تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813639856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراضات مردمي در گوادلوپ ابعاد جديدي يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اعتراضات مردمي در گوادلوپ ابعاد جديدي يافته است
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/12/01
منابع خبري از ادامه شورش ها و ناآرامي هاي مردمي در جزيره گوادلوپ از مجمع الجزاير آنتيل فرانسه خبر مي دهند.
پايگاه اينترنتي نشريه اسكاتسمن چاپ اسكاتلند نوشت خيابان هاي شهر پوانتاپيتر، مركز جزيره گوادلوپ ،مملو از لاشه سوخته خودروهايي است كه طي چند روز گذشته به آتش كشيده شده است. صحنه هايي كه در نتيجه فوران خشم و انزجار دهها ساله مردم از حاكميت سياسي سفيد پوستان بوجود آمده است.
معدود گردشگران خارجي كه هنوز در اين جزيره هستند ديشب را در هتل هاي خود ماندند زيرا شواهد حكايت از آن دارد كه سرزمين هاي ماوراء بحار فرانسه در آستانه جنگ داخلي قرار دارد.
با وجود قول پاريس براي بالابردن دستمزدها و پايين آوردن قيمت كالاها در آنتيل، تقريبا همه فعاليت هاي تجاري در اين سرزمين ها از حركت باز ايستاده است.
دولت فرانسه به منظور مقابله با شورشها، چهار گردان از نيروهاي پليس ضد شورش خود را براي كمك به سه گردان نيروي مستقر در آنتيل به آنجا اعزام كرده است.
شاهدان از آشوب گسترده در مراكز شهري آنتيل، غارت فروشگاه ها، آتش زدن ساختمان ها و ايجاد مناطق تردد ممنوع خبر مي دهند.
الي دوموتا رهبر اتحاديه هاي صنفي آنتيل اوضاع كنوني را انفجار آميز توصيف كرده است.
پايگاه اينترنتي نشريه آيريش تايمز هم نوشت مردم خشميگن از چهل و هشت ساعت گذشته تمامي مبادي اصلي شهر گوادلوپ را بسته اند. به طوري كه كاركنان فرودگاه قادر نيستند سركارشان بروند. بيشتر معترضان را جوانان تشكيل مي دهند كه به گفته مفسران مسائل سياسي، خشمشان نتيجه جوشش انزجار عمومي از دوران استعمار فرانسه هستند.
اين نشريه به نقل از دوموتا نوشت "گوادلوپ يك مستعمره است. زيرا اگر همين وضع در بخشي از نظام اداري فرانسه رخ مي داد، دولت فرانسه پيش از آنكه اوضاع وخيم شود كاري مي كرد."
اين گزارش مي افزايد تمامي شواهد از وجود "ريشه هاي انزجار نژادي" در آشوبهاي خياباني گوادلوپ حكايت دارد. زيرا مردم خشمگين تنها به مراكزي حمله و اموالشان را غارت مي كنند كه به سفيد پوستان باقيمانده دوران استعمار فرانسه در قرون هفدهم و هجدهم تعلق دارند."
آيريش تايمز نرخ بيكاري را در گوادلوپ بيش از بيست درصد عنوان و اضافه كرد دستمزد بيشتر مردم اين جزيره پايين است.
پايگاه اينترنتي خبرگزاري ايتاليا هم نوشت براي نخستين بار از زمان آغاز اعتصاب عمومي در آنتيل، نيروهاي امنيتي اعزامي فرانسه ديشب به طور مستقيم با مردم خشمگين درگير شدند.
به نوشته اين خبرگزاري، نيروهاي امنيتي و ژاندارمري فرانسه تاكنون دست كم چهار نفر را دستگير كرده اند.
اين گزارش افزود شب گذشته در شهر سنت رز Sainte-Rose چهار بار صداي تيراندازي شنيده شد. در چند نقطه شهر هم آتش سوزي ها و غارت هايي گزارش شد.
‌‌‌‌141/132

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن