تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820474543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درب‌هاي نقره حرم امام‌حسين(ع) نصب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: درب‌هاي نقره حرم امام‌حسين(ع) نصب مي‌شود
اين درب‌ها مزين به زيارت جامعه كبيره، حديث نبوي و سخنان امام حسين(ع) در ظهر عاشورا است و در حاشيه آن حديث شمس‌الشموس‌ امام رضا(ع) با امضاي ايراني‌ها نگاشته شده است.


به گزارش وب گردي باشگاه خبرنگاران، مسئول كارگاه آفرينش‌هاي هنري ستاد بازسازي عتبات‌ عاليات اصفهان گفت: از فردا نصب درب‌هاي نقره حرم امام حسين (ع) در كربلاي معلي آغاز مي‌شود‌.

محمد حسين ايرانپور بعدازظهر امروز در نشست خبري كه در ستاد عتبات‌ عاليات اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تاكنون هشت درب براي حرم مطهر امام حسين (ع) توسط ستاد بازسازي عتبات‌ عاليات ساخته شده است.

وي با بيان اين مطلب افزود: يكي از لنگه درب‌هاي نقره حرم امام حسين (ع) در برج ميلاد تهران مونتاژ شده و لنگه درب ديگر كه در ميدان امام حسين (ع) مونتاژ ‌شد، الان از مرز عبور كرده و مراحل نصب آن از فردا در ورودي باب‌الشهدا پايين پاي قبر امام حسين (ع) آغاز مي‌شود.

مسئول كارگاه آفرينش‌هاي هنري ستاد بازسازي عتبات‌ عاليات اصفهان با اشاره به اينكه پس از مونتاژ درب‌هاي نقره حرم امام حسين (ع) طي گردشي كه در شهرستان‌هاي استان داشت، تصريح كرد: ساخت دو لنگه درب نقره به ‌مدت يك سال و نيم توسط كارگاه آفرينش‌هاي هنري ستاد عتبات‌عاليات اصفهان به‌ طول انجاميده است كه هر كدام داراي وزن ۵۰۰ كيلوگرم كه در هر لنگه آن ۱۱۰ كيلو نقره به‌ نام مقدس حضرت علي (ع) كار شده است.

وي با اشاره به اينكه ۵۰ هنرمند در ساخت و مونتاژ اين درب‌ها فعاليت داشته‌اند، بيان داشت: در ساخت اين درب‌ها از هنرهاي همچون هنر قلم‌زني، ميناكاري، گره چيني چوب، معرق، خاتم و ۱۴ عدد گل محمدي مينا به نام ۱۴ معصوم(ع) به كار رفته است.

ايرانپور اضافه كرد: اين درب‌ها مزين به زيارت جامعه كبيره، حديث نبوي و سخنان امام حسين(ع) در ظهر عاشورا است و در حاشيه آن حديث شمس‌الشموس‌ امام رضا(ع) با امضاي ايراني‌ها نگاشته شده است.

وي با بيان اينكه در ساخت اين درب ۳۲ هزار قطعه چوب به كار رفته است، تاكيد كرد: در ساخت دو لنگه درب نقره حرم امام حسين (ع) از چوب‌ ساج كه رطوبت و موريانه بر روي آن اثري نداشته باشد، به كار رفته علاوه بر آنكه ۷هزار قطعه آن از چوب نارنج و فوفل است.

مسئول كارگاه آفرينش‌هاي هنري بازسازي ستاد عتبات ‌عاليات اصفهان در ادامه با ذكر ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام اين كارگاه بيان داشت: ساخت پنجره فولاد زير ناودان طلا ايوان علما، تعويض ميناهاي درب حرم جوادين (ع) و قلم‌زني مجدد آنها، ترميم گنبدهاي موسي‌بن جعفر و امام جواد(ع) از جمله اين برنامه‌ها است.

وي با بيان اينكه تا دو ماه آينده دو درب طلاكاري شده حرم جوادين (ع) نصب مي‌شود، اظهار داشت: دوخت روپوش قبر دو طفلان مسلم و كتيبه دور ضريح به طول ۷۰ متر و عرض ۸۰ سانتي متر امام علي (ع) و پرده‌هاي ورودي حرم مطهر علوي و غيره است كه توسط بانوان كارگاه آفرينش‌هاي هنري ستاد در حال انجام است.

ايرانپور از ديگر برنامه‌هاي اين ستاد به ۹ لوستر حرم حضرت عباس (ع) اشاره و تصريح كرد: تا كنون هفت عدد از اين لوسترها نصب شده كه در ماه‌هاي آينده بقيه آماده و نصب مي‌شود.

وي در گفتگو با فارس گفت: بيشتر برنامه‌هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات از طريق كمك‌هاي مردمي و همكاري كاركنان بانك صادرات، تجارت، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و شهرداري اصفهان و غيره به انجام رسيده است./س

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن