تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت سپرده گذاري خبر داد: طراحي سيستم جديد تسويه و پاياپاي براي انتشار اوراق سلف نفتي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مدير عامل شركت سپرده گذاري خبر داد: طراحي سيستم جديد تسويه و پاياپاي براي انتشار اوراق سلف نفتي
شركت سپرده گذاري مركزي، سيستم تسويه چند ارزي را براي انتشار اوراق سلف نفتي طراحي كرده است تا امكان تسويه پاياپاي هرگونه اوراق ارزي در بازار سرمايه فراهم شود.


ايلنا: مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه جزييات مراحل پس از معامله اوراق سلف نفتي را تشريح كرد.
به گزارش ايلنا، حامد سلطاني‌نژاد افزود: هدف از انتشار اوراق سلف نفتي، تامين منابع مالي شركت ملي نفت ايران به منظور بهره برداري از ميدان‌هاي نفتي منتشر خواهد بود.

وي ادامه داد: براي اينكه نفت ايران با قيمت‌هاي جهاني همسو شود، بخشي از اين اوراق به صورت دلاري منتشر خواهد شد.

مديرعامل شركت سپرده گذاري درخصوص بحث تسويه و پاياپاي اين معاملات خاطر نشان كرد: به اين دليل كه اين اوراق به صورت ارزي معامله مي‌شوند، اين شركت سيستم تسويه چند ارزي قاعده محوري را طراحي كرده است تا بتواند به راحتي بحث ارزي اين معاملات را پوشش دهد.

وي درباره معرفي اين سيستم گفت: سيستم تسويه چند ارزي مبتني بر NetClear به نام Multi- currency NetClear است كه تسويه و پاياپاي اوراق بهادار را به صورت Rule-based-مبتني بر قاعده و قانون و با واحدهاي پولي متفاوت انجام مي‌­دهد.

سلطاني‌نژاد در مورد ويژگي‌هاي اين سيستم پيشرفته اظهار داشت: در اين سيستم امكان تغيير تمام متغير‌ها و قواعد روي اوراق بهادار توسط مديران تعبيه شده و منطق بسيار پيچيده تسويه چند طرفه با ارزهاي مختلف (multi currency multi lateral netting) به سادگي با تعريف Opr، Rule، Preopr Intr، market و currency قابل مديريت است.

وي ادامه داد: از مزاياي اين سيستم مي‌توان به امكان تعريف تعداد نامحدودي از واحدهاي پولي، تسعير و نرخ روزانه مستقيم و با Proxy براي واحدهاي پولي، امكان تعريف هرگونه اوراق مشاركت چند ارزي (به عنوان مثال اوراق ارزي با سود ريالي و...، امكان تعريف و تسويه هر گونه صكوك ارزي- ريالي اشاره كرد.

مديرعامل شركت سپرده گذاري امكان انجام Netting در تعداد نامحدودي از سطوح به صورت تفكيكي، امكان تها‌تر ارزي و ريالي در تمام بازار‌ها، تها‌تر خريد و فروش و كارمزد بورس را از ديگر مزاياي اين سيستم اعلام كرد.

وي تصريح كرد: با بهره­برداري از اين سامانه، گزارش خالص ­سازي عملكرد كارگزاران در دو بخش ريالي و دلاري نيز امكان­پذير مي‌شود.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن