تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820645879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور: معرفي اسلام ناب، وظيفه‌اي تاريخي و تاريخ‌ ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس جمهور: معرفي اسلام ناب، وظيفه‌اي تاريخي و تاريخ‌ ساز است
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1387/12/01
رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي است، تصريح كرد: معرفي اسلام ناب به ملت‌ها به همت علما به عنوان تنها راه نجات و سعادت بشري، وظيفه‌اي تاريخي و تاريخ‌ساز است.
دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر امروز در جمع پرشور و صميمي علما و روحانيان استان يزد با بيان اينكه امروز روحانيان در پيشاپيش ملت ايران خودشان را سربازان امام عصر (عج) مي‌دانند، گفت: به واسطه پيشتازي علما، امروز ملت ايران پرچمدار انديشه انتظار براي امام عصر(عج) و انسان كامل در جهان است.
رئيس‌جمهور افزود: تا زماني كه توجه، اتصال و دلبستگي به انسان كامل و امام معصوم وجود دارد، حركت انقلاب اسلامي رو به جلوست و حتي اگر همه فاسدها و شياطين عالم جمع شوند، قادر نخواهند بود انقلاب ملت ايران را متوقف كنند و يا خداي ناكرده به عقب برگردانند.
وي رمز ماندگاري و عظمت جمهوري اسلامي ايران را ارتباط با واسطه فيض الهي و انسان‌ كامل برشمرد و گفت: اصل ولايت فقيه به معناي مجاهدت يك ملت براي پيوستن به امام و انسان كامل است.
آقاي احمدي‌نژاد با بيان اينكه شيطان از چيزي جز انسان كامل و پيروي كامل بشر از امام وحشت ندارد، تأكيد كرد: ارتباطات اجتماعي فقط تحت حاكميت انسان كامل مي‌تواند بشر را به قله‌هاي سعادت و كمال برساند.
رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيشرفت‌هاي روزافزون ملت ايران و با تأكيد بر اينكه امروز ايران، "ابرقدرت صالح" است، گفت: امروز به فضل الهي و به ‌رغم همه بداخلاقي‌ها و تحريم‌ها، ايران اسلامي به قله‌هاي پيشرفت‌ دست يافته كه نمونه آن پرتاب ماهواره به فضا به وسيله موشك پرتابگر است كه هر دو ساخت دانشمندان خودي بوده است.
وي افزود: اما بسياري از كشورهاي مدعي و مخالف ملت ايران نه تنها ماهواره ندارند بلكه موشك پرتابگر آن را نيز نمي‌توانند بسازند.
آقاي احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه امروز ملت‌ها خوشحالند كه ايران به عنوان "قدرت صالح" در برابر زورگويان عالم ايستاده‌ است، تصريح كرد: پيشرفت‌هاي كشورهاي زورگو حتي براي مردم خودشان نيز خوشحال‌كننده نيست، اما هر پيشرفتي كه در ايران اتفاق مي‌افتد همه ملت‌ها در اقصي نقاط عالم خوشحال مي‌شوند.
وي با بيان اينكه بايد دست در دست هم، به فضل الهي و به سرعت ايران را بسازيم و همه نيازهاي كشور را در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تأمين كنيم، گفت: نقش علما در ساختن و پيشرفت كشور بي‌بديل و بدون جايگزين است.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه انديشه مادي و نظام‌هاي سرمايه‌داري و بي‌ديني نمي‌توانند بشر را نجات دهند، گفت: انديشه مادي و سرمايه‌داري در همه ابعاد وجودي به بن‌بست رسيده است و قدرت‌ها نمي‌توانند حتي از بحران كنوني در اقتصاد نيز خارج شوند.
وي در ادامه سخنان خود، علما را پرچمداران نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي معرفي و خاطر نشان كرد: علماي يزد نقش اول را در تربيت، هدايت و پر كشيدن مردم به سوي مكارم اخلاقي داشته‌اند.
آقاي احمدي‌نژاد گفت: كار روحانيت يعني گشودن پنجره‌ها در برابر انسان و دستگيري از انسان و حركت‌دادن بشر در مسير الهي بي‌بديل و جزء ارزشمندترين فعاليت‌هاست.
وي افزود: روحانيت جرياني حقيقي براي بازكردن راه و برطرف كردن موانع و نشان‌دادن افق‌هاي بلند و آرماني به بشر است.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه روحانيان و علما مشغول جهاد مخلصانه و الهي براي پيشبرد ملت ايران هستند، گفت: ايمان‌هاي مستحكم و بسياري از اخلاق حسنه جاري در زندگي مردم و جانفشاني‌هاي شهدا حاصل تربيت علماست زيرا علما انسان‌هاي وارسته‌اي هستند كه جلوتر از همه حركت و راه را باز مي‌كنند.
وي با اشاره به ويژگي‌ها و خصوصيات اخلاقي آيت‌الله شهيد صدوقي، خاطر نشان كرد: شهيد صدوقي به عنوان روحاني عالم و عامل با نگاه و كلام خود دل‌ها را منقلب مي‌كرد.
آقاي احمدي‌نژاد همچنين در ادامه سخنان خود در جمع پرشور علما و روحانيان استان يزد با بيان اينكه همه عالم براي رسيدن انسان به كمال و سعادت خلق شده‌‌ است، گفت: انسان براي رسيدن به كمال و خداشناسي بايد انسان كامل را بشناسد زيرا انسان كامل تجلي تام و تمام اسماي الهي است.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه محور حركت همه انبياي الهي، وصل كردن بشر به امام و آشنا كردن انسان با حقيقت امام است، افزود: شيطان همواره مي‌خواهد بشر را از امام و انسان كامل به عنوان حلقه وصل و واسطه فيض الهي جدا كند زيرا اگر انسان از صراط مستقيم فاصله بگيرد منحرف مي‌شود.
پيش از سخنان رئيس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد در سخناني با اشاره به اقدامات دولت نهم در بخش‌هاي مختلف براي خدمت به مردم تصريح كرد: دولت نهم و به ويژه رئيس‌جمهور توجه ويژه‌اي به صيانت از فرهنگ اسلام ناب در جامعه دارند.

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن