تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال ما بزرگتر از كفاشيان است؛ صادق درودگر: اراده جدي براي مبارزه با دلالي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: فوتبال ما بزرگتر از كفاشيان است؛ صادق درودگر: اراده جدي براي مبارزه با دلالي وجود ندارد
منشوري كردن آدم‌ها براي كنترل آنهاست/تعدادي از مديران و مربيان در بحث دلالي دخيل هستند/نبايد آدم‌ها را متهم كنيم/ورود كفاشيان به فوتبال از روي كار كار‌شناسي نبود/كاهش سهميه ايران به خاطر ضعف مديريت است.


ايلنا: اين روز‌ها مباحث زيادي حول و حوش فدراسيون فوتبال وجود دارد، از تغييرات اساسنامه گرفته تا گمانه زني‌ها در مورد كانديداهاي احتمالي اين فدراسيون در انتخابات آتي.

به گزارش خبرنگار ايلنا، ولي در روز‌ها و هفته‌هاي اخير مهم‌ترين و داغ‌ترين بحث فوتبال كشور ما پديده‌اي به نام دلالي بوده كه البته پديده‌اي نو ظهور نيست.

در مورد اتفاقات اين روزهاي فوتبال كشور پاي صحبت‌هاي صادق درودگر كه در گذشته نه چندان دور يكي از مديران فدراسيون فوتبال بوده نشسته‌ايم كه متن آن را در زير مي‌خوانيد:

رييس فدراسيون نگران موقعيت خود است

صادق درودگر در گفت‌و‌گو با ايلنا بزرگ‌ترين مشكل فوتبال كشور را عدم توانمندي در كار گروهي دانست و گفت: مدير فوتبال كشور از اين بابت كه همكاران وي در امور با او همسو نيستند نگران است. تغيير در اساسنامه فدراسيون نيز به همين خاطر بود كه اگر از اين جنبه به اين مورد نگاه كنيم شايد تغيير پيشنهادي قانع كننده باشد.

وي ادامه داد: اما از جنبه ديگر وقتي يك مجموعه دچار تك محوري و تك صدايي شود، بدون شك پويا نخواهد بود و مسئولين فدراسيون فوتبال بايد تلاش كنند رفتار گروهي را در فدراسيون نهادينه كنند نه اينكه براي حل كردن مساله به حذف صورت مساله بپردازند.

سرپرست سابق باشگاه استيل آذين با بيان اينكه پيشنهاد كفاشيان به دليل روزمرگي حاكم در فوتبال است، افزود: در كار گروهي دموكراسي حرف اول را مي‌زند و در صورتي كه اين مورد نباشد مشكلات پا برجا خواهد بود. نبود دموكراسي و رواج تك صدايي در فدراسيون فوتبال به رشد فوتبال كمك نخواهد كرد.

وي عنوان كرد: مشكل فدراسيون و هيات رئيسه فعلي اين است كه هيات رئيسه خود به دور از چشم رييس تصميم گيري مي‌كند و رئيس هم مجبور است تصميم آن‌ها را قبول كند.

انتخابات فدراسيون فوتبال هيچ زمان سالم نبوده است

درودگر با بيان اينكه در كشور ما بحث انتخابات در فدارسيون فوتبال هرگز سالم نبوده، خاطرنشان كرد: در انتخابات فدراسيون فوتبال همواره با لابي كردن اقدام به انتخاب كرده‌ايم و راي موافق سازمان براي مشخص شدن رييس دخيل بوده و قبل از انتخابات فرد مورد نظر از سوي سازمان مشخص بوده است.

وي با بيان اينكه نواب رييس بايد از طريق انتخابات برگزيده شوند، اذعان داشت: به نظر مي‌رسد كه تعيين نواب رييس از طريق انتخابات و راي گيري درست‌تر است حتي مديران باشگاه‌ها هم بايد از طريق راي گيري انتخاب شوند البته اساسنامه كميته انتقالي همه در پاره‌اي مسائل كه امروزه مطرح است دچار ضعف است كه بايد بررسي شود.

درودگر يادآور شد: حتي اگر ۱۰ نفر صلاحيت نواب رييس را تاييد كنند باز هم مواردي و ملاحظاتي در تعيين آن‌ها دخيل خواهد بود و تنها تعيين آن‌ها از طريق راي گيري، البته بدون توصيه بهترين روش است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فيفا با تغيير اساسنامه موافقت خواهد كرد يا خير، گفت: در فيفا هم دموكراسي مطلق حاكم نيست. فيفا ديكتاتوري خاص خودش را دارد و تنها شكل آن با فوتبال ايران فرق مي‌كند. بركناري بن همام و اتفاقات مربوط به آن گواه اين مدعا است.

كفاشيان فوتبال را با خنده اداره مي‌كند!

درودگر در واكنش به مطرح بودن برخي نام‌ها براي احراز پست رياست فدراسيون فوتبال خاطرنشان كرد: هر چند فوتبال ما بزرگ‌تر از كفاشيان است اما اگر قرار باشد برخي نام‌هايي كه در حال حاضر مطرح است به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شوند به نظر مي‌رسد خود كفاشيان گزينه بهتري باشد.

وي افزود: در فوتبال ما مديراني وجود دارند كه استعداد و توانمندي مديريت بالايي دارند و از همه نظر موجه هستند و توانايي اداره مالي فوتبال را بدون وابستگي دارند اما رئيس فعلي فدراسيون اقتدار ندارد و براي حل مسائل اقدام به پاك كردن صورت مساله مي‌كند و بيشتر سعي مي‌كند با خنده فوتبال را اداره مي‌كند.

در فوتبال كار را به كاردان نسپرده‌ايم

وي چند قطبي بودن در فدراسيون فوتبال را نتيجه عدم كارداني رييس فدراسيون دانست و افزود: متاسفانه ما كار را در دست كاردان نسپرده‌ايم و تنها كساني را در راس امور گذاشته‌ايم كه به گروه و دسته و تفكرات برخي نزديك بوده‌اند. با اين شرايط افراد كاردان بيرون ماندند و اين نوع انتخاب نه در فدراسيون فوتبال بلكه در انتخاب ريساي هيات‌هاي فوتبال هم كاملا مشهود است.

درودگر مشكل فوتبال ايران را ارزش گذاري نكردن افراد بر اساس قابليت‌ها عنوان كرد و اذعان داشت: كساني كه رزومه ورزشي ندارند در راس هستند و شايد بزرگ‌ترين مشكل ما اين باشد كه آينده و چشم انداز حرفه‌اي و هدفمند نداريم و همين امر باعث شده نقشه راه هم نداشته باشيم.

برنامه مداري در دستور كار فوتبال ايران نيست

وي ادامه داد: در صورتي كه بايد برنامه مدون و مشخصي داشته باشيم با اين همه مشكلات در فوتبال مواجه نخواهيم بود. به عنوان مثال در سال ۸۱ طرح جامع ورزش تدوين شد و بودجه و هزينه زيادي صرف آن شد اما بعد از تغييرات در سازمان تربيت بدني اين طرح كنار گذاشته شد و اين نشان مي‌دهد برنامه مداري در دستور كار ورزش ما و همچنين فوتبال ما نيست.

درودگر ادامه داد: ما بايد كساني را انتخاب كنيم كه در برابر كشورهاي رقيب از فوتبال ما دفاع كنند و در باشگاه آسيا در حال حاضر بد‌ترين شرايط را داريم و در تيم‌هاي ملي هم بد‌ترين شرايط را در گذشته داشته‌ايم و الان هم هر چند به مرحله بعد صعود كرده‌ايم ولي موفقيتمان در دوره بعدي در هاله‌اي از ابهام است.

سرپرست سابق تيم فوتبال استيل آذين يادآور شد: بدون شك نقص مديريت ما در فوتبال توانايي‌هاي كي روش را منتفي خواهد كرد و فكر مي‌كنم بايد كسي را در راس داشته باشيم كه فوتبال بداند و علم روز آن را داشته باشد و توانايي برنامه ريزي و مديريت بلند مدت داشته باشد.

دادكان بهترين گزينه است

وي با تمجيد از عملكرد ديده‌بان به عنوان رييس سابق فدراسيون فوتبال ايران در دوره قبل از انقلاب گفت: نقش وي در شكل گيري فوتبال ايران اساسي و تاثيرگذار بوده و بعد از انقلاب هم صفايي فراهاني و دادكان از جمله مديران موفق فوتبال بوده‌اند، هر چند دوران آن‌ها هم كمي و كاستي داشته اما دادكان موفقيت‌هاي قابل توجه تري در زمان رياستش داشته است.

وي حضور چهره‌هايي چون تاج، عزيز محمدي و نبي را براي احراز پست رياست فدراسيون قابل تامل دانست و گفت: هر چند اين چهره‌ها در فوتبال حضور دارند و براي فوتبال كشور اقداماتي هم كرده‌اند ولي در اندازه رياست فدراسيون فوتبال نيستند و آن‌ها توانايي حضور در پست روساي هيات‌هاي فوتبال را دارند.

وي دادكان را بهترين گزينه براي پست رياست فدراسيون در حال حاضر دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به سابقه دادكان در صورتي كه حضور در اين پست را بپذيرد، مي‌تواند بهترين گزينه باشد هر چند او هم بي‌عيب و نقص نيست اما اگر كارشكني در كار او انجام نشود و دولت از او حمايت كند براي فوتبال ايران تاثيرگذار خواهد بود.

درودگر با اشاره به اينكه اگر دادكان چندان تمايلي به بازگشت ندارد به خاطر آن است كه شايد احساس مي‌كند حمايت لازم از او انجام نخواهد شد، گفت: ترديد دادكان به اين علت است كه شايد تصميماتش از سوي دولتمردان با واكنش مواجه شود و حمايت لازم از او انجام نگيرد و افرادي در كار او كارشكني كنند، اين در حالي است كه عرصه ملي عرصه‌اي است كه نياز به حمايت همه جانبه دارد و در صورت حضور دادكان سياستمداران بايد كمك كنند تا او در فدراسيون فوتبال بتواند توانايي‌هاي مديريتي خود را داشته باشد.

رييس بعد ويرانه‌اي را تحويل خواهد گرفت

درودگر در پاسخ به اين سوال كه آيا اعتبار ما در مجامع فوتبالي دنيا مثلAFC و FIFAزير سوال نرفته، خاطرنشان كرد: بدون شك اين كاهش اعتبار از تصميمات غلط رييس، هيات رييسه و مجمع فدراسيون فوتبال نشات مي‌گيرد. بي‌توجهي به كفاشيان توهين به فوتبال ايران است و فرد ديگري كه بعد از كفاشيان خواهد آمد ويرانه‌اي از فوتبال را تحويل خواهد گرفت و بايد اين خرابه‌ها را از نو بسازد و به زحمت خواهد توانست چهره فوتبال ضعيف و غير مديريتي عوض كند.

وي در مورد كاهش سهميه ايران در باشگاه‌هاي آسيا عنوان كرد: كاهش سهميه ايران به خاطر ضعف مديريت است. باشگاه هم در اين امر بي‌تقصير نيستند. آن‌ها مي‌توانستند با تشكيل كار گروه و اتخاذ تصميمات درست از سهميه كشور دفاع مي‌كردند و اين از ضعف مديريت آقايان در باشگاه‌ها هم بوده است.

كفاشيان به جامعه فوتبال تحميل شد

رييس سابق كميته فوتسال با تحميلي دانستن كفاشيان به فوتبال خاطرنشان كرد: ورود كفاشيان به فوتبال از روي كار كار‌شناسي نبوده و نحوه انتصاب وي تنها با دستور از بالا بوده است. وقتي كسي به اجبار به مجموعه‌اي تحميل شود با آن خانواده بيگانه خواهد بود و اين چيزي بود كه براي كفاشيان اتفاق افتاد.

درودگر در خصوص نقطه قوت كفاشيان در طول حضورش در فوتبال اذعان داشت: تنها نقطه قوت او احترامي است كه به رسانه‌ها مي‌گذارد و همچنين صبوريي كه در مسائل از خود نشان مي‌دهد و البته لبخندي كه همواره بر لب دارد.

آنها كه پرچم مبارزه با دلالي را بالا گرفته‌اند راه را اشتباه نشان مي‌دهند

وي در خصوص پديده دلالي در فوتبال خاطرنشان كرد: در حال حاضر كه بحث دلالي در فوتبال كشور پيش آمده برخي از اين امر استفاده ابزاري مي‌كنند تا پرچم را در دست خود داشته باشند و به بقيه بگويند كه شما وارد نشويد.

وي افزود: همه نام‌هايي كه در بحث دلالي مطرح هستند در حال حاضر فعاليت مي‌كنند و تنها در حرف مبارزه وجود دارد اما به نظر من در فدراسيون فوتبال اراده مبارزه با دلالي وجود ندارد و آنهايي كه پرچم مبارزه را بالا گرفته‌اند راه را اشتباه نشان مي‌دهند.

درودگر با بيان اينكه تعداد كمي از مديران و مربيان فوتبال در بحث دلالي دخيل هستند، گفت: ما نبايد آدم‌ها را متهم كنيم، مگر اينكه در دادگاه صالحه راي بر ضد آنها صادر شده باشد و به همين راحتي نمي‌توان نام‌هايي را مطرح كرد و با آبروي آدم‌ها بازي كرد و در صورتي كه با سند و مدرك خلاف آنها ثابت شد آن شخص بايد به كلي از فوتبال محو شود.

وي افزود: در ايران منشوري كردن اين آدم‌ها، نه براي مبارزه با اصل موضوع است بلكه تنها براي در كنترل قرار دادن آنهاست.

درودگر در پايان خاطرنشان كرد: علاج ريشه كن كردن پديده دلالي، سپردن كار فوتبال كشور به دست كاردان است و پس از آن مشكلات يكي پس از ديگري حل خواهد شد.

پايان پيام

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن