تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در قالب مسكن مهر آغاز شداحداث 9 هزار واحد مسكونى در شهرهاى جديد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در قالب مسكن مهر آغاز شداحداث 9 هزار واحد مسكونى در شهرهاى جديد
بيش از 4500 هكتار زمين در شهرهاي جديد دراختيار تعاوني ها و اتحاديه ها قرار داده شده كه تاكنون عمليات اجرايي 9 هزار و 97 واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر آغاز شده است.

مهدي ذاكرالحسيني مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 17 شهر جديد فعال در كشور وجود دارد كه شركت عمران شهرهاي جديد درصدد افزايش اين تعداد است.

وي با بيان اينكه افزايش جمعيت شهرهاي جديد در برنامه وزارت مسكن و شركت عمران شهرهاي جديد قرار دارد گفت: قرار است جمعيت شهرهاي جديد را افزايش دهيم كه طي برنامه پيش بيني شده شهر هشتگرد از جمعيت 400 هزار نفري به 600 هزار نفر و شهر پرند به 700 هزار نفر افزايش خواهد يافت.

وي خاطرنشان كرد: نياز اصلي شهرهاي جديد تأمين آب شرب، حمل و نقل ريلي و فاضلاب است كه براي حمل و نقل ريلي شهرهاي جديد به تازگي شوراي عالي ترافيك براي 10 شهر جديد ارتقا و راه اندازي حمل و نقل ريلي را در مدت 3 تا 5 سال تصويب كرده است.

به گفته وي، شهرهاي يادشده در مصوبه شوراي عالي ترافيك مربوط به شهرهاي پرند، هشتگرد، پرديس، گلبهار، بينالود، صدرا، سهند، مهاجران، مجلس، فولادشهر و بهارستان است.

ذاكرالحسيني در خصوص پيشرفت مسكن مهر در شهرهاي جديد گفت: در قالب مسكن مهر تاكنون 4500 هكتار زمين در اختيار تعاوني ها و اتحاديه ها قرار گرفته است كه 2949 هكتار زمين در حال آماده سازي است.

وي با بيان اينكه از 1.5 ميليون واحد مسكوني در نظر گرفته شده براي مسكن مهر، 25 درصد (375 هزار واحد مسكوني) مربوط به شهرهاي جديد است، گفت: تعداد پروانه هاي ساختماني صادر شده در شهرهاي جديد در قالب مسكن 99 ساله 35 هزار و 511 واحد مسكوني و در قالب مسكن پنج ساله اجاره اي 6 هزار و 482 واحد مسكوني بوده است.

وي ادامه داد: تعداد واحدهاي مسكوني در حال اجرا براي ساخت 9 هزار و 97 واحد مسكوني و تعداد واحدهاي در حال ساخت در قالب مسكن 5 ساله اجاره اي 6 هزار و 482 واحد مسكوني است.

وي گفت: تاكنون متقاضيان مسكن مهر 77 ميليارد تومان به صورت آورده تحويل داده اند و در شهرهاي جديد 1611 تعاوني و 9 اتحاديه مستقر شده اند.

مديرعامل شركت عمران و شهرهاي جديد گفت:براساس قانون، تمام دستگاه ها و نهادها بايد به صورت مساوي در شهرهاي جديد از زمين برخوردار شوند كه اميدواريم اين موضوع هرچه بهتر و بيشتر محقق شود.

وي ادامه داد: متاسفانه هنوز برخي شركتهاي دولتي مثل شركت هاي آب و فاضلاب تمايلي براي استقرار در شهرهاي جديد ندارند.

ذاكر الحسيني گفت: آئين نامه و دستورالعمل ترويج شهرك سازي اصلاح و به شركت عمران شهرهاي جديد محول شد.

وي ادامه داد: اين آئين نامه ما را قادر خواهد كرد تا بتوانيم در جاهايي كه شهرهاي كوچك نيز كه نمي توانند از شهرهاي جديد استفاده كنند بتوانند شهرك سازي را گسترش دهند.

وي افزود: شهرك سازي و احداث شهرهاي جديد يك كار اقتصادي و مفيد است چرا كه اگر مقايسه شود مي بينيم كه قيمت تمام شده در شهرهاي جديد يك دهم قيمت زمين در كلان شهرها است.وي تاكيد كرد: براي توليد صنعتي مسكن در شهرهاي جديد دستورالعملي تهيه شده است كه زمين در اختيار آنها گذاشته شود تا الگوي كاري را در آن اجرا كنند.

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن