تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اردبيل با كمبود ايستگاه آتش‌نشاني مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اردبيل با كمبود ايستگاه آتش‌نشاني مواجه است
خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: اردبيل

مديركل حوادث غيرمترقبه استان اردبيل با اشاره به تناسب جمعيتي گفت:هم اكنون شهرستان اردبيل با كمبود ايستگاه آتش‌نشاني مواجه است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا به نقل از استانداري اردبيل، علي اسلامي در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان، گفت: به ازاي هر50 هزار نفر جمعيت يك ايستگاه آتش نشاني لازم است.

وي با اشاره به ضرورت افزايش ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در اردبيل اضافه كرد: در ساير شهرستان‌هاي استان تعداد ايستگاه آتش نشاني به نسبت جمعيت تقريبا مناسب است.

مديركل حوادث غيرمترقبه استان با بيان اين كه در شهرستان اردبيل به تناسب تعداد جمعيت شهر بايد ده ايستگاه آتش نشاني وجود داشته باشد، افزود: در اين شهرستان هم اكنون چهار ايستگاه آتش نشاني وجود دارد كه كمبود چهار ايستگاه مي‌تواند در آينده مشكلاتي را براي شهروندان در پي داشته باشد و دو ايستگاه جديد نيز در دستور كار شهرداري است.

به گفته وي، در ايستگاه‌هاي فعال اردبيل 10 دستگاه خودروي آتش نشاني، يك نردبان 52 متري، چهار آمبولانس و يك دستگاه خودروي امداد و نجات وجود دارد كه در مقايسه با جمعيت، مركز استان با كمبود تجهيزات روبه رو است كه بايد مرتفع شود.

اسلامي وضعيت آتش‌نشاني شهرستان‌هاي استان را نزديك به حد استاندارد برشمرد و گفت: در شهرستان‌هاي مشكين شهر و خلخال چهار دستگاه خودروي آتش نشاني و در شهرستانهاي پارس آباد، گرمي، نمين و سرعين هر كدام دو دستگاه خودروي آتش نشاني وجود دارد.

اسلامي با بيان اين كه رياست كارگروه آتش نشاني و مواد خطرناك در كشور بر عهده رئيس سازمان شهرداريها و دهياريها است، تصريح كرد: با تصويب و ابلاغ شرح وظايف كارگروه‌هاي چهارده گانه مديريت بحران كشور فعاليت كارگروه‌هاي فوق در استانها از سر گرفته مي‌شود.

مديركل حوادث غيرمترقبه استان اردبيل همچنين از افزايش 45 درصدي پرداخت خسارت به كشاورزان و زارعان زيان ديده اين استان طي سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وي گفت: در سال جاري زراعي 326 ميليارد ريال غرامت به كشاورزان زيان ديده از بلاياي طبيعي پرداخت شده است.

وي با بيان اين كه اين رقم از طريق صندوق بيمه محصولات كشاورزي استان پرداخت شد، اضافه كرد: در سال زراعي 89 – 88 بالغ بر 225 ميليارد ريال به كشاورزان زيان ديده از بلاياي طبيعي پرداخت شده بود.

مديركل مديريت بحران استان با بيان اين كه صندوق بيمه استان در سال زراعي جاري 34 هزار نفر كشاورز استان در مساحتي بالغ بر200 هزار هكتار را بيمه كرده است، گفت: بيشتر اين پوشش بيمه‌اي در زمين‌هاي كشاورزي ديمي است.

وي توسعه بيمه‌اي اراضي كشاورزي استان را نيازمند فرهنگ سازي مناسب دانست و افزود: بايد با فرهنگ سازي كشاورزان را براي بيمه كردن اراضي كشاورزي ترغيب و تشويق كرد.

اسلامي همچنين با تاكيد بر ضرورت تبديل اراضي كشاوري به سيستم آبياري مدرن، تحقق اين مهم را در صرفه‌جويي منابع آبي بسيار تاثيرگذار دانست.

وي تصريح كرد: در جذب اعتبارات دولتي براي پوشش زمين‌هاي ديمي به سيستم آبياري مكانيزه مشكلاتي وجود دارد كه با رفع آن بايد سيستم آبياري مكانيزه جايگزين آبياري سنتي در بخش كشاورزي استان شود.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن