تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812814590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار مديرعامل انجمن ديابت ايران: ديابت را جدي بگيريد پيشگيري از عوارض ديابت مهم‌ترين هدف درمان اين بيماري است درمان ديابت در ايران هنوز سنتي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هشدار مديرعامل انجمن ديابت ايران: ديابت را جدي بگيريد پيشگيري از عوارض ديابت مهم‌ترين هدف درمان اين بيماري است درمان ديابت در ايران هنوز سنتي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

مديرعامل انجمن ديابت ايران در شهرستان اسلامشهر گفت: ديابت را جدي بگيريد چرا كه اين بيماري در صورت كنترل‌ نشدن عوارض زيادي را براي بيمار به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر داوود عباسي در سمينار پيشگيري و كنترل ديابت افزود: پيشگيري از عوارض ديابت مهم‌ترين هدف درمان اين بيماري است. اين درحالي است كه متاسفانه در ايران افراد تا دچار بيماري نشوند به پزشك مراجعه نمي‌كنند.

وي بهبود كيفيت زندگي را يكي ‌ديگر از اهداف ديابت برشمرد و اظهار كرد: ديابتي‌ها بايد زندگي عادي داشته باشند و برخي از بيماراني كه از كودكي بيماري خود را كنترل كرده‌اند، در حال حاضر به افراد موفقي تبديل شده‌اند.

مديرعامل انجمن ديابت ايران در شهرستان اسلامشهر با بيان اين ‌كه متاسفانه هنوز دارو درماني در ايران مهم‌ترين پايه‌ي درمان ديابت در ايران محسوب مي‌شود، گفت: در حالي اين روند در ايران حاكم است كه در كشور‌هاي ديگر دنيا آموزش مهم‌ترين پايه‌ي درمان است، بنابراين لازم است آموزش در كشور نهادينه و به زندگي روزانه‌ي بيماران وارد شود در اين جهت سيستم بهداشت و درمان بايد تمام تلاش خود را به اين سمت معطوف كند.

وي تاكيد كرد: سالانه هر ديابتي بايد 15 ساعت در زمينه‌ي اين بيماري آموزش ببيند، چون در اين صورت مي‌تواند بيماري خود را كنترل كند.

عباسي افزود: لازم است هر ديابتي به ويژه بيماراني كه انسولين تزريق مي‌كنند، در خانه هر روز قند خود را كنترل كنند، علاوه بر آن تغذيه صحيح داشته باشند. البته رژيم غذايي به معناي نخوردن نيست بلكه به معناي درست مصرف ‌كردن مواد غذايي است.

وي با تاكيد بر افزايش تحرك بيماران ديابتي اظهار كرد: زندگي ماشيني باعث كم‌تحركي و افزايش احتمال ابتلاء به ديابت شده است، بنابراين لازم است افراد سالم و ديابتي‌ها در طول شبانه‌روز تحرك كافي داشته باشند. علاوه بر آن تا حد امكان دچار استرس نشوند، چون استرس باعث افزايش قند خون مي‌شود.

عباسي تصريح كرد: مرحله‌ي آخر درمان دارو است، چون اگر به عواملي مانند كاهش استرس، تغذيه صحيح، تحرك كافي، كنترل قند خون توجه نشود، مصرف بهترين داروها نيز فايده‌اي براي بيمار نخواهد داشت.

وي افزود: قند دو ساعت پس از مصرف غذا در افراد ديابتي 180 بايد باشد علاوه بر آن هموگلوبين A1C كمتر از 6.5 درصد، تري گليسيريد 150، كلسترول كمتر از 200 و چربي كمتر از 100 بايد باشد. البته لازم است چربي خوب در زنان بالاي 50 و در مردان بالاي 40 باشد.

وي با اشاره به تاثير مصرف سيگار بر ابتلاء به ديابت تاكيد كرد: مصرف اين ماده دخاني هم باعث افزايش خون و هم شدت پيدا ‌كردن بيماري ديابت مي‌شود، علاوه بر آن دود سيگار بر زناني كه در معرض دود آن قرار مي‌گيرند، تاثير مخرب‌تري دارد.

عباسي درباره‌ آزمايش هموگلوبين A1C اظهار كرد: با استفاده از اين روش معدل قند سه ماهه گذشته بيمار كنترل مي‌شود. اگر اين ميزان زير 7 و حتي 6.5 باشد، قند فرد كنترل است.

عباسي در پايان با بيان اين‌ كه متاسفانه هنوز در 99 درصد از موارد ديابت به شيوه‌ي سنتي درمان مي‌شود، گفت: در اين شرايط به آزمايش هموگلوبين A1C توجه كافي نمي‌شود و اين درحالي است كه يك درصد كاهش A1C تا 43 درصد مانع قطع عضو مي‌شود و 37 درصد از ابتلا به عوارض چشمي و كليوي مي‌كاهد و 19 درصد جلوي ابتلا به آب مرواريد را مي‌گيرد و 12 تا 16 درصد از ابتلا به عوارض قلبي و عروقي پيشگيري مي‌كند.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن