تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ كوبنده نصرالله به ادعاي بان كي مون درباره خلع سلاح حزب الله: مقاومت جهادي، مسلح باقي خواهد ماند/ تحليل


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پاسخ كوبنده نصرالله به ادعاي بان كي مون درباره خلع سلاح حزب الله: مقاومت جهادي، مسلح باقي خواهد ماند/ تحليل
دبيركل حزب الله لبنان در واكنش شديد به اعلام بان كي مون مبني بر خلع سلاح اين حزب، خطاب به وي اعلام كرد:" به تو و به همه جهانيان مي گويم، مقاومت جهادي مسلحانه باقي خواهد ماند و ادامه خواهد داشت و قدرت و توانايي و آمادگي اش نيز افزايش خواهد يافت ".
سيد حسن نصرالله روز شنبه در جمع مردم عزادار بعلبك در شرق لبنان در واكنش به اظهارات دبيركل سازمان ملل متحد مبني بر نگراني در قبال نيروي ويژه حزب الله گفت : مقاومت حزب الله جهادي مسلحانه باقي خواهد ماند و ادامه خواهد داشت و قدرت و توانايي و آمادگي اش نيز افزايش خواهد يافت.
نصرالله كه به شيوه ويدئو كنفرانس سخنراني مي كرد، افزود:« ما بر گزينه، خط مشي ، شيوه و سلاح مقاومت پافشاري مي كنيم زيرا اين گزينه و اين شيوه و اين سلاح تنها تضمين امنيت لبنان است و حمايت از آن ، حمايت از كرامت و حاكميت آن است ».

نصر الله كه به مناسبت اربعين امام حسين ( ع) صحبت مي كرد و به طور مستقيم از شبكه هاي تلويزيوني پخش مي شد گفت :« من ديروز وقتي به سخنان آقاي بان كي مون گوش كردم و شنيدم كه مي گويد از قدرت ويژه نظامي حزب الله نگران است خوشحال شدم . اين باعث اطمينان ماست . من به وي مي گويم آقاي دبير كل نگراني تو مايه اطمينان ماست و ما را خوشحال مي كند ».
دبيركل حزب الله لبنان خطاب به بان كي مون افزود :« براي ما اهميتي ندارد كه تو نگران شوي و به دنبال تو امريكا نگران شود و اسرائيل نيز به همراه تو نگران شود؛ اين به ما ربطي ندارد؛ براي ما مهم آن است كه ملت ما، زنان ما، كودكان ما، بزرگ و كوچك ما مطمئن شوند كه مقاومت اجازه تعرض و اشغالگري جديد و نقض جديد كرامت لبناني ها را نخواهد داد ».

نصرالله در ميان تشويق هاي هزاران نفر از مردم لبنان افزود:« به تو و به همه جهانيان مي گويم مقاومت جهادي مسلحانه باقي خواهد ماند و ادامه خواهد داشت و قدرت و توانايي و آمادگي اش نيز افزايش خواهد يافت ».

دبيركل سازمان ملل كه سفر سه روزه اش را به لبنان آغاز كرده است، ديروز در حالي وارد بيروت شد كه با فرياد هاي معترضان لبناني و فلسطيني كه جانبداري وي از رژيم صهيونيستي را محكوم مي كردند ، رو به رو شد.

اين تجمع اعتراضي در محكوميت مواضع بان كي مون كه به طور كامل در راستاي سياست هاي غربي ها و صهيونيست ها قرار دارد، برگزار شد.

شركت كنندگان در اين تجمع اعتراض آميز از سازمان ملل متحد خواستند، به تجاوزات مستمر رژيم صهيونيستي پايان دهد و دخالت هاي بيگانگان در امور اعراب را متوقف كند.

بان كي مون مذاكرات خود را با ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان آغاز كرد، سپس در مذاكرات فراگير كه برخي از وزيران لبناني و هيئت همراه وي از جمله تري رود لارسن مسئول اجراي قطعنامه 1559حضور داشتند، شركت كرد، آنگاه به ديدار نجيب ميقاتي ، نخست وزير لبنان رفت و پايان بخش مذاكرات نخستين روز وي در لبنان، ديدار با نبيه بري در عين التينه بيروت بود.

با اين حال بان كي مون گوش هاي خود را بر فريادهاي معترضان به مواضع جانبدارانه وي در قبال رژيم صهيونيستي بست؛ معترضاني كه سكوت سازمان ملل متحد در مقابل تجاوزات مستمر رژيم صهيونيستي به لبنان و مناطق فلسطيني را محكوم مي كردند.

بان كي مون ترجيح داد با بي اعتنايي به فريادهاي معترضان به سياست هاي دوگانه سازمان ملل متحد تحت رياست وي، به ديدار مقامات لبناني برود.

در اين ديدارها، ميشل سليمان و ميقاتي از بان كي مون خواستند، رژيم صهيونيستي را به اجراي قطعنامه هاي بين المللي از جمله قطعنامه 1701 وادار كند.

نبيه بري هم خطاب به بان كي مون گفت، رژيم صهيونيستي از زمان جنگ جولاي 2006 تاكنون حتي يك روز هم تجاوزات خود را متوقف نكرده است و بايد براي توقف اقدامات تجاوزكارانه خود زير فشار قرار گيرد.

بري همچنين در مخالفت با مواضع بان كي مون درباره سوريه گفت: آنچه در سوريه جريان دارد، كاملا با آنچه به بهار عربي موسوم است، تفاوت دارد.

منابع آگاه در كاخ بعبدا و السراي الحكومي(ساختمان نخست وزيري لبنان) اعلام كردند، دبيركل سازمان ملل متحد اشاره اي به دادگاه بين المللي ويژه ترور رفيق الحريري، تمديد توافقنامه تشكيل دادگاه و همچنين پروتكل هاي همكاري ميان سازمان ملل و لبنان اشاره اي نكرد.

اما مهمترين بخش موضعگيري بان كي مون در گفتگو با خبرنگاران نمايان شد، جايي كه بار ديگر رويكرد خصمانه خود عليه مقاومت لبنان به عنوان تنها عامل بازدارندگي در مقابل تهديدات مستمر رژيم صهيونيستي را آشكار كرد و گفت : "سازمان ملل متحد به شدت از قدرت نظامي حزب الله ابراز نگراني مي كند".

وي از ميشل سليمان، رئيس جمهوري لبنان خواست گفتگوهاي ملي را براي آنچه كه وي خلع سلاح خارج از دولت خواند، از سر گيرد.

بان كي مون در گفتگو با روزنامه النهار لبنان، خواستار خلع سلاح مقاومت به عنوان تنها عامل بازدارنده در مقابل تهديدات رژيم صهيونيستي شد.

وي درباره اوضاع سوريه هم خواستار موضع يكپارچه بين المللي در قبال اين كشور شد .

برخي كارشناسان درباره اهداف بان كي مون از سفر به لبنان براي ترغيب رئيس جمهوري ومقامات اين كشور به خلع سلاح حزب الله را در راستاي پيروي وي از سياست هاي آمريكا دانسته و تصريح كردند، دبيركل سازمان ملل متحد در پنج سال گذشته ثابت كرد، مامور مطيعي براي آمريكا و رژيم صهيونيستي است و عملكرد قابل قبولي در كارنامه خود ندارد.

همچنين سفر بان كي مون به لبنان در پي طولاني شدن پروسه سرنگوني دولت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه صورت گرفت، زيرا آمريكا و متحدان غربي و عربي اش انتظار داشتند، سرنگوني دولت سوريه در يك فرايند زماني 6 ماهه انجام شود و هدف آمريكا و اتحاديه اروپا اين است كه تا قبل از آغاز انتخابات رياست جمهوري آمريكا موضوع خلع سلاح حزب الله در دستور كار قرار گيرد.

اين كارشناسان افزودند، اين سفر با هدف تشويق دولت و پارلمان لبنان به ايجاد فشار بر حزب الله براي تحويل سلاح خود صورت مي گيرد و خودداري عدنان منصور، وزير امور خارجه لبنان از ديدار با دبيركل سازمان ملل نشان مي دهد كه دولت لبنان از اين سفر خرسند نيست.

بان كي مون در حقيقت با طرح موضوع خلع سلاح حزب الله تلاش مي كند، محيط امني براي رژيم صهيونيستي ايجاد كند و عملكرد گذشته دبيركل سازمان ملل نشان مي دهد كه وي بيش از اينكه نگران صلح جهاني باشد، نگران امنيت رژيم صهيونيستي است.

همچنين سلاح حزب الله فقط به ملت و دولت لبنان ارتباط دارد، بنابراين طرح خلع سلاح اين حزب دخالت آشكار"بان كي مون" در مسائل داخلي يك كشور مستقل است، زيرا حزب الله يك سازمان تروريستي نيست، بلكه بخشي از ساختار نظامي، سياسي و امنيتي لبنان است.

ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان نيز در جريان ديدار با دبير كل سازمان ملل به وي تاكيد كرد كه اين نهاد بين المللي بايد از برخورد دو گانه با مسائل جهاني پرهيز كند.

به اعتقاد ميشل سليمان، امنيت لبنان ارتباط مستقيمي با موضوع حل مسئله فلسطين دارد و وجود سلاح در دست حزب الله ناشي از نگراني عميق دولت و ملت لبنان از حملات احتمالي اسرائيل به جنوب لبنان است.

بنابر اين بان كي مون در سفر به لبنان نقش "نامه رسان" آمريكا و اسرائيل را ايفا مي كند و اين سفر دستاوردي براي وي به همراه نخواهد داشت.

كارشناسان همچنين با اشاره به ادعاي بان كي مون مبني بر اينكه بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه مشروعيت خود را از دست داده است، تصريح كردند، نبايد در دنباله روي بان كي مون از واشنگتن و تل آويو ذره اي ترديد داشت، جانبداري بان از اشغالگران قدس و سكوت در برابر تجاوزات مستمر آنها به مناطق فلسطيني و لبنان، بار ديگر معيارهاي دوگانه سازمان ملل متحد و شوراي امنيت و بي اعتباري آنها نزد ملت هاي آزاده جهان را بيش از پيش نمايان كرد.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن