تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820673573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل اوقاف استان ايلام اعلام كرد: جمع‌آوري40 ميليارد ريال نذورات در بقاع متبركه استان دو برابر شدن موقوفات مردمي در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل اوقاف استان ايلام اعلام كرد: جمع‌آوري40 ميليارد ريال نذورات در بقاع متبركه استان دو برابر شدن موقوفات مردمي در سال جاري
خبرگزاري دانشجويان ايران - ايلام
سرويس: استان‌ها

مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام گفت: استان ايلام از لحاظ درآمد بقاع متبركه رتبه 17كشور را به خود اختصاص داده كه نشان از جذب گردشگران زيارتي و جمع نذورات مردم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي نوروزي روز گذشته در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به كارهاي عمراني صورت گرفته در امام‌زادگان استان توسط اداره كل اوقاف و امور خيريه استان، توانسته‌ايم در جذب گردشگر زيارتي رتبه خوبي به دست بياوريم.

وي با بيان اينكه 8 هزار امامزاده در كشور وجود دارد، افزود: از اين تعداد، 43امامزاده در اين استان هستند كه مايه خير وبركت در استان شده‌اند.

نوروزي با اشاره به اينكه در سال جاري300 نفر از خادمان و هيئت امناي مساجد استان به حج عمره و مشهد مقدس در قالب كاروان اعزام شده‌اند، خاطرنشان كرد: تكميل اطلاعات و شناسنامه‌دار كردن مساجد و هيئت امناها از ديگر برنامه‌هاي اوقاف بوده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان از دو برابر شدن موقوفات در سال جاري خبر داد و خاطرنشان كرد: در سال 89 فقط 14 مورد وقف شده بود كه امسال به بيش از50 مورد رسيده كه نشان از حركت مردم به سوي اين سنت حسنه دارد.

نوروزي همچنين ادامه داد: در سال‌هاي گذشته درآمد موقوفات استان440 هزارتومان بوده كه در سال جاري به 17 ميليون تومان رسيده كه روند روبه رشد اين اخلاق حسنه در جامعه را نشان مي‌دهد.

وي به درآمدهاي امامزادگان كه در سال گذشته يك ميليارد و 25 هزار ميليون تومان بوده و امسال به يك ميليارد و400 ميليون تومان رسيده اشاره وعنوان كرد:40 درصد اين درآمد صرف كارهاي عمراني، 30 درصد كارهاي مديريتي،20 درصد فرهنگي و10 درصد هزينه حق تصدي امامزادگان مي‌شود.

نوروزي با بيان اينكه بايد در راستا و ترويج فرهنگ وقف كه يك نياز ضروري در جامعه است تلاش كنيم، بيان كرد: كمك به فقرا و افراد بي‌بضاعت و برطرف كردن مشكلات مالي آنها از برنامه‌هاي اداره اوقاف و امور خيريه است كه با كمك مردم تحقق مي‌يابد.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان با بيان اينكه يكي از وظايف امور اوقاف و امور خيريه برآورده كردن نيت واقف از وقف خود است، خاطرنشان كرد: رسيدگي به امورات امامزادگان و شخصيت‌هاي معنوي و عرفاني و انجام كارهاي عمراني، فرهنگي در بقاء متبركه و مساجد استان از جمله اين برنامه‌هاست.

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن