تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803983062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت ثبات نسبي به بازار خودروريو ارزان شد، زانتيا كمي گران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بازگشت ثبات نسبي به بازار خودروريو ارزان شد، زانتيا كمي گران
گروه خودرو – فضاي حاكم بر بازار خودرو كشور، طي هفته جاري در حالي از ثبات نسبي و توقف روند كاهش قيمت‌ها حكايت دارد كه فعالان بازار اندكي نسبت به بازگشت رونق و افزايش تقاضا براي خريد خودرو اميدوار شده‌اند.
هرچند كه به گفته نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت بعيد است تجربه شب عيدهاي پررونق آنچناني كه در سال‌هاي گذشته رخ داده در واپسين روزهاي امسال نيز تكرار شود، اما با توجه به روند فعلي حداقل اين اميدواري در بازار به وجود آمده كه مشتريان اندكي از لاك انتظار خارج شده و به تحريم بازار خودرو پايان دهند، چراكه بيشتر كارشناسان معتقدند انتظار بيش از اين مشتريان ايراني بابت كاهش قيمت خودرو، بيهوده بوده و چون سال آينده با توجه به اتفاقات احتمالي، سروكله گراني در بازار پيدا خواهد شد، هر متقاضي در شرايط فعلي خودرو بخرد، پشيمان نمي‌شود. اين در حالي است كه اوضاع فعلي بازار خودرو نيز كه به ثبات نسبي رسيده، به نوعي بر اين گفته كارشناسان مهر تاييد مي‌زند. طي هفته جاري اگر از ريو و البته پژو 206 فاكتور بگيريم، منحني قيمت ساير خودروها تغيير خاصي نكرده و ثابت مانده است و حتي نرخ زانتيا به واسطه شگرد سايپا اندكي نيز در بازار صعود كرد.
سقوط آزاد ريو
ارزاني 300هزار توماني ريو را بايد مهم‌ترين اتفاق هفته جاري در بازار خودرو دانست. محصول مونتاژي سايپا كه در كنار پژو 405 و 206 با توجه به تيراژ نسبتا پايين خود، بازار مناسبي را طي يكي دو سال اخير دست‌وپا كرد، اين روزها، در سراشيبي افتاده و منحني قيمت آن هفته به هفته رو به نزول مي‌رود. اين كره‌اي مونتاژي كه هم‌اكنون با قيمت 13ميليون و 150هزار تومان به فروش مي‌رسد، جزو معدود خودروهاي داخلي بازار كشور به حساب مي‌آيد، كه تفاوت فاحشي ميان نرخ كارخانه‌اي و بازار آن وجود دارد. ريو در نمايندگي‌هاي سايپا با قيمت 12ميليون و 560هزار تومان عرضه مي‌شود كه اين موضوع از تفاوت حدودا 600هزار توماني نرخ كارخانه‌اي ريو در مقايسه با قيمت بازار حكايت مي‌كند.
206 زير قيمت كارخانه
پژو 206، تيپ 2، طي هفته جاري 100هزار تومان ديگر ارزان شد و بدين‌ترتيب قيمت آن به زير نرخ كارخانه‌ در بازار رسيد. اين خودرو هرچند جزو محبوب‌هاي بازار كشور به حساب ‌آيد اما مدتي است كه از رونق افتاده و منحني قيمت آن نيز رو به نزول مي‌رود به نحوي كه اگر نرخ فعلي 206 را در بازار با تابستان امسال مقايسه كنيم به كاهش قيمت يك ميليون و 300هزار توماني اين محصول پي مي‌بريم. 206 هم‌اكنون قيمتي برابر با 13ميليون و 700هزار تومان (100هزار تومان پايين‌تر از نرخ كارخانه) دارد، اين در حالي است كه ساير مدل‌هاي اين محصول تغيير قيمتي خاصي در مقايسه با هفته‌هاي گذشته نكرده است. به نحوي كه هم‌اكنون 206 تيپ 6 با قيمت 18ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد و 9 V مدل صندوق‌دار 206 نيز قيمتي برابر 19ميليون و 200هزار تومان را در بازار دارا است. 206 تيپ 8 V هم با نرخ 17ميليون و 800هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. به گفته فعالان بازار تيراژ نسبتا پايين اين 3 مدل، موجبات ثبات قيمت و عدم‌ارزاني آنها را فراهم آورده است.
تحريم دنباله‌دار ماكسيما
آن طور كه نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت مي‌گويند كاهش قيمت كارخانه‌اي ماكسيما نيز به خروج اين محصول از ركود، كمكي نكرده و نماينده مونتاژي نيسان هنوز هم در تحريم مشتريان قرار دارد، اين در حالي است كه ماكسيما خودرويي كم‌تيراژ به حساب آمده و روزگاري جزو معدود لوكس‌هاي بازار ايران محسوب مي‌شد. اما جريمه‌هايي كه ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت به جرم حجم موتور بالا و مصرف زياد بنزين، براي اين خودرو در نظر گرفت، بازار اين چشم‌بادامي‌‌ مونتاژي را به كما برد. هرچند در حال حاضر ماكسيما با قيمت 39ميليون و 350هزار تومان در مدل اتومات و 35ميليون و 500هزار تومان در نوع دنده‌اي به فروش مي‌رسد اما مشتريان بايد بابت خريد آن 5/4ميليون تومان نيز به عنوان جريمه به ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت بپردازند.
افزايش قيمت زانتيا
شگرد سايپا در جلوگيري از ورود زانتياهاي ثبت‌نامي به بازار، كارساز شد و قيمت اين خودرو نه تنها به زير نرخ كارخانه نرسيد، بلكه افزايش نيز يافت به نحوي كه اخبار رسيده از گراني 100هزار توماني زانتيا حكايت مي‌كند. اين محصول فرانسوي‌الاصل كه تنها يك سال و نيم ديگر ميهمان سايپا است هم‌اكنون با قيمت 27ميليون و 100هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد، اين محصول در مقايسه با اوايل امسال حدود 5 ميليون تومان ارزان شده است.

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن