تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصويري/ نخست وزير چين براي گسترش روابط دو جانبه به عربستان سفر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تصويري/ نخست وزير چين براي گسترش روابط دو جانبه به عربستان سفر كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1390/10/25 00:00:00.00 نخست وزير چين به منظور توسعه روابط دوجانبه با عربستان سعودي به اين كشور سفر كرده است. به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، همزمان با سفر ون جيابائو نخست وزير چين به عربستان، مقامات دو كشور براي توسعه همكاري ها و مبادلات در همه زمينه ها به توافق رسيدند.جيابائو عصر روز شنبه پس از بازديد از نپال وارد عربستان شد. ون جيابائو هنگام ديدار با نايف بن عبدالعزير السعود، وليعهد عربستان گفت برخورد چين و عربستان سعودي با يكديگر مانند دو كشور برابر و توام با احترام بوده است.

طرفين از زمان آغاز روابط ديپلماتيك حدود بيست و دو سال پيش تاكنون، همكاري پرثمري داشته اند.

ون جيابائو افزود در سالهاي اخير نيز به رغم آنكه شرايط بين المللي و منطقه اي از هر زمان ديگري پيچيده تر و بي ثبات تر شده است، چين و عربستان به تقويت مبادلات در سطوح بالا و گسترش اعتماد سياسي دو جانبه پرداخته اند.

نخست وزير چين گفت پكن و رياض همواره درباره مسائل مربوط به منافع مهم و دغدغه هاي اساسي خود درك متقابل نشان داده اند. نخست وزير چين خاطرنشان كرد اتخاذ تصميم لازم براي افزايش بيشتر سطح روابط دو جانبه بيانگر تعهد راسخ دو كشور براي مقابله مشترك با چالش ها و حفاظت از منافع طرفين است، آن هم در شرايطي كه اوضاع دنيا با دگرگوني هاي اساسي روبرو است.

جيابائو اظهار داشت چين به همكاري با طرف سعودي براي تعميق مبادلات و همكاري ها در جنبه هاي گوناگون تمايل دارد تا زمينه سود رساني به مردم دو كشور و ترقي صلح و توسعه جهاني فراهم شود. دو كشور بايد براي تعميق شراكت خود در حوزه انرژي، تجارت نفت خام ، گاز طبيعي و همكاري در زمينه هاي مرتبط با انرژي اقدام كنند.

نخست وزير چين همچنين، افزايش همكاري ها دو كشور در زمينه سرمايه گذاري را خواستار شد.

جيابائو گفت پكن، شركت هاي جا افتاده چيني را به مشاركت در احداث زيرساخت هايي چون خط آهن، بنادر، شبكه برق و مخابرات در عربستان سعودي تشويق مي كند.

دو كشور همچنين مي توانند همكاري هاي خود را در زمينه تامين امنيت و اجراي قانون افزايش داده و زمينه تعامل رو در روي مردم و جوانان دو كشور را در حوزه هايي مانند ورزش و آموزش فراهم كنند. وليعهد عربستان نيز از تمايل كشورش براي افزايش اعتماد سياسي دو جانبه با چين، توسعه همكاري ها در زمينه هاي اقتصاد، تجارت، انرژي، زيرساخت ها، مطبوعات و امنيت خبر داد.

وي افزود عربستان به گسترش روابط دوستانه ميان مردم دو كشور علاقه دارد و مي خواهد روابط دو جانبه را به سطح بالاتري ارتقاء دهد. 00:02:04.14

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن