تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820567584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه برزيل در ديدار با همتاي انگليسي خود:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير خارجه برزيل در ديدار با همتاي انگليسي خود:
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه برزيل در ديدار با همتاي انگليسي خود كه به اين كشور آمريكاي جنوبي سفر كرده است اظهار داشت مواضع دو كشور در خصوص برخي مسائل همچون اعمال تحريم‌هاي شديد اقتصادي عليه ايران متفاوت است.


به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمريكاي لاتين، "آنتونيو پاتريوتا"، وزير امور خارجه برزيل، طي سخنراني خود در جريان ديدار "ويليام هيگ"، وزير امور خارجه انگلستان از اين كشور، پيشي گرفتن اقتصاد برزيل از انگليس و كسب جايگاه ششم اقتصاد دنيا توسط اين كشور را يادآوري كرده و همچنين خاطرنشان كرد مواضع برازيليا و لندن در خصوص اعمال تحريم عليه ايران متفاوت است.

پاتريوتا ضمن تاكيد بر كسب جايگاه ششم اقتصاد دنيا توسط اين كشور اذعان داشت: روشن است كه درآمد سرانه و كيفيت زندگي در انگلستان هنوز بالاتر از برزيل است.

وزير امور خارجه برزيل در اين ديدار اظهار داشت كه روابط دو كشور يك دوره جديد را مي‌گذراند، ولي براي تشريح موضع متفاوت برازيليا با لندن ترديدي به خود راه نداده و تاكيد كرد كه دو كشور مواضع متفاوتي چه در مورد حاكميت جزاير "مالويناس" و چه در مورد تحميل مجازات‌هاي اقتصادي عليه ايران دارند.

وي در اين ملاقات تاكيد كرد كه برزيل همچنان در ارتباط با اثرات تحريم‌هاي اقتصادي همانند آنچه كه اتحاديه اروپا در مورد تحريم خريد نفت از ايران برنامه‌ريزي مي‌كند، مردد است.

پاتريوتا همچنين يادآوري كرد كه برزيل و ديگر كشورهاي آمريكاي جنوبي و كارائيب از حاكميت آرژانتين بر جزاير مالويناس حمايت مي‌كنند.

ويليام هيگ نيز اظهار داشت كه برزيل كشوري با اهميت روز افزون است و دولت انگلستان با گشايش كنسولگري جديد در شهر "رسيف"، حضور خود در برزيل را افزايش داده است.

وزير امور خارجه انگليس همچنين حمايت لندن از خواست برزيل براي كسب يك كرسي دائمي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد را تكرار كرد.

انتهاي پيام/ت.ص

شنبه|ا|1|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن