تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده بسيج صنايع پتروشيمي كشور:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده بسيج صنايع پتروشيمي كشور:
خبرگزاري فارس: فرمانده بسيج صنايع پتروشيمي كشور گفت: بسيج پيش‌قراول پدافند غيرعامل شركت‌هاي پتروشيمي كشور مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از بندر امام، خبرها داشتيم كه منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي قرار است در دهه فجر امسال ميزبان نخستين همايش مشترك مديران عامل و فرماندهان بسيج شركت‌هاي پتروشيمي سراسر كشور باشد. به همين مناسبت در حاشيه ديدار فرمانده بسيج صنايع پتروشيمي كشور از منطقه ويژه براي برگزاري جلسات هماهنگي پيش از همايش، گفت‌وگويي با وي انجام داديم.

* فارس: علت اينكه پس از سال‌ها نخستين همايش با مديران عامل برگزار مي‌شود چيست؟

ـ اين همايش در مجموعه صنعت نفت در نوع خود بي‌سابقه بوده و اين نخستين بار است كه چنين همايشي بين مديران عامل و فرماندهان و بسيجيان شركت ملي صنايع پتروشيمي برگزار مي‌شود.

در اين همايش بالاترين رده‌هاي اجرايي و مديريتي صنعت پتروشيمي، فرماندهان سپاه اسلام، فرماندهان و اعضاي شوراهاي بسيج و بسيجيان نمونه كشور حضور دارند و فصلي نو در فعاليت‌هاي بسيج محسوب مي‌شود.

براساس وظايف و رسالتي كه بر عهده بسيج مستضعفين كشور واگذار شده، بسيج مستضعفين به 16 رشته تخصصي تقسيم شده است. از ميان اين 16 بخش، بهداري و بهداشت صنعت نفت ذيل بسيج پزشكان و بخش شركت‌هاي چهارگانه اصلي وزارت نفت ذيل بسيج مهندسين تعريف شده‌اند.

لذا در اين شرايط ضرورت ايجاب مي‌كند كه تعامل بسيار مثبت، دوسويه، هماهنگ و همسويي بين مجموعه مديريت شركت‌ها و فرماندهان پايگاه‌هاي بسيج ايجاد شود تا بسيج به عنوان بازوي لحظات بحران و يك بازوي قوي عملياتي در حين فعاليت‌هاي عادي شركت‌ها حضور داشته باشد.بسيج در اين مقطع زماني پس از سال‌ها كه به عنوان يك يگان شبه نظامي محسوب مي‌شد و در محدوده‌اي جداي از فعاليت‌هاي رسمي سازماني فعاليت مي‌كرد؛ به سمتي مي‌رود كه در بخش مهندسي با تشكيل كانون‌هاي تخصصي در مسائل مختلف مرتبط با توليد به ويژه استمرار، پايداري، ايمني و هر آنچه كه مربوط به حوزه پدافند غير‌عامل و HSE است فعاليت كند و اين فعاليت‌ها با حضور و همراهي متخصصان و مديران شركت‌ها جهت تحقق اهداف كلان ملي صنعت پتروشيمي خواهد بود.

* فارس: با توجه به متفاوت بودن مالكيت شركت‌هاي پتروشيمي كشور و تعريفي كه جنابعالي از حضور بسيج در مسائل مهندسي و پزشكي ارائه كرديد، آيا تنوع در نوع مالكيت شركت‌ها تاثيري در اين فرايند خواهد داشت؟

ـ فصل مشترك ما و مديران پتروشيمي مسائل حاكميتي نظام مقدس جمهوري اسلامي خواهد بود و قدر مسلم بحث حاكميت، وراي نوع مالكيت شركت هاست. بنابراين تمام شركت‌ها در ميان مدعوين ما حضور دارند و هيچ گزينشي بر مبناي نوع و تعلق سهام شركت‌ها (اعم از خصوصي و دولتي) صورت نگرفته است. بسيج يك نهاد حاكميتي است لذا مبنا، مبناي حاكميتي است و بسيج از اين پس در مسائل مربوط به حاكميت، همراه مديريت شركت‌هاست.

* فارس: هدف شما از برگزاري اين همايش چيست؟ به بيان ديگر اين همايش در رويكرد جديد شما چه گامي را خواهد برداشت؟

ـ اگر بخواهيم هدف اين همايش را در يك جمله بيان كنيم بايد بگوييم، تبيين جايگاه بسيج در صنعت پتروشيمي با توجه به رويكرد جديد ابلاغي از سوي سازمان بسيج مستضعفان در ارتباط با تشكيل بسيج مهندسي و كارشناسي است. ما خواستار آنيم كه اين همايش در راستاي تحقق اهداف اين رويكرد، تعامل و همسويي فزاينده‌اي بين مجموعه بسيج و مديريت‌ها ايجاد شود و اميدواريم هم‌افزايي بي‌نهايت بين اين دو مجموعه را به دنبال داشته باشد. تا به امروز روند بدين صورت بوده كه از بسيج در مناسبت‌هايي چون هفته بسيج، در هفته دفاع مقدس، در هفته مقاومت و پايداري و... تجليل مي‌شد، ولي در اين حركت نو مي‌خواهيم همراهي و همگامي بيشتري داشته باشيم و علاوه بر جلوه‌ها و مناسبت‌هاي مذكور، فعاليت‌هاي توليدي پتروشيمي كشور را هم‌ دنبال كنيم.

* فارس: محورهاي همايش چه خواهند بود و به طور خاص بسيج در چه زمينه‌هايي مي تواند ورود كند؟

در ابتداي اين راه در خصوص چند حوزه‌اي كه مسائل مبتلا به صنعت پتروشيمي كشور با اهداف و رويكردهاي بسيج كاملا همپوشاني دارند، كه بايد تبيين شوند. به طور مشخص از اين پس بسيج با مجموعه مديريت‌هاي صنايع پتروشيمي در چهار حوزه كارهاي مشتركي را دنبال خواهد كرد. شايد عيني‌ترين و عملياتي‌ترين حوزه از ميان اين چهار حوزه مسائل مربوط به پدافند غيرعامل باشد. بسيج پيش قراول پدافند غيرعامل شركت‌ها خواهد بود. در اين خصوص تفاهمنامه‌اي بين بسيج و سازمان پدافند غيرعامل در مقياس كلان و ملي منعقد شده است كه تكاليف ويژه‌اي در بخش پدافند غيرعامل كشور را به بسيج سپرده است. لذا براي اجراي اين تفاهمنامه به لحاظ آموزشي و نظري، در گام اول بسيجيان در سطوح پنج گانه آموزش پدافند غيرعامل مهارت لازم را كسب خواهند كرد و در گام بعدي آموزش‌ها را كاملا هماهنگ با مديريت‌هاي HSE و پدافند غيرعامل شركت‌ها به ديگر بخش‌هاي سازماني تسري خواهند داد. به لحاظ عملياتي هم در لحظات بحران اعم از رخدادهاي طبيعي، حادثه عملياتي ‌يا هرگونه تهديد دشمن، بسيج وارد عرصه مي‌شود و چه بسا در لحظاتي بخش‌هايي از مديريت كارهاي كلان با همراهي ساير بخش‌ها به صورت مشترك با بسيج دنبال شود. بخش بعدي مسائل مربوط به جنگ نرم و فضاي سايبري است. امروزه همه مي‌دانيم كه يك ويروس كامپيوتري مي‌تواند بيشتر از يك لشكرده هزار نفري به مجموعه‌ها آسيب بزند. در فضاي جنگ نرم و فضاي سايبري چه به لحاظ عملياتي و مسائل فني مبتلا به مجتمع‌ها و چه به لحاظ تهاجم فرهنگي و جنگ نرم، دشمن براي نا اميد كردن، كم بصيرت كردن و جدا كردن آحاد مردم از بدنه حاكميت نظام مقدس اسلام برنامه دارد ودر هر دو بخش بسيج رسالت ويژه‌اي براي خنثي‌سازي و نقش برآب نمودن ترفندهاي دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس اسلامي دارد. بخش سوم بخش خانواده و خواهران بسيج است. ما بايد ضريب نفوذ بسيج را آنقدر در خانواده‌ها گسترش دهيم كه براي فرزندان از دو سال به بالاي خانواده‌ها برنامه داشته باشيم و فرزندان و آينده‌سازان نظام مقدس جمهوري اسلامي با بسيج رشد كنند و بسيج را در متن زندگي خود حس كنند و با اين فضا بزرگ شود. بخش چهارم به منابع انساني مربوط مي‌شود. اين بخش مربوط به كاركنان مختلف اعم از بسيجيان و كساني است كه به صورت رسمي فرم عضويت بسيج را پر نكرده‌اند اما تفكر بسيجي را به عنوان تفكر نبوي و سيره علوي پذيرفته‌اند. ما در معرفت ديني خود تزكيه را مقدم بر تعليم مي‌دانيم پس بايد در منطق بسيجي همين اصل را رعايت كنيم. ما اعتقاد داريم كه بسيجي بايد يك نفس مزكي باشد كه شايستگي‌هاي خود را در چهار بعد دانش، مهارت، توانايي و اخلاق به حد اعلا سوق دهد تا خروجي آن بسيجياني شوند كه با دانش‌ترين، پركارترين، منظم ترين، كم توقع‌ترين و متواضع ترين و با اخلاق‌ترين نيروهاي انساني هر شركت باشند. قدر مسلم اين آرمان محقق نمي‌شود مگر با تزكيه دروني و تعليم بيروني كه در حوزه فعاليت‌هاي منابع انساني به عنوان سخت‌ترين و جدي‌ترين بخش وظايف بسيج به آن ورود مي‌كنيم. اميدواريم كه آرمان‌ها و تكليف محوله را به شايستگي جامه عمل بپوشانيم و در آينده‌اي نه چندان دور اثر بخشي آن را در لايه‌هاي مختلف سازماني به نظاره بنشينيم.

انتهاي پيام/ج10

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن