيم در شرايطي كه قبل از انقلاب خيلي از اين مسايل در حد رويا و آرزوي دست نيافتني بود.
رييس قوه قضاييه همچنين نظام جمهوري اسلامي را يك معجزه الهي دانست كه خداوند آن را نصيب مردم ايران كرده است و گفت: سنگ بناي نظام، احياي نظام اسلامي ناب متكي بر اصل امامت و ولايت است.
هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم تصويب "قوانين مادر" در كشور گفت: بايد قوانين مادر زيادي را چه به صورت طرح يا لايحه تصويب كنيم و يك حكومت اسلامي مقتدر و همه جانبه و قابل حاكميت بر كل زمين، نظام ها و قوانين گوناگوني نياز دارد كه بايد آن را در عرصه هاي مختلف به دست بياوريم.
وي تصريح كرد: امروز نه تنها جهان اسلام بلكه كل دنيا از ما انتظاراتي دارند و مي خواهند ببينند كه ما چگونه قوانين خود را پياده كرده ايم و بنا بر اين بايدموفقيت نظام ها و قوانين گوناگون خود را به جهان نشان دهيم.
هاشمي شاهرودي با اشاره به اينكه در سه دهه انقلاب دستاوردهاي بسيار عظيمي داشته ايم گفت: اين انقلاب نه تنها در جهان معاصر بلكه در تاريخ تحولي بي نظير است و دستاوردهاي آن بسيار بزرگ و تاريخي است و تحولي چشمگير را در تاريخ اسلام و جهان رقم زده است.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد برگزاري اجلاس هايي نظير اجلاس شكرانه اتحاد دولت، قوه قضاييه و مجلس منجر به دستاوردهاي بيشتر و راهكارهاي بهتري براي حل مسايل كشور و پيشرفت روزافزون آن شود.

** حفظ عزتمندي نظام در گرو استقامت، تدبير، عقلانيت و همگرايي است
رييس مجلس شوراي اسلامي نيز طي سخناني در اين اجلاس گفت: حفظ عزتمندي نظام در گرو استقامت، تدبير، عقلانيت و همگرايي است
علي لاريجاني، ولايت فقيه را مظهر وحدت ملي و فكري جامعه خواند و تاكيد كرد: حفظ عزتمندي و حركت تكاملي نظام در گرو استقامت، تدبير، عقلانيت و همگرايي است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با ارائه سياست هاي اصل 44 صراط مستقيم را نشان دادند و ولايت فقيه هميشه چنين نقشي را در نظام داشته اند.
لاريجاني با اشاره به علل مبقيه تداوم انقلاب اسلامي تصريح كرد: تداوم اين علل در گرو استقامت و همگرايي همه دست‌اندركاران كشور است.
وي ابراز اميدواري كرد كه نيك‌انديشي، اخلاص در عمل مجاهدت و استقامت اهداف انقلاب اسلامي و امام در ثمربخشي و اثربخشي اين انقلاب را بيش از پيش محقق كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ملت ايران طي سي سال گذشته در زمينه پيشرفت‌هاي علمي گام‌هاي بلندي برداشته است، اظهار داشت: فناوري هسته‌اي به‌دليل لج‌بازي غرب بيشتر نمايان شد وگرنه ملت ايران در ساير شئون نيز گام‌هاي موثر و ماندگاري برداشته است و از اين روست كه طراز جمهوري اسلامي تغيير يافت و اين امر در لسان مقامات كشورهاي ديگر نيز مشهود است.
رييس مجلس شوراي اسلامي مردم‌سالاري ديني را برخواسته از مكتب اسلامي برشمرد و گفت: بايد همواره از جمهوريت و اسلاميت نظام پيوسته مراقبت كرد تا شرايط تصادم جمهوريت و اسلاميت نظام فراهم نشود.
لاريجاني كه در جمع مديران قواي مجريه، مقننه و قضاييه سخن مي‌گفت، افزود: امروز با گذشت سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي جواني، شادابي و تحرك منبع سازي انقلاب نمايانگر است امواج پرتحرك حركت امام در عالم اسلام و در سطح بين‌المللي اذهان تيزبينان را به خود جلب كرده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مقاومت 22 روزه مردم غزه اظهار داشت: هنوز ابعاد حماسه حماس به طور كامل كشف نشده و همه ما مي‌دانيم كه اين حماسه وجهي از ثمربخشي انقلاب اسلامي است.
رييس مجلس شوراي اسلامي روح انقلاب اسلامي را در كشف من و خود انساني خواند و گفت: مسلمانان كه در ساخت تمدن براي بشريت پيشرو بودند و حكمت و علم مسلمانان در فكر غرب تحول ايجاد كرد به‌دو دليل با ركود مواجه شدند.
لاريجاني دليل اول را زور سلطه‌گران برشمرد و گفت: ابرقدرت‌ها در جهت سركوب استعدادها و چپاول ثروت‌هاي كشورهاي اسلامي برنامه‌ها طراحي اجرا كرده‌اند.
رييس مجلس شوراي اسلامي غربزدگي و خودباختگي ملي را دليل دوم عنوان كرد و گفت: اين جريان در ايران پس از مشروطه به صورت جدي تحرك يافت و در ساير كشورها نيز با تفاوت زماني اندك به شيوه هاي گوناگون در زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان سايه گسترانيد.
لاريجاني انقلاب اسلامي را نتيجه بازگشت به خويش در جوامع خواند و آثار آن را در عراق، لبنان، فلسطين ، افغانستان و ساير كشورها يادآور شد و گفت: هر چند اين كشورهاي استبداد زده اكنون از نعمت بيداري و يافتن خويش برخور دار شده اند.
وي كه در اجلاس شكرانه اتحاد سخن مي‌گفت، دستيابي به استقلال فرهنگي، سياسي و اقتصادي در شرايط نظام سلطه را از پايه‌هاي انقلاب اسلامي خواند و با اشاره به نقش بي‌دليل امام خميني در اين زمينه گفت: ارائه الگوي جديد شجاعت و مايه‌هاي فكري قوي مي‌خواست كه فكر اجتهادي حوزه در بسياري از اركان جامعه در اين بخش مددرسان شد.
رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: امام خميني به پشتيباني ملت به امپرياليسم غرب و شوروي سابق دست رد زد و اين الگوي برتر سياسي جوامع اسلامي و پاراداگم مسلط و مستقل بسياري از جوامع شد.
لاريجاني افزود: امروز روشنفكران و ملت‌هاي اسلامي با تمسك به اين شعار نفرت خود را از تسلط آمريكا به نمايش مي‌گذارند و سياستمداران عالم اسلام نمايشي از استقلال را نشان مي‌دهند.
رييس مجلس شوراي اسلامي به بحران مالي آمريكا و غرب اشاره و تصريح كرد: اين بحران تضاد و نقايص نظام ‌هاي سرمايه‌داري را نشان مي‌دهد در حالي كه امروز صحت تفكر استقلال اقتصادي به‌وضوح نمايان شده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي سه مقوله استقلال فرهنگي، سياسي و اقتصادي و مردم‌سالاري ديني را مبتني بر عدالت اجتماعي دانست و مباني متافيزيكي آن را به شناخت انساني مربوط خواند.
وي با بيان اينكه استعدادها به صورت دستوري بالفعل نمي‌شوند رقابت و آزادي را شرط بالفعل شدن آنها برشمرد و گفت: مدينه فاضله بر ركن عدالت استوار است و بستر چنين فضايي را فراهم مي‌كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه منظور ما آزادي انساني و نه حيواني است تصريح كرد: آزادي انساني ريشه در مكتب‌گرايي، آرمان‌خواهي و هدفمندي دارد و آزادي حيواني نفس‌گرا و هوس‌گرا است.
لاريجاني توجه به نقش زن را در اين زمينه از وجوه بارز و متمايز انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: در تفكر انقلابي نقش زن منطبق بر اعتدال است، نقش زن پرده نشيني نيست اما اختلاط‌ گرا هم نمي‌باشد.
وي در پايان اين اجلاس ابراز اميدواري كرد حفظ عزتمندي و حركت تكاملي نظام همراه با تدبير، عقلانيت و همگرايي مسوولان كشور توشه راه براي مبارزه با ظلم و نجات مسلمين قرار گيرد.

**منشور وحدت قواي سه گانه كشور منتشر شد
همزمان با نشست صميمي همگرايي كارگزاران نظام با عنوان" اجلاس شكرانه اتحاد"به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، منشور وحدت قواي سه گانه كشور منتشر شد.

متن كامل منشور وحدت به شرح زير است:
واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا
سي سال از طلوع فجر انقلاب اسلامي گذشت و نهال عزت و استقلال كه به دست بت شكن زمان و امام مستضعفان "خميني كبير" در كشور امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه فداء غرس گرديده به رغم همه طوفانها و توطئه هاي پيچيده دشمنان خارجي و داخلي به درخت تنومندي تبديل گرديد تا بار ديگر جهانيان به عين اليقين ببينند كه "ان الله متم نوره و لوكره الكافرون" و يقين كنند كه " ان الارض يرثها عبادي الصالحون" .
و امروز نمايندگان مردم غيور ايران و كارگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي در سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به عنوان پيش قراول نهضت جهاني اسلام و نويد بخش تحقق وعده الهي در سروري و پيشوايي صالحان مستضعف بر جهان و اهتراز پرچم اسلام ناب محمدي بر تمام سنگرهاي كليدي جهان، در خانه ملت تجديد پيمان مي كنيم:
1- در مسير تعالي انقلاب اسلامي و تحقق آرمانهاي امام راحلمان و پاسداري از ميراث گرانبهاي شهيدان والا مقام انقلاب اسلامي ، تحت لواي ولايت فقيه همچنان تا بذل جان مجاهدت نماييم.
2- با توجه به سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري مدظله العالي در خصوص برنامه پنجم توسعه و با استفاده از تمام ظرفيتهاي موجود دركشور، همه تلاش و همت خود را براي تحقق اهداف سند چشم انداز و تحصيل جايگاه اول اقتصادي ، علمي و فن آوري در سطح منطقه،با هويت اسلامي بكار بنديم.
3- تمام تلاش و اهتمام خويش را براي پيگيري دقيق راهبردهايي كه منجر به عملي شدن گفتمان امام و انقلاب اسلامي در زمينه هاي مختلف كه همواره مورد توجه و تاكيد مخصوص مقام معظم رهبري بوده است بكار بنديم.
4- درجهت تامين رفاه و معيشت شرافتمندانه ملت عزيز ايران به عنوان ولي نعمتان و صاحبان اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي از هيچ كوششي دريغ ننماييم.
و درنهايت با درك عميق لزوم استمرار و تداوم وحدت و انسجام همه قوا و نيروهاي انقلاب حول محور ولايت و مياني نظام ، پيمان اخوت و برادري مسئولان نظام را در چارچوب قانون اساسي و رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب اعلام مي داريم .
اعضاي قواي سه گانه كشور با حضور سران سه قوه سه شنبه شب و در پايان " اجلاس شكرانه اتحاد" كه به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد، عكس يادگاري گرفتند. مجلس پشت تريبون مجلس حاضر شدند و عكس يادگاري گرفتند.

** عكس يادگاري اعضاي قواي سه گانه كشور
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا در اين عكس يادگاري كه در يكي از كم سابقه ترين اجلاس ها ي مشترك قواي سه گانه گرفته شد، "محمود احمدي نژاد " رييس قوه مجريه ، آيت الله " سيد محمود هاشمي شاهرودي " رييس قوه قضاييه و " علي لاريجاني" رييس قوه مقننه در كنار يكديگر و در ميان از اعضاي قواي سه گانه كشور قرار گرفتند.
سيام/7432/1723

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن