تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803972708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سند همكاري ايران و بلاروس به امضاء رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه اطلاع رسانی اقتصادی ایران: سند همكاري ايران و بلاروس به امضاء رسيد
در مذاكرات رسمي مشترك وزير بازرگاني ايران با نخست‌وزير بلاروس با تاكيد بر اهميت توسعه همكاريهاي مشترك اقتصادي دو كشور در راستاي تامين كالاهاي مورد نياز همديگر و بويژه كشورهاي منطقه اسناد تفاهم‌نامه اقتصادي و تجاري بين دو كشور به امضاء رسيد.


به گزارش شبكه اطلاع رساني بازرگاني ايران (شابا)، بمناسبت برگزاري نهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي ـ‌ـ بازرگاني ايران و بلاروس و در ديدار مشترك دكتر سيد مسعود ميركاظمي ـ‌ـ وزير بازرگاني جمهوري اسلامي ايران با سيد روسكي ـ‌ـ نخست‌وزير بلاروس درخصوص حذف تاييد مجدد بانك‌هاي ثالث از LC هاي ايراني، برقراري خط اعتباري دو طرفه براي روان‌سازي عمليات مبادلات بازرگاني، بررسي شيوه‌هاي مبادلات پولي و بانكي، بررسي موارد مربوط به تعرفه خودرو، تشكيل شركت‌هاي مشترك براي شركت در مناقصات بين‌المللي و بررسي نقش همكاريهاي دو طرف در تامين اقلام مورد نياز كشورهاي منطقه توافق شد.
حضور در مراكز تجاري و توليدي بلاروس از ديگر برنامه‌هاي دكتر ميركاظمي در اين سفر بود كه بازديد از بانك CAPITALTRADE كه با سرمايه‌گذاري مشترك دو كشور ايران و بلاروس به ثبت رسيده و درحال حاضر عهده‌دار سرويس‌دهي و انجام فعاليت‌هاي بازرگاني و بانكي است همچنين بازديد از كارخانه ماز (MAZ) كه خودروهاي سنگين و نيمه سنگين حمل و نقل توليد مي‌كند از جمله اين برنامه‌ها بود.
براساس اين گزارش در مذاكرات وزراي بازرگاني ايران و بلاروس براي حضور و سرمايه‌گذاري بخش‌هاي خصوصي در دو كشور در راستاي توسعه سطح روابط اقتصادي و همچنين احداث شركت‌هاي مشترك براي حضوري قوي و فعال در بازارهاي بالقوه موجود در منطقه توافق شد.
لازم به ذكر است؛ دكتر ميركاظمي در ادامه حضور خود در بلاروس ضمن بازديد از كارخانه توليد سمند ايراني در اين كشور، ضرورت توسعه و تنوع محصول مطابق با شرايط جغرافيايي و فرهنگي مردم منطقه را به مسوولين مربوطه مورد تاكيد قرار داد.
مذاكرات رسمي با وزير صنايع بلاروس در جهت تنظيم سند نهمين اجلاس همكاريهاي مشترك اقتصادي ـ‌ـ بازرگاني دو كشور از جمله برنامه‌هاي وزير بازرگاني در اين سفر بود كه ميل به توسعه روابط تجاري، تقويت بنيان‌هاي بخش خصوصي، تمايل دو طرف به آغاز مذاكرات تجارت آزاد، بهره‌برداري از زيرساخت‌هاي دو طرف جهت دسترسي به بازارهاي جديد، تسهيل روابط تجاري و بانكي از جمله نتايج اين نشست بود.
امضاء سند همكاري دوجانبه در محورهاي اقتصادي، گمركي، تجارت، استاندارد و افزايش سطح مبادلات منطقه‌اي توسط وزير بازرگاني جمهوري اسلامي ايران و وزير صنايع بلاروس از ديگر دستاوردهاي اين اجلاس بود.
اين گزارش حاكي است در اين اجلاس رسمي و با حضور وزراي دو كشور تفاهم‌نامه ساخت مركز تجاري شهر مينسك از سوي بخش خصوصي ايران و معاون وزير بازرگاني داخلي بلاروس و همچنين امضاء قرارداد صادرات مواد غذايي و خشكبار از سوي يك شركت خصوصي ايراني با مقامات دولتي بلاروس از ديگر نتايج حاصل اين اجلاس بود كه طرفين اين رخداد را گامي مهم در توسعه روابط اقتصادي دو كشور قلمداد كردند.
شايان ذكر است در اين اجلاس كه بخش خصوصي كشورمان مركب از 70 نفر از تجار و بازرگانان و نمايندگان بخش خصوصي دكترميركاظمي را همراهي مي‌كردند اعلام شد حجم صادرات خدمات فني و مهندسي كشورمان به بلاروس بسيار فراتر از صادرات كالا و اقلام غذايي است و شركت‌هاي ايراني با سرمايه‌گذاري در اين كشور عهده‌دار پروژه‌هاي بزرگي مانند: احداث مركز لجستيك كالاي شهر مينسك، احداث فضاي اداري، تجاري، هتل و راه‌سازي و ... در اين كشور هستند.

------------

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه اطلاع رسانی اقتصادی ایران]
[مشاهده در: www.shabanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن