تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812783823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره فجر در هر دوره يك پديده به سينما معرفي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جشنواره فجر در هر دوره يك پديده به سينما معرفي مي‌كند
جهانگير كوثري با اشاره به تثيرگذاري جشنواره فيلم فجر گفت: جشنواره فيلم فجر در طي برگزاري 29 دوره، يك پديده به سينما و جامعه هنري معرفي كرده است.


به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، جهانگير كوثري در گفتگو با روابط عمومي سي‌امين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: خوشبختانه موقعيتي كه سينماي ايران و جشنواره فيلم فجر در سطح جهان به دست آورده است بسيار خوب و چشمگير است.

وي ادامه داد: به دليل رشد محتوايي و مضموني كه سينماي ايران در سطح جهان داشته است، نگاه ها و گرايش‌ها به سمت جشنواره بيشتر شده و مديران جشنواره و سينماگران بزرگ جهان علاقه داشتند در جشنواره‌هاي بين‌المللي ما نيز حضور داشته باشند. زيرا سينماي ايران سينماي بسيار نجيب و شريفي است و توانسته به جايگاهي دست يابد كه نگاه جهانيان را به خود معطوف كند.

اين تهيه كننده سينما همچنين افزود: جشنواره‌هاي بزرگ و بين‌المللي جهان هميشه سعي كرده‌اند تا از ايران فيلم‌هايي را براي نمايش در جشنواره‌هايشان انتخاب كنند. من بارها در جشنواره‌هاي خارجي شركت كردم و از نزديك ديدم كه فيلم‌هاي ايراني به لحاظ محتوايي چقدر غني است.

كوثري با اشاره به اهميت سينماي ايران در دنيا توضيح داد: همه اين موفقيت‌ها نمايانگر اين است كه دنيا هم امروز سينماي ايران را مي‌فهمند و سينماي ايران به دليل رشدي كه در زمينه‌هاي اخلاقي، فرهنگي و تكنيكي داشته بي نظير بوده است. اين سينما را كارگردانان توانمند و شاخص به سينماي جهان معرفي كرده‌اند.

وي همچنين تصريح كرد: با وجود تضادها و اختلاف‌هايي كه همواره در سلايق سينماگران و هنرمندان وجود داشته، سينما همچنان جايگاه خود را حفظ كرده است چرا كه جشنواره فيلم فجر آينه تمام نماي سينماي ايران است و بسياري از هنرمندان خارجي در هر دوره‌اي براي ديدن فيلم‌هاي ايران در جشنواره فجر حضور دارند. ما هر بار ديده‌ايم كه جشنواره فجر پديده تازه‌اي را به سينماي ايران معرفي كرده است و شاهد حضور جوانان نيرومند و خوش فكر در سينماي ايران بوده‌ايم.

كوثري در ادامه عنوان كرد: نبايد به دليل اختلافات داخلي خودمان مهمانان جشنواره فيلم فجر را از دست بدهيم. بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر متاسفانه در سال‌هاي گذشته سير نزولي را طي كرده است. بايد زمينه مساعد براي هر چه بهتر برگزار شدن اين جشنواره صورت گيرد.

تهيه كننده "خون بازي" با تاكيد بر داشتن نگاه تازه به سينماي ايران ابراز كرد: بايد نگاه كاملا روشني به سينماي ايران داشته با شيم. بعد از گذشت 29 دوره از جشنواره فيلم فجر بد نيست بخش بين‌الملل را تقويت كنيم تا كارگردان مطرحي حاضر شوند فيلم‌هايشان را براي نمايش به جشنواره فجر ارائه كنند. اين جشنواره خاصيت ميزباني فيلم‌هاي بزرگ را در اين جشن باشكوه دارد.

وي در خصوص چگونگي برگزار شدن جلسات پرسش و پاسخ بعد از نمايش فيلم‌ها عنوان كرد: برگزاري اين جلسات بلافاصله بعد از نمايش فيلم كار درستي نيست چرا كه منتقدان واقعي و مطرح در اين جلسات حضور پيدا نمي‌كنند. تنها خبرنگاراني كه درك پاييني از سينما دارند در اين جلسات شركت مي‌كنند و كيفيت اين جلسات را سوالات بي پايه و اساس آنها پايين مي‌آورد. هيچ فيلمسازي با وجود اين شرايط حاضر نيست در اين جلسات شركت كند.

كوثري در خصوص كسب جايزه هنرمندان از جشنواره فيلم فجر و جايگاه اين جوايز گفت: بدون ترديد براي هم اهالي سينما در رشته‌هاي مختلف هنري جايزه فجر اهميت خاص دارد. جازه فجر به هنرمندان اعتبار مي‌هند و به دليل همين اعتبار است كه آنها از گرفتن اين جايزه خوشحال ميشوند.

تهيه كننده فيلم "سوت پايان" خاطرنشان كرد: كساني كه پايه‌هاي اصلي سينما را بنيان گذاشتند، چشم انداز روشني براي سينماي ايران در نظر گرفته‌اند. جشنواره فيلم فجر در اين دوره شكل واقعي خودش را پيدا مي‌كند. ما بايد اين مساله را به فال نيك بگيريم و جشنواره امسال را با موفقيت برگزار كنيم./ي2

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن