تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820657798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا يارانه نقدي تا پايان سال افزايش مي‌يابد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيا يارانه نقدي تا پايان سال افزايش مي‌يابد؟
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

اوايل ماه جاري دبير ستاد هدفمندي يارانه‌ها با اعلام اينكه دولت مصصم است مرحله دوم هدفمندسازي يارانه‌ها را اجرا كند، از آغاز مطالعات اين مرحله خبر داد و گفت كه دولت تلاش مي‌كند در مرحله دوم ضمن حذف يارانه افراد پردرآمد جامعه، ميزان يارانه نقدي اقشار كم درآمد را افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا فرزين همچنين خبر داد كه اقشاري كه ميزان يارانه پرداختي به آنها معادل پنج تا 10 درصد درآمد ماهانه آنها باشد از نظر دولت مرفه بوده و بايد از گردونه يارانه نقدي خارج شوند كه حدود 10 ميليون نفر را شامل مي‌شوند.

به گفته او در مرحله دوم قيمت برخي كالاها مانند مرحله نخست افزايش خواهد يافت و برخي كالاها هم مانند نان ديگر تغيير قيمت نخواهند داشت و دولت تنها به دنبال افزايش كيفيت در آنها خواهد بود.

پس از آن رييس مجلس شوراي اسلامي درباره طرح برخي مباحث درخصوص حذف 10 ميليون نفر از دريافت يارانه نقدي، گفت: سطح فراگيري قانون هدفمندي يارانه‌ها عموم مردم است و اين موضوع به خاطر برخي مناقشات در قانون پيش بيني شده، بنابراين دولت مي‌تواند به عده‌اي كه نيازمند هستند يارانه نقدي بيشتري بدهد.

علي لاريجاني تاكيد كرد: اين كه قرار باشد برخي افراد از دريافت يارانه حذف شوند، مغاير قانون است.

با وجود ابن كه اين ابهام قانوني درباره حذف يارانه برخي اقشار وجود دارد، رييس جمهور بار ديگر تاكيد كرده كه سهم مردم از اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه‌ها تا قبل از پايان سال به حساب آن‌ها واريز مي‌شود.

احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از چه زماني اجرا خواهد شد؟ گفت:‌ بايد تاكيد كنم كه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها طرح بزرگي است و در بودجه اجراي گام دوم اين قانون پيش‌بيني شده است و در حال فراهم كردن مقدمات اين موضوع هستيم.

وي افزود: دولت تلاش دارد تا قبل از پايان سال و حتي زودتر از آن سهم مردم از اجراي مرحله دوم طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را به حساب آن‌ها واريز كند و مقدمات آن در حال فراهم شدن است و ان‌شاءالله در اين زمينه به مردم اطلاع‌رساني مي‌شود.

سوال ديگر اين كه اگر حذف يارانه اقشار مرفه مغايرت قانوني داشته باشد، دولت از چه محلي مي‌تواند افزايش يارانه نقدي را ممكن كند؟

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن