تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820045664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايجاد مقاومت سيستم تنفسي در اثر استفاده نابجا از آنتي بيوتيك ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ايجاد مقاومت سيستم تنفسي در اثر استفاده نابجا از آنتي بيوتيك ها
استفاده نابجا از آنتي بيوتيك ها براي درمان سرماخوردگي منجر به افزايش مقاومت باكتري هاي پاتوژن سيستم تنفسي مي شود.


به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر جليل مشاري، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: براي پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي بايد زنجيره انتقال ويروس كه به صورت تماس مستقيم انجام مي گيرد قطع شود و در صورت بروز بيماري با مراجعه به پزشك نسبت به درمان اقدام شود چرا كه استفاده نابجا از آنتي بيوتيك ها براي درمان سرماخوردگي منجر به افزايش مقاومت باكتري هاي پاتوژن سيستم تنفسي مي شود.

دكتر جليل مشاري با بيان اينكه براي پيشگيري از سرماخوردگي واكسيناسيون موثر نيست، گفت: فقط واكسيناسيون عليه ويروس آنفولانزا براي پيشگيري از سرماخوردگي ناشي از اين ويروس موثر است.

اين متخصص كودكان، شستشوي دست ها توسط بيمار و افراد سالم را از مهمترين اقدامات پيشگيري از اين بيماري عنوان كرد و افزود: سرماخوردگي يك بيماري ويروسي است كه آب ريزش و انسداد بيني از مهمترين علائم آن بوده و معمولا تب يا درد عضلاني در آن وجود نداشته يا خفيف است.

وي با بيان اينكه سرماخوردگي در تمام فصول سال مشاهده مي شود اما ميزان شيوع آن از ابتداي پاييز تا پايان بهار است، گفت: معمولا كودكان بطور متوسط ساليانه6 تنا 7 مرتبه دچار سرماخوردگي مي شوند و حدود 10 تا 15درصد كودكان حداقل دوازده مرتبه در سال دچار عفونت مي شوند.

وي با اشاره به اينكه ميزان ابتلا به سرماخوردگي با افزايش سن كاهش مي يابد، گفت: نگهداري كودك در خارج از محيط خانه مثل مهد كودك باعث افزايش احتمال بروز ابتلاء به اين بيماري مي شود.

دكتر مشاري افزود: ويروس عامل سرماخوردگي مي تواند توسط ذرات ريز هوايي و ذرات معلق در هوا و تماس مستقيم انتقال يابد.

وي شروع علائم سرماخوردگي را يك تا سه روز پس از ورود ويروس به بدن عنوان كرد و افزود: احساس درد و خراش در گلو، انسداد و آب ريزش از بيني از علائم اوليه اين بيماري است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گناباد افزود: در 30 درصد موارد سرماخوردگي، سرفه مشاهده مي شود و برخي از ويروس هاي سرماخوردگي مي توانند موجب ايجاد تب شوند./ح

پنجشنبه|ا|6|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن