تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه هاي غربي:پيشرفت و تسلط ايران در فناوريهاي دفاعي و نظامي/ عدم تاثير فشارهاي غرب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رسانه هاي غربي:پيشرفت و تسلط ايران در فناوريهاي دفاعي و نظامي/ عدم تاثير فشارهاي غرب
دو رسانه غربي با پرداختن به موضوع پرتاب ماهواره اميد ايران و اشاره به ساخت آن در داخل، بر پيشرفت ايران در حوزه فناوريهاي نظامي تاكيد و آن را نشان دهنده عدم تاثير فشارهاي بين المللي عليه تهران توصيف كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه واشنگتن پست نوشت: ايران روز گذشته اعلام كرد كه با موفقيت اولين ماهواره ساخت داخل خود را در مدار قرار داده و به يكي از معدود كشورهاي داراي چنين توانايي پيوسته است.

نويسندگان اين مطلب در ادامه بدون توجه به اهداف علمي و صلح آميز ايران آورده اند: برنامه هاي فضايي، موشكي و هسته اي ايران عاملي براي غرور ايرانيهاست، اما در منطقه و غرب نگرانيهاي را ايجاد مي كند. پرتاب اين ماهواره يادآور پيشرفت ايران در توسعه فناوري نظامي است.

در ادامه اين مطلب ادعا شده است: برخي تحليلگران مي گويند كه ورود ايران به فضا تلاشهاي ديپلماتيك دولت " باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا را براي توقف برنامه هسته اي ايران پيچيده مي كند.

روزنامه فايننشال تايمز هم با اشاره به نگراني جدي آمريكا و هم پيمانان غربي آن نسبت به تسلط فزاينده ايران بر فناوري موشكي به نقل از كارشناسان دفاعي غرب نوشت: پرتاب ماهواره اميد مي تواند نشان دهنده يك گام جديد ايران در دستيابي به توانايي شناسايي و جمع آوري اطلاعات باشد.

نويسنده خاطر نشان كرده است: پرتاب اين موشك در زماني انجام شد كه قدرتهاي جهان آماده مي شوند تا درباره چگونگي توقف برنامه هسته اي ايران گفتگو كنند. شايد ايران با پرتاب اين ماهواره مي خواست نشان دهد كه فشارهاي بين المللي آن را سست و ضعيف نخواهد كرد.

" مارك فيتزپاتريك" كارشناس فناوري نظامي ايران در انستيتو بين المللي مطالعات راهبردي گفت: ايران در نوامبر سال گذشته با پرتاب موشك سجيل به پيشرفت قابل توجهي دست يافت. پرتاب روز گذشته هم پيشرفت بيشتر فني ايران را نشان مي دهد.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن