تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819898590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به فيلم‌هاي پايان هفته‌ي سيما پخش آثاري از ديويد ممت و لورن كانته در كنار سه فيلم ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به فيلم‌هاي پايان هفته‌ي سيما پخش آثاري از ديويد ممت و لورن كانته در كنار سه فيلم ايراني


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

شبكه‌هاي تلويزيوني در روزهاي پاياني هفته جاري در كنار پخش آثاري از كارگردانان مطرح سينماي جهان يعني ديوويد ممت و لورن كانته، فيلم‌هايي اكشن و رزمي از سينماي جنوب شرقي آسيا را هم به روي آنتن مي‌برند. طي روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته هم چنين سه فيلم ايراني نيز براي پخش درنظر گرفته شده‌اند كه آن‌ها نيز در ژانرهاي اكشن و دلهره قرار مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، «سينما چهار» اين هفته فيلمي از لورن كانته را براي پخش درنظر گرفته كه «وقت بيكاري» (تايم اوت) نام دارد. اين فيلم كه جمعه (دوم اسفند ماه) ساعت 20 و 30 دقيقه در قالب برنامه سينما چهار روي آنتن مي‌رود، متعلق به كارگرداني است كه امسال توانست با ساخت فيلم «كلاس» نخل طلاي كن را از آن خود كند. درام «تايم اوت» در سال 2001 ساخته شده و جايزه دون كيشوت جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز را از آن خود كرده‌است. فيلم درباره مردي بيكار است كه وقتي مي‌كوشد موقعيت خود را از خانواده و دوستانش پنهان كند، بيش از پيش به دردسر مي‌افتد. فيلم با الهام از داستاني واقعي ساخته شده اما در داستان واقعي كه در سال 1993 رخ داده‌است، مرد، همسر، دو فرزند و والدينش را مي‌كشد.

برنامه «سينما يك» اين هفته فيلمي از ديويد ممت را براي پخش در نظر گرفته كه آن را در سال 2008 ساخته‌است. اين فيلم سينمايي كه «كمربند قرمز» نام دارد، پنجشنبه (اول اسفند ماه) ساعت 22 به روي آنتن مي‌رود. «كمربند قرمز» فيلمي اكشن و رزمي است و جايزه‌اي معتبر از جشنواره‌ي جهاني را دريافت نكرده‌است. ساخته ممت به دليل پاره‌اي صحنه‌هاي خشن، در كشورهايي چون كره جنوبي، كانادا، هلند، آرژانتين و آفريقاي جنوبي با درجه بندي سني به نمايش درآمده‌است و بنا به كشورهاي مختلف براي گروههاي سني پايين‌تر از 14، 15 و 16 سال مناسب تماشا تشخيص داده نشده‌است. «كمربند قرمز» در حقيقت اداي احترام ممت به چند سال فعاليتش در ورزش جوجيتسو است. فيلم با استفاده از تمثيل ورزش و اداي احترام به روح جوانمردي و روح بزرگ سامورايي به كنكاشي شخصيتي در زندگي قشرهاي مختلف لس‌آنجلس پرداخته و با به زير سوال بردن بنگاه هاي شرط‌بندي اشاره به تاثيرات مخرب اين بنگاه ها در روح جوانمردي مي‌كند. مت كبل و مكس مارتيني در اين فيلم كه با بودجه‌اي هفت ميليون دلاري ساخته شده‌است، بازي كرده‌اند.

تلويزيون اين هفته يك فيلم خارجي ديگر را هم به روي آنتن مي‌برد كه «ببر سنگي» نام دارد. اين فيلم كه پنجشنبه ساعت 23 و 45 دقيقه از شبكه دو پخش مي‌شود، در ژانر حادثه‌اي قرار مي‌گيرد و محصول سال 1977 هنگ‌كنگ است. «ببر سنگي» را چور يوئن كارگرداني كرده و داستان آن در چين باستان رخ مي‌دهد؛ زماني كه خاندان‌هاي مختلفي در كنار يكديگر زندگي مي‌كنند، اما در اين ميان خانداني وجود دارند كه به كشتن افراد ديگر خاندان‌ها با سم شهرت دارند. مردي كشته مي‌شود و انگشت اتهام به سوي خاندان خلافكار نشانه گرفته مي‌شود. ببر سنگي عنواني را در جشنواره‌هاي جهاني دريافت نكرد و تنها فيلمي سرگرم‌كننده به نظر مي‌رسد.

تمايل تلويزيون به پخش فيلم‌هاي آسياي جنوب شرقي، به روي آنتن رفتن فيلم سينمايي «عقاب نيمه شب» را هم رقم مي‌زند. اين فيلم كه پنجشنبه ساعت 20 از شبكه سه روي آنتن مي‌رود، در ژانر اكشن قرار مي گيرد و توسط ايزورو ناروشيما در سال 2007 كارگرداني شده‌است. «عقاب نيمه شب» بر خلاف «ببر سنگي» فيلمي صرفا سرگرم‌كننده نيست و در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم توكيو به نمايش درآمده‌است. داستان اين فيلم درباره يك عكاس است كه شاهد سقوط يك هواپيماي آمريكايي است. او به خاطر دزديده شدن مواد منفجره اين هواپيما، تحت تعقيب قرار مي‌گيرد.

تلويزيون اين هفته سه فيلم ايراني را هم پخش مي‌كند كه فيلم سينمايي «جستجو در جزيره» به كارگرداني مهدي صباغ‌زاده در اين گروه قرار مي‌گيرد. اين فيلم كه جمعه ساعت 22 و 30 دقيقه روي آنتن شبكه سه مي‌رود، در سال 1369 با نقش‌آفريني مرحوم خسرو شكيبايي، محمدعلي كشاورز، حميده خيرآبادي و فريبا كوثري ساخته شده‌است. داستان فيلم درباره كارآگاهي به نام احمدي است كه ماموريت دارد تعدادي قوش را كه از قاچاقچيان گرفته و به سازمان حفاظت محيط زيست برساند؛ در بين راه قوش‌ها به وسيله عده‌اي ناشناس ربوده مي‌شوند و كارآگاه خود را در معرض اتهام دزدي مي‌بيند.

تله فيلم «خواب برفي» به كارگرداني رضا كرميار جمعه، ساعت 13 و 30 دقيقه از شبكه تهران پخش مي‌شود. در اين فيلم شهرام قائدي، رضا رويگري، علي رام نورايي و سحر زكريا بازي كردند. داستان فيلم «خواب برفي» درباره دو برادر است كه فرزند يك جواهر فروش ثروتمند هستند و برادر بزرگتر از خانواده طرد شده‌است.

فيلم تلويزيوني «ردپايي در بزرگراه» نيز جمعه ساعت 16 از شبكه اول پخش مي‌شود. اين فيلم به كارگرداني حسين تبريزي درباره تصادفي است كه در يك بزرگراه رخ مي‌دهد و در پي آن يك زن باردار كشته مي‌شود. همسر اين زن براي شناسايي ضارب كه پس از تصادف از صحنه متواري شده جستجويي گسترده را آغاز مي‌كند. چون سام درخشاني، مريم كاوياني، شهرام قائدي، بهمن دان، مهدي ميرحسيني و نسرين پيران در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن