تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812670612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات بهانه اي براي فرار از مسئوليت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مشكلات بهانه اي براي فرار از مسئوليت نيست
نخبه نخبگان باشي اما مسافركِشي كني، مي‌شود؟! شنيدن عناويني كه كسب كرده‌ كافي است تا اگر جاي او بودي آنقدر مغرور شوي كه به اصطلاح خدا را هم بنده نباشي، ولي او، بي‌تكلّف و بي‌ريا، با اميدي وافر، از دغدغه‌ بي‌مسكني خانواده‌ مي‌گويد، از سال‌هايي كه به دليل مشكلات مالي ترك تحصيل كرده، ... ... "مصلح"ها تلنگري هستند به اينكه فراموش نكني مشكلات هيچ‌گاه بهانه خوبي براي فرار از مسئوليت نبوده، مانع هميشه هست اما او، تازه‌نفس‌تر از هميشه به‌پا‌خاست و امروز عنوان نخبه نخبگان را از آنِ خود كرد.


سرويس دانشگاه برنا/ ستاره جاويد
نخبه نخبگان باشي اما مسافركشي كني، مي‌شود؟! شنيدن عناويني كه كسب كرده‌ كافي است تا اگر جاي او بودي آنقدر مغرور شوي كه به اصطلاح خدا را هم بنده نباشي، ولي او بي‌تكلّف و بي‌ريا، با اميدي وافر در نگاهش، رو به رويت نشسته است و فقط از سرعت بالاي حرف زدنش و تكان‌هاي مكرري كه به دستهايش مي‌دهد مي‌تواني به سرعت بالاي محاسبات ذهني‌اش پي ببري. آن قدر سريع حرف مي‌زند كه دستگاه ضبط صوت در ثبت صدايش عقب مي‌ماند. مي‌گويد پدرش تصادف كرده و اختلال اعصاب و تشنج دارد، مادرش هم مبتلا به ديسك كمر است و برادر 9ساله‌اش از ناحيه دست راست و پاي راست معلول. خودش هم حين استفاده از دستگاهِ دست‌سازِ خودش براي اختراع اسپايدري، هشت سال تمام، روزي دوهزار بار خم و راست شده تا توانسته شاهكارش "اسپايدري" را اختراع كند، البته به قيمت سلامتي كمرش، چون خودش هم به ديسك كمر مبتلا شده است.

دانشجوي نمونه كشوري، پژوهشگر برتر كشور، دانشجوي ممتاز مبتكر كشوري، دانشجوي برتر سال مهندسي برق ايران، دانشجوي سال ايران، مخترع و پژوهشگر فرهيخته كشوري، دانشجوي نمونه وزارت نيرو، دپيلم افتخار مخترعان جهان، پژوهشگر برتر دانشگاه‌هاي شيراز، شاهد و صنعتي شريف، دانشجوي كارآفرين برتر كل كشور،... و سرانجام نخبه نخبگان تنها بخشي ازعناويني است كه "محمد عزتي‌مصلح" مخترع شاهكاري به نام "اسپايدري" موفق به كسب آن‌ها شده است. "مصلح" مغرور نيست و با فروتني خاص خود با سرعتي مثال‌زدني‌ به سوال‌ها پاسخ مي‌دهد. نياز خانواده‌اش به حضور او و اهميتي كه خودكفايي كشور برايش دارد باعث شده كه به پيشنهادهاي وسوسه كننده كشورهاي خارجي پاسخ منفي بدهد. پيشنهادي كه ارمغانش يك عمر رفاه و آسايش مالي خواهد بود اما به قيمت اينكه تو و مغزت ديگر براي خودت و كشورت نباشد. قلبت براي كشورت نتپد و حاصل پژوهش‌هايت در كارنامه كشوري ديگر و آب‌وخاكي ديگر ثبت شود.

"محمد عزتي‌مصلح" ساعتي ميهمان برنا بود. گپ صميمانه‌اش با برنا فرصتي فراهم كرد تا ساعتي گوشِ شنوايِ دردهايِ دلِ پراميد او باشيم. مصلح در اين گفت‌وگو ضمن تشريح آخرين دستاورد غرورآفرينش، برايمان از دردها، غصه‌ها و اميد بي‌پايانش سرود و اين نوشته، شد حاصل گفت‌وگوي برنا با "محمّد عزتي‌مصلح"، نخبه نخبگان.

"اسپايدري" چيست كه از آن به شاهكار تعبير مي‌شود؟

نوعي شيوه رنگ‌آميزي و يكي از شاهكارهاي هنر نقاشي جهان است و براي اولين ‌بار در سطح جهان صورت گرفته و مشابهي ندارد. در عين بي‌نظمي، بانظم‌ترين نوع رنگ‌آميزي در سطح جهان است. در اين شيوه رنگ‌آميزي از پديده‌اي به نام تداخل رنگ‌ها و از نانو ساختارهاي رنگ با سطح پوششي بسيار بالاي رنگدانه‌ها و پيگمنت‌هاي آزو و آنتراكينون بهره گرفته شده است. اين شيوه طراحي به هيچ وجه قابل ترسيم و طراحي با دست نيست حتي بزرگترين و چيره‌دست‌ترين هنرمندان به دليل پيچيدگي‌هاي زياد طرح، توانايي طراحي يك نمونه مشابه همانند نمونه اصلي را ندارند. در حال حاضر هم چند نمونه از آثار خلق شده‌ام براي موزه‌هاي متروپوليتن، دنور، لوور، سين سينياتي، نيويورك و هرميتاژ ارسال شده و مورد تاييد قرار گرفته است.

طرح شما چه كاربردي دارد؟

بر روي تمام قطعات اعم از شيشه، چوب، فلز و آهن و در كل هر صنعتي كه نياز به رنگ‌آميزي دارد، مي شود اين شيوه رنگ‌آميزي را پياده كرد و براي اولين‌بار وآخرين‌بار اختراع شده و مورد مشابه آن در جهان هستي، وجود ندارد و نخواهد داشت. در حقيقت اختراع من شاهكاراست.

به جز اسپايدري ديگر چه دستاوردهاي علمي داشته‌ايد؟

در كارنامه علمي‌ام هفت مورد تاليف و ترجمه، 12عنوان مقاله همچنين پنج اختراع كشوري را دارم كه يكي از آن‌ها دستگاه خراطي سمباده‌زني پنج كاره است كه علاوه بر اينكه به طور همزمان پنج كار را انجام مي‌دهد موجب صرفه جويي در مصرف زمان، الكتريسته و نيروي انساني مي‌شود، ديگري پماد سوختكيx2plan60 است كه از داخل سوختگي را بهبود مي‌بخشد و هيچ‌گونه آثار سوختگي بر روي بدن باقي نمي‌گذارد البته به شرطي كه قبل از استفاده از اين پماد داروي شيميايي استفاده نشده باشد.

يكي ديگر از اختراعاتم دوربين Wireless ريموت كنترل‌دار است كه سيم رابط ندارد وعلاوه بر كاربرد نظامي مصارف غيرنظامي هم دارد و برد آن 30متراست. در موارد نظامي براي جاسوسي و در موارد غيرنظامي براي كنترل اماكن عمومي به كارمي‌رود. كتاب مبناي كارآفريني، مباني مهندسي برق ايران و.. ديگر دستاوردهاي علمي‌ام است.

شنيديم بعد از ديپلم قصد ادامه تحصيل نداشتيد روند تحصيل‌تان به چه صورت بوده است؟

دوران اول و دوم ابتدايي را درتهران بودم و به صورت عادي تحصيلاتم را آغاز كردم، وليكن شرايط خانوادگي‌ام خيلي سخت بود لذا سال سوم ابتدايي به دليل مشكلات شديد خانوادگي به همدان مهاجرت كرديم. دوران راهنمايي اهميت بيشتري به تحصيلاتم دادم، چرا كه آن زمان ما را اردوي علمي تفريحي مي‎بردند و اين اردوها تاثير مثبتي درمن داشت، با معدل 34/19 در سال سوم راهنمايي وارد دبيرستان شدم، دوران دبيرستان افت و خيز زيادي داشتم وليكن موفق شدم با معدل54/19ديپلم بگيرم، ولي بعد پدرم تصادف كرد و چون به اختلالات اعصاب و روان دچار شد به طوري كه روز به روز عوارض بيماريش افزايش مي‌يافت و با فراموشي شديد و تشنج همراه بود چاره‌اي نداشتم جز اينكه ترك تحصيل كرده و وارد كار شوم. چون مسئوليت خانواده به عهده من گذاشته بود، مجبور بودم كار كنم تا اينكه پيش دانشگاهي آغاز شد، ديدم كه مشكلات خانواده‌ام خيلي زياد است و پرداختن به دروس پيش دانشگاهي مانع توجه‌ام به خانواده شده اين بود كه ترك تحصيل كردم و سه سال در كنكور شركت نكردم. اين سه سال را در يك پلاستيك سازي پشت دستگاه تزريق مشغول به كار شدم و علي رغم اينكه مطمئن بودم قبوليم در كنكور 100درصد است وليكن شرايط خانوادگي‌ام طوري بود كه ترجيح دادم فعلا فكر تحصيل را از ذهنم بيرون كنم، هزينه درمان پدرم و خريد داروهايش خيلي بالا بود از طرفي منزلمان هم استيجاري بود و لازم بود كار كنم. تا اينكه پايان سال سومي كه در پلاستيك سازي مشغول بودم به اصرار مادرم كه مي‌گفت: با اين راهي كه در پيش گرفته‌اي در نهايت يك كارگر خواهي شد و به التماس مادرم كه هميشه مشوقم بوده، در كنكور شركت كردم و بدون مطالعه قبلي موفق شدم با رتبه 59 در رشته برق قبول شوم، هم اكنون هم در مقطع كارشناسي ارشد رشته برق گرايش قدرت در دانشگاه شاهد مشغول تحصيل هستم و قصد دارم تحصيلاتم را در مقطع دكترا ادامه دهم.

تا به حال بورسيه شده ايد؟

خير. هنوز بورسيه تحصيلي دريافت نكرده‌ام وليكن در حال پيگيري هستم تا ازطريق وزارت علوم بورس شوم، البته از كشورهاي كانادا،استراليا و ايسلند پذيرش تحصيلي داشتم وليكن مي‌خواهم از طريق وزارت علوم بورسيه شوم تا بتوانم به ميهن بازگردم .

بعد از اختراع اسپايدري پيشنهاد خارجي به شما شده است؟

بله. سفير كانادا به من اعلام كرده كه دولت كانادا اين امكان را به من مي‌دهد كه بتوانم درهر دانشگاهي به انتخاب خودم در كانادا ادامه تحصيل دهم، همچنين در دوران دانشجويي‌ام ماهانه پنج هزار دلار كانادا به حسابم واريز خواهد شد حتي سند خانه، اتومبيل و ويلا را هم قبل از مهاجرت به كانادا به نامم مي‌زنند بعد از فارغ‌التحصيلي هم مابين 50 تا100هزار دلار حقوق ماهانه برايم در نظر گرفته‌اند با اين شرط كه آنجا بمانم وروزانه سه الي چهار ساعت (هفته‌اي پنج روز) كارتحقيقاتي براي دولت كانادا انجام دهم ونتيجه كار تحقيقاتي‌ام را در اختيارشان قرار دهم وهمچنين طرح اسپايدري خودم را به ثبت كانادا برسانم تا پس از آن در موزه تورنتو نگهداري شود.

تصميم نهايي شما چيست؟

فعلا مي‌خواهم ادامه تحصيل بدهم و شرايطي داشته باشم كه بروم و برگردم، با اين شرايط خاص كه سفير كانادا براي من در نظر گرفته نمي‌توانم بروم چون آنان با امكاناتي كه در اختيارم مي‌گذارند اجازه نخواهند داد برگردم.
فقط به خاطر خانواده پيشنهادسفير كانادا را رد كرديد؟

هم بله هم خير. به جز مسائل خانوادگي و مشكلات خانوادگي، حس خاصي به ايران دارم و معتقدم چون از اين خاك و آب هستم بايد به مملكتم خدمت كنم.

خوب مي‌توانيد از كانادا براي خانواده‌تان پول بفرستيد تا مشكل ماليشان حل شود!

از نظر علمي چه؟ آيا كشورمان مي‌تواند برد كند؟

چرا به كشور اين حس تعلق را داريد؟

بر اين باورم كه در شرايط فعلي كشورم به من نياز دارد و اينكه چرا بايد نسبت به جايي كه در آن بزرگ شدم و در هوايش نفس كشيدم، بي‌تفاوت باشم. يكي از مسئولان در گزارش خود آورده است كه از سه هزار نخبه فقط 300 نفرشان مانده‌اند، معتقدم اگر همه ما برويم چه كسي مي‌خواهد به اين جامعه خدمت كند؟ آنچه كه باعث پيشرفت كشورهاي جهان اول شده توليد علم است، كشورهاي جهان اول با توجه به امكاناتي كه دارند، نخبه‌هاي جهان سوم را جذب مي‌كنند و علمشان را تبديل محصول و محصول را به ثروت تبديل مي‌كنند و با استفاده از عوامل جهان سوم برجهان سوم مسلط مي‌شوند. از طرفي معتقدم عمر محدود است و بايد بهينه استفاده شود.

راستي شنيديم براي امرار معاش مسافركشي مي‌كنيد؟

بله صبح‌ها سركلاس هستم و كار تحقيقاتي انجام مي‌دهم، بعد از ظهرها هم كه اوقات فراغتم است با يك آژانس صحبت كرده‌ام تا اتومبيلي دراختيارم قرار دهند تا كار كنم. تقريبا هر روز ازساعت پنج عصر تا 11 شب، جمعه‌ها هم از صبح تا شب درآژانس كارمي‌كنم. خانه ما استيجاري است و ماهانه 95هزار تومان اجاره بهاي آن است حتي سه ميليون وديعه آن هم فقط توانستيم يك ميليون پرداخت كنيم واخيرا صاحبخانه با پدر و مادرم بر سر وديعه خانه درگير شده است.
مدرك شما كاربردي است چرا مسافركشي مي‌كنيد؟

چون چاره‌اي ندارم. من به شركت نفت و سازمان هواپيمايي مراجعه و شرايطم را مطرح كردم، اما گفتند به خاطر قوانين نمي‌توانيم دانشجواستخدام كنيم. در بخش خصوصي هم نيروي كار تمام وقت مي‌خواستند كه من به دليل اينكه صبح‌ها در دانشگاه هستم نمي‌توانم با شركت‌هاي خصوصي همكاري كنم. فعلا در آژانس مشغولم و 80درصد درآمد از آن آژانس و20درصد سهم من است كه ماهانه چيزي حدود 100تا120هزار تومان مي‌شود.

تاكنون چه تسهيلاتي به شما تعلق گرفته است؟

فعلاً هيچ. فقط در جشنواره شركت كرده‌ام و پيگيري نهادها هم در حد حرف بوده و تماس‌ها در حد تلفن باقي مانده است.

با بنياد ملي نخبگان تماس گرفتيد؟

رييس بنياد ملي نخبگان دكتر صادق واعظ زاده كه هم گرايش من هستند تابه حال كاري برايم انجام نداده‌اند. حتي من مشكلاتم به ويژه مشكل مسكنم را در درخواستي مطرح كرده وگفته‌ام در صورتي كه حمايتي از من صورت نگيرد، واقعا قادر به ادامه تحصيل نسيتم. اما هنوز جوابي دريافت نكردم، حتي از بنياد ملي نخبگان درخواست ملاقات حضوري با دكتر واعظ زاده را داشتم بعد كه پيگيري كردم به من گفتند چهار ماه بعد مي‌توانم او را ملاقات كنم. معلوم بود كه جوابشان نه است و با اين شرايط سخت كه براي ملاقات حضوري وجود دارد به كل نااميد شدم حتي به دفتر دكتر واعظ زاده در دانشكده فني مهندسي دانشگاه تهران هم مراجعه كردم ودرانجا با وي صحبت كردم و دكتردستور داد از طريق صندوق "حمايت از پژوهشگران برتر كشور" اسپايدر را به ثبت جهاني برسانم. فقط همين.

چرا با صنايع رنگرزي براي توليد انبوه طرحتان رايزني نمي‌كنيد؟

در حال رايزني هستم، يكي از دوستانم با كمپاني مرسدس بنز آلمان صحبت كرده و اگر به توافق برسيم كار را در سطح انبوه عرضه مي‌كنيم .

فرقي نمي‌كند پيشنهاد خارجي باشد يا داخلي؟

خير،تفاوتي نمي‌كند. به هر كشوري كه طرح مرا نياز داشته باشد، عرضه مي‌كنم. مهم اين است كه بتوانم طرح را در كشورم تجاري كنم و در كنار خانواده‌ام باشم و در واقع يك حامي مالي براي طرحم پيدا كنم.

درخواستتان را با موسسه‌هايي كه وام خوداشتغالي مي‌دهند عنوان كرديد؟

بله. ولي بي‌نتيجه بوده است. با صندوق مهر رضا(ع) مشكلم را مطرح كردم و درخواست وام دادم. بعد از شش ماه براي بازديد كارگاهي كه خودم ساخته بودند مراجعه كردند و پس از تاييد، در مراحل پاياني پرونده شغلم را پرسيدند، گفتم: دانشجو. گفتند: وام به دانشجو تعلق نمي‌گيرد. حال سوالم اين است اگر به من كه كارآفرين برتر كشور و نخبه نخبگان هستم وام تعلق نمي‌گيرد پس به چه كسي تعلق مي‌گيرد؟ سقف وام صندوق مهررضا 30 ميليون تومان بود در حالي كه من فقط 8 مليون تومان درخواست وام داده بودم.

اولين جرقه اسپايدر از كجا در ذهن شما زده شد؟

اسپايدر از طرح ابر و باد كاغذهاي خوشنويسي نشات گرفته است. ابر و باد خيلي ساده و پيش‌پاافتاده بود و به نظرم خوش آب و رنگ نبود، پيگير كارشدم وازسطح تلفيق و تداخل رنگ‌ها براي اختراع اسپايدراستفاده كردم. در حين تحقيقات دردانشگاه شيراز به طور كاملا اتفاقي متوجه شدم كه رنگ قابليت اين را دارد كه به صورت ژله‌اي هم در‌آيد. بعد به مرور زمان با استفاده از ليزر به طرح تارعنكوبتي يا اسپايدر رسيدم و سرانجام موفق شدم شش ماه قبل پس ازهشت سال تلاش مداوم، اسپايدر را اختراع كنم.

اسپايدر روي پارچه هم قابل اجرا است؟

بله. روي هر قطعه كه تصور كنيد، روي شيشه، چوب، فلز، آهن، پارچه، فنر، روي دست، كاغذ، ليوان، قند وهر ماده‌اي كه وجود دارد قابل اجراست.

دستگاه مربوط به اختراع اسپايدر ساخت خودتان بود؟

بله. خودم ساختم. نوعي دستگاه گريز از مركز است كه داراي يك صفحه گردان و دو الكترود است و دو سيم رابط دارد كه از رنگ‌هاي استاتيكي در آن استفاده مي‌شود.

براي طرح اسپايدر چقدر خرج كرديد؟

كاملا از هزينه شخصي پنج ميليون تومان وام گرفتم و خرج طرحم كردم و اقساطش را بازپرداخت كردم.

در اين اختراع راهنما هم داشتيد؟

خير. در اين طرح كاملا تنها فكر كردم، فقط در طرح دستگاه پنج كاره از برخي افراد مشاوره گرفتم.

رمز موفقيتتان در چيست؟

سعي، تلاش و پشتكار، شعار من اين است "خواستن توانستن است اگر شدني باشد". طرح من شدني بود پس خواستم و به آن رسيدم.

چند بار شكست خورديد؟ دلسرد هم شديد؟

در اين هشت سال بارها شكست خوردم، به دليل مشكلات خانوادگي هم كه داشتم بسيار دلسرد مي‌شدم ولي يكي دوروز بعد سعي مي‌كردم فراموش كنم، پيش خودم مي‌گفتم اگر اين كار به نتيجه نرسد بقيه كارهايم را هم ناتمام رها خواهم كرد به خودم تلنگر مي‌زدم كه بايد اين كارم را به نتيجه برسانم.

عمده‌ترين مشكل شما در عرصه پژوهشتان چه بوده است؟

علاوه بر مشكلات شخصي، بزرگترين مانع اين است كه در كشور ما پژوهش و پژوهشگر را درك نمي‌كنند چون برخي مسئولان پژوهشگر نيستند. البته مدتي است كه بعد از روي كار آمدن دولت نهم جسته و گريخته در اين خصوص كار مي‌شود اما بروكراسي‌بازي خيلي زياداست، من براي يك معرفي نامه يك هفته معطل شدم تا اينكه خودم شخصا پيش فرماندار مراجعه كردم و در عرض 10 دقيقه كارم را انجام داد. در روند اختراع اسپايدر هم بزرگترين چالش گران‌بها بودن رنگ‌‎ها و مواد بود، كميابي مواد در بازار داخلي و چالش‌هاي شخصي و اجتماعي‌ام خيلي فرسايشي بود.

چرا در كشور ما به پژوهش كمتر بها داده شده است؟

چون در اين سال‌ها از يك سو واردكننده علم بوديم نه توليدكننده. البته در دولت نهم در موارد خاصي رويكرد توليد علم در حد شفاهي مطرح شده ولي كماكان 50درصد علم كشور وارداتي است و از سوي ديگرعده‌اي از افراد محدود در برخي پست‌هاي مديريتي مانع پيشرفت كار مي‌شوند و از امكانات به طور بهينه استفاده نمي‌شود.

برنامه شما براي آينده چيست؟

اگرمشكلي پيش نيايد قصد دارم تحصيلاتم را در مقطع دكترا در ايران و فوق‌دكترا در خارج از كشورازطريق بورسيه وزارت علوم ادامه دهم وليكن اگر از من در اين برهه حمايت نشود به خاطر شرايط خاص خانواده‌ و مشكلات شديد مالي مجبورم ترك تحصيل كنم.

از دولت چه حمايتي مي‌خواهيد؟

درخواستم اين است دولت حداقل امكانات مادي را در اختيارم قرار داده، مسكن خانواده‌ام را تامين كند چون بزرگترين مشكلم در حال حاضرهمين مساله است، تامين هزينه پژوهشي‌ام هم مي‌تواند كمك‌كننده باشد.

انگيزه شما در زندگي چه بوده است؟

معتقدم عمر محدود است و بايد جوابگوي ساعت‌هايي كه عمرمان را صرف مي‌كنيم، باشيم. هم اكنون اين توقع ايجاد شده است كه بايد پژوهشگرتر باشم و همين راهم را روشن كرده است. بر اين باورم كه بايد دنبال فرصت‌ها باشيم و از اوقات فراغتمان بهينه استفاده كنيم تا به نتيجه مطلوب برسيم. البته فقط به دنبال فرصتها بودن كافي نيست شرايط جامعه هم بايد فضاي بازي را براي پژوهشكر ايجاد كند وليكن در كل شور، اشتياق و نتيجه كار انگيزه من در زندگي‌ام بوده است.

با همان صميميتي كه آمد خداحافظي مي‌كند و تو را با هجوم افكارت تنها مي‌گذارد. "مصلح" رفته است، اما شنيدن حرف‌هايش غباري را از پس‌كوچه‌هاي ذهنت مي‌روبد، غبار فراموشي را. "مصلح"‌ها تلنگري هستند به اينكه فراموش نكني مشكلات هيچ‌گاه بهانه خوبي براي فرار از مسئوليت نبوده است، مانع هميشه هست اما او، تازه‌نفس‌تر از هميشه به‌پا‌خاست و عنوان نخبه نخبگان را از آنِ خود كرد.

يکشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن