تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806981206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت وگو با خراسان مطرح شد:كارنامه ناموفق معاونت پرورشي، ۶ سال پس از احياء


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: در گفت وگو با خراسان مطرح شد:كارنامه ناموفق معاونت پرورشي، ۶ سال پس از احياء
كارنامه ناموفق معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش، امروز پس از گذشت ۶ سال از تصويب قانون احياي اين معاونت در هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي نشان ازكم كاري و محقق نشدن بسياري از قول و قرارها درحوزه پرورشي مدارس دارد.معاونتي كه برون دادي از عملكردش در بين دانش آموزان و خانواده ها مشهود نيست وتنها برگزاري چند اردوي تفريحي ساليانه وحضور تعداد اندك مربيان پرورشي آنهم بدون داشتن برنامه درسي و كتاب در مدارس تمامي فعاليت هاي اين معاونت را طي اين سال شامل مي شود. قانون احياي معاونت پرورشي كه در سال ۸۴ در مجلس تصويب شده بود در ششم تيرماه سال ۸۵ با تصويب مجلس شوراي اسلامي براي اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد وبا وجود گذشت ۶ سال از احياي اين معاونت در وزارت آموزش و پرورش نه تنها مردم نتيجه اي از اين احيا را لمس نكردند بلكه نمايندگان مجلس نيز نسبت به عملكرد ضعيف اين معاونت گلايه هايي را مطرح مي كنند.

اقدامات در حوزه پرورشي در آموزش و پرورش بسيار ناچيز است

نورالله حيدري دستياني نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در خصوص عملكرد معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش از زمان احيا تا كنون به خراسان گفت:اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت پرورشي بسيار ناچيز است و درحدي نيست كه بتوان از آن به عنوان دستاورد معاونت پرورشي طي اين سال ها نام برد.وي تاكيد كرد متاسفانه برآيند اجراي اين قانون بسيار ضعيف است وآنچه مد نظر قانون گذار بوده است اجرايي نشده است.اين درحالي است كه قانون گذار تاكيد داشت با احياي قانون معاونت پرورشي بايد برنامه هاي قبلي با همان ساختار ولي بر اساس مقتضيات زمان وبا تغييرمحتوا اجرا واحيا مي شد كه متاسفانه چنين اتفاقي در سطح وزارت آموزش و پرورش رخ نداده است.

وي افزود: دومين اتفاقي كه قرار بود پس از اجراي قانون احيا محقق شود ايجاد معاونت پرورشي و تربيت بدني بصورت مستقل در استان ها و وزارتخانه بود كه متاسفانه اين مورد هم تنها در سطح استاني محقق شد ودر زمان وزارت دكتر حاجي بابايي معاونت پرورشي وتربيت بدني از يكديگر تفكيك شدند. درحالي كه براساس قانون مصوب مجلس تنها يك نفر بايد به عنوان معاونت پرورشي وتربيت بدني منصوب مي شد وگماردن شخصي به عنوان قائم مقام وزير درامور تربيت بدني و سلامت خلاف قانون مصوب مجلس بود.

كمبود مربي پرورشي در بسياري از مدارس

اين نماينده مجلس ياد آور شد: براساس قانون مصوب مجلس بايد درتمامي مدارس كشور يك معاون پرورشي و حداقل يك نفر مربي پرورشي بكار گرفته مي شد كه براساس گزارش هاي رسيده به كميسيون آموزش مجلس اين اتفاق دربسياري از مدارس نيفتاده ومدارس با كمبود مربي پرورشي مواجه هستند.

اعتباري به معاونت پرورشي اختصاص نيافته

حيدري دستياني كمبود اعتبارات را از ديگر مشكلات پيش روي معاونت پرورشي دانست و اظهار داشت:درقانون مصوب تاكيد شده بود كه وزارت آموزش و پرورش اعتبارات مجزا براي فعاليت هاي پرورشي درنظر بگيرد واين اعتبارات را ساليانه دراختيار معاونت پرورشي قراردهد اما متاسفانه هنوز هم اعتبارات در حوزه معاونت مالي است ومعاونت پرورشي از داشتن اعتبارات كافي محروم است.وي تصريح كرد مشخص است تا زماني كه مدارس با كمبود تجهيزات روبرو هستند بودجه دريافتي را به جاي صرف كردن در مباحث پرورشي به مسايل عمراني اختصاص دهند.

عضو كميسيون آموزش مجلس با گلايه از اينكه تا كنون هيچ درس،برنامه و كتابي براي درس پرورشي درنظر گرفته نشده است گفت:متاسفانه تاكنون برنامه وكتاب درسي مشخصي براي درس پرورشي تهيه نشده تا مربيان بصورت قانونمند فعاليت كنند وآنچه مشهود است اينكه مربيان پرورشي دچار سردرگمي شده اند.

وي افزود:در حال حاضر با وجود تاكيدات بسيار مسئولان آموزش و پرورش بر احيا ي پرورشي هنوز هم نگاه به اين درس نگاه نادرست و غيرعلمي است. وي يكي از اصلي ترين معضلات پيش روي معاونت پرورشي را مشخص نبودن وظيفه مربيان ومعلمان درقبال اين معاونت دانست و گفت:وزارت آموزش وپرورش با گذشت ۶ سال از احياي معاونت پرورشي موفق به تبيين نقش مربي پرورشي ومعلمان ديگر دروس در حوزه پرورشي نشده است ومشخص نيست انجام امور پرورشي برعهده مربي پرورشي است يا اينكه تمامي معلمان بايد در انجام امور پرورشي مشاركت داشته باشند.وي تاكيد كرد اين اشكال باعث شده است مربيان پرورشي از منزلت كافي برخوردار نباشند ونتيجه كارشان در آينده تحصيلي دانش آموزان تاثيري نداشته باشد. شايان ذكر است معاونت پرورشي درسال ۱۳۵۹ توسط شهيدان گرانقدر رجايي و باهنر در آموزش و پرورش ايجاد شد اما اين معاونت مورد بي توجهي قرار گرفت و در نهايت در زمان تصدي مرتضي حاجي در وزارت آموزش و پرورش حذف شد. اما به دليل اهميتي كه كارشناسان بر نقش تربيت و پرورش درآموزش و پرورش داشتند طرح احياي معاونت پرورشي تهيه و تدوين و در سال ۸۴ در مجلس به تصويب رسيد. اما از آن زمان اين معاونت با تغييرات متعددي كه داشته است و داشتن ۴ معاون نتوانسته كارنامه موفقي را در اين زمينه ارائه دهد.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن