تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819663094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاكستان نتايج تحقيق درباره حملات بمبئي را هفته جاري اعلام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پاكستان نتايج تحقيق درباره حملات بمبئي را هفته جاري اعلام مي‌كند
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: نخست وزير پاكستان اعلام كرد، نتايج تحقيقات درباره حملات بمبئي در هفته جاري اعلام خواهد شد.

يوسف رضا گيلاني، هفته گذشته گفته بود؛ دولت پاكستان در حال تحقيق درباره مدارك ارائه شده از سوي هند است.

به گزارش رسيده، نخست وزير پاكستان در جمع خبرنگاران افزود: به احتمال زياد گزارش مربوط به اين تحقيقات تا روز دوشنبه به وي تحويل داده مي‌شود كه همان روز يا روز بعد به طور علني منتشر خواهد شد. ‌

گيلاني در سخنان خود تاكيد كرد: هركس كه با حملات تروريستي بمبئي در ارتباط باشد، مجازات خواهد شد و ما به مقابله با تروريسم و افراط‌گرايي پايبند هستيم.

‌در اين ميان شيوشانكار منون، وزير مشاور در امور خارجي هند گفت: عاملان ارتكاب اين حملات، طرح‌ريزي، آموزش و شروع اين حمله را از خاك پاكستان آغاز كردند و سازمان دهندگان اين حمله با مشاركت دستگاه اطلاعات نظامي صورت پذيرفت.

از سويي، پاكستان از ادعاهاي هند مبني بر دست داشتن آژانس جاسوسي پاكستان در حملات بمبئي انتقاد و آن را يك خصومت آشكار و بخشي از يك جو سازي جهاني ناميد.

هند همچنين اعلام كرد: سازمان ملل بايد نسبت به پايان يافتن اقدام‌هاي تروريستي از خاك پاكستان و اجراي تعهدات اين كشور مطمئن شود. ‌

مرگ 52 شبه نظامي

سامانه خبري جيو پاكستان جمعه شب اعلام كرد: براثر حملات هوايي نيروهاي دولتي به مخفيگاه‌هاي شبه نظاميان در مناطق قبايلي اوراكزايي و خيبر 52 عضو طالبان كشته و شمار ديگري از آنها زخمي شدند.

به گزارش رسيده، ارتش پاكستان طي عمليات زميني و هوايي در اين دو منطقه، بسياري از مخفيگاه‌هاي طالبان محلي را تخريب كردند.

گفتني است، براثر انفجار يك خودرو بمبگذاري شده در برابر يك پست بازرسي در منطقه جمرود نزديك منطقه خيبر، شش نفر، از جمله دو دانش آموز زخمي شدند.

پليس و مقام‌هاي پاكستان هم اعلام كردند كه در حمله بامداد امروز افراد مسلح به مركز بازرسي پليس در مركز اين كشور، هفت پليس كشته شدند.

مهاجمان سپس ساختمان مركز بازرسي پليس را با استفاده از مواد منفجره در شهر واقع در استان سرحد شمال غربي منفجر كردند.

واكنش آمريكا

سامانه خبري پاكستان جمعه شب در گزارشي اعلام كرد، مقام‌هاي آمريكايي درباره آزادي عبدالقدير خان، دانشمند هسته‌اي آن كشور واكنش مثبتي نداشتند.

ديوان عالي پاكستان روز جمعه اعلام كرد: عبدالقدير خان از همه اتهام‌ها تبرئه شده و مي‌تواند مانند تمام شهروندان عادي به زندگي ادامه دهد.

عبدالقدير خان بعد از اعلام اين حكم، در گفتگو با خبرنگاران گفت: بالاخره عدالت در مورد من اجرا شد.

از سويي باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا بعد از اعلام اين خبر، تضمين‌هاي پاكستان درباره فعاليت نكردن دوباره عبدالقديرخان را خواستار شد.

رابرت گيبز سخنگوي كاخ سفيد، به نقل از رئيس جمهوري آمريكا گفت: اوباما خواستار دريافت تضمين‌هايي از اسلام آباد است كه براساس آن، عبدالقديرخان بار ديگر در زمينه فعاليت‌هاي مربوط به سلاح‌هاي هسته‌اي اقدام نكند.

همچنين هوارد برمن نماينده حزب دمكرات مجلس نمايندگان آمريكا كه رياست كميته امورخارجه اين مجلس را در اختيار دارد، خبر آزادي عبدالقدير خان را بسيار هشدار دهنده توصيف كرد.‌





شنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن