تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804050587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير از موريس ژار درجشنواره برلين


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: تقدير از موريس ژار درجشنواره برلين
فرهنگ‌و‌هنر- چهار فيلم «‌اشك شادي»‌، «‌كاتالين وارگا»‌، «‌همه چيز من» و «‌شير اندوه» به جمع رقباى بخش مسابقه پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللى فيلم برلين اضافه شدند. به گزارش خبرگزارى مهر و به نقل از خبرگزارى فرانسه، فيلم آمريكايى «‌اشك شادي» به كارگردانى ميچل ليختن‌ا‌شتاين روز چهارشنبه در بخش مسابقه جشنواره برلين نمايش داده شد.دمى‌مور و پاركر پوسى در اين فيلم نقش دو خواهر رقيب را به عهده دارند كه از كاليفرنيا به شهرى ملال‌آور باز مى‌گردند كه پدر بيمارشان (ريپ تورن) در آنجا با دوست خود (الن باركين) زندگى مى‌كند.مور در اين فيلم با فاصله گرفتن از نقش‌هاى عموما پر زرق و برق قبلى خود به نقش مادرى سرخورده ظاهر شده كه در عين حال يك فعال در زمينه محيط زيست است. پوسى نيز نقش زنى سرگشته را دارد كه با پسر يك هنرمند پولدار ازدواج كرده است.مور 46 ساله در نشست مطبوعاتى فيلم «‌اشك شادي» تاكيد كرد پس از بازى در فيلم‌هايى پرفروش مانند «‌روح» و «‌پيشنهاد بى‌شرمانه» حضور در يك فيلم مستقل كوچك و بلندپرواز براى او خوشايند بوده است.ميچل ليختن‌ا‌شتاين كارگردان «‌اشك شادي» فرزند روى ليختن‌اشتاين هنرمند پاپ و يك بازيگر موفق تلويزيون است. «‌كاتالين وارگا» ساخته پيتر استريكلند از روماني، مجارستان و بريتانيا ديگر فيلمى‌بود كه چهارشنبه در بخش مسابقه جشنواره برلين پخش شد. اين فيلم با بازى هيلدا پتر، نوربرت تانكو و تيبور پالفى درباره زنى است كه مى‌كوشد مردى را كه يك دهه پيش به او تعرض كرد، پيدا كند. روز پنجشنبه نيز فيلم آمريكايى «‌همه چيز من» ساخته ريچارد لانكرين در برليناله پخش شد.رنى زلوگر، كوين بيكن و لوگان لرمن در اين فيلم كمدى بازى مى‌كنند كه داستان آن در سال‌هاى 1950 روى مى‌دهد و درباره زنى است كه در جست‌وجوى يك همسر ثروتمند است.«‌همه چيز من» آخرين فيلمى‌بود كه به فهرست 26 فيلم بخش رسمى‌و 18 فيلم بخش مسابقه اضافه شد. لانكرين كارگردان اين فيلم متولد 1946 بريتانياست. او سال 1996 با فيلم «‌ريچارد سوم» جايزه خرس نقره‌اى بهترين كارگردان را از جشنواره برلين دريافت كرد.«‌ويمبلدون» و Firewall با بازى هريسن فورد و ويرجينا مدسن از ديگر ساخته‌هاى لانكرين است. «‌شير اندوه» به كارگردانى كلوديا يوسا از اسپانيا و پرو ديگر فيلم بخش مسابقه بود كه پنجشنبه پخش شد.

اين فيلم داستان زنى را به تصوير مى‌كشد كه سال‌ها پس از درگيرى‌هاى خشونت‌بار داخلى در پرو در دهه‌هاى 1980 و 1990 رازى با خود دارد و ترسى كه بايد با آن روبه‌رو شود.«‌مادينوسا» فيلم قبلى كلوديا يوسا يكى از فيلم‌هاى بخش مسابقه سينماى جهان جشنواره ساندنس 2006 بود و همان سال جايزه فيپرشى جشنواره بين‌المللى فيلم روتردام را از آن خود كرد.پنجشنبه در عين حال فيلم «‌غبار زمان» ساخته تئو آنجلوپولوس فيلمساز صاحبنام يونانى در بخش خارج از مسابقه برلين پخش شد. اين فيلم قرار بود اولين بار سپتامبر پيش در جشنواره ونيز به نمايش درآيد كه به دليل مشغله كارى بازيگران فيلم شامل ويلم دافو، ايرنه ژاكوب و برونو گانز اين اتفاق نيفتاد و اولين بار نوامبر پيش در جشنواره تسالونيكى روى پرده رفت. «‌غبار زمان» دومين بخش از سه‌گانه‌اى است كه سال 2004 با «‌علفزار گريان» آغاز شد. اين سه‌گانه داستان يك زوج را در بستر حوادث تاريخى قرن پيش تا عصر معاصر دنبال مى‌كند.مضامين مورد علاقه آنجلوپولوس از جمله خانه به دوش بودن، بازگشت به خانه و فيلم در فيلم در پروژه جديد او نيز مورد توجه قرار گرفته است. «‌سفر به سيترا»‌، «‌ نگهبان‌زنبور عسل»‌، «‌گام معلق لك‌ لك»‌، «‌نگاه اوليس» و «‌ابديت و يكروز» از ديگر آثار اين فيلمساز متولد آتن است كه براى فيلم آخر در 1998 برنده نخل طلاى جشنواره كن شد.ديروز ضمنا موريس ژار آهنگساز مطرح فرانسوى در مراسمى‌جايزه خرس طلايى افتخارى برليناله 59 را دريافت كرد و پس از مراسم تقدير از او فيلم «‌لورنس عربستان» با موسيقى وى در برلين نمايش داده شد.ژار 84 ساله سه بار براى فيلم‌هاى «‌لورنس عربستان»‌، «‌دكتر ژيواگو» و «‌گذرى به هند» - هر سه به كارگردانى ديويد لين - برنده اسكار شد و براى فيلم‌هاى «‌يكشنبه‌ها و سيبل»‌، «‌زندگى و روزگار قاضى روى بين»‌، «‌محمد رسول الله»، «‌شاهد»، «‌گوريل‌ها در مه» و «‌روح» نامزد اسكار بوده است.

او بيش از 150 فيلم در كارنامه دارد و با تعدادى از فيلمسازان مطرح دنياى سينما شامل جان فرانكن‌هايمر، آلفرد هيچكاك، جان هيوستن، لوكينو ويسكونتي، پيتر وير و فولكر شلوندورف كار كرده است.امروز جمعه «‌گورگياه» به كارگردانى آندرى وايدا به عنوان هجدهمين و آخرين فيلم بخش مسابقه جشنواره برلين 59 به نمايش درمى‌آيد. او اين فيلم را بر مبناى داستانى كوتاه از ياروسلاو ايواسكيويچ نويسنده معروف لهستانى ساخته است.امروز در عين حال فيلم كمدى «‌پلنگ صورتى 2» با بازى استيو مارتين به نقش بازرس كلوزو در بخش خارج از مسابقه پخش مى‌شود. كلوزو در فيلم جديد به كارگردانى‌هارالد زوارت با گروهى متشكل از چند كارآگاه بين‌المللى همراه مى‌شود كه به اندازه خود او دست و پا چلفتى هستند.

ماموريت آنها متوقف كردن يك سارق حرفه‌اى است كه تخصص او سرقت اشياى تاريخى است. ژان رنو، اميلى مورتيمر، اندى گارسيا و آيشواريا راى ديگر بازيگران «‌پلنگ صورتى 2» هستند كه اولين قسمت آن سال 2006 به بازار آمد.

پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللى فيلم برلين پنجشنبه پنجم فوريه (17 بهمن) با فيلم «‌بين‌الملل» به كارگردانى توم تيكور آغاز شد و يكشنبه 15 فوريه (27 بهمن) به پايان مى‌رسد.تيلدا سوئينتن بازيگر بريتانيايى رياست هيئت داوران بخش مسابقه جشنواره امسال را به عهده دارد و «‌درباره الي» به كارگردانى اصغر فرهادى از ايران يكى از بخت‌هاى دريافت جوايز اين دوره جشنواره است.

جمعه|ا|25|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن