تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820649885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اجتماعي و فرهنگي هنري شهرداري تهران: شهر خوب و با هويت ساختني است نه دست يافتي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: معاون اجتماعي و فرهنگي هنري شهرداري تهران: شهر خوب و با هويت ساختني است نه دست يافتي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ نوريان گفت: شهر خوب و با هويت دست يافتني نيست بلكه ساختني است.
به گزارش خبرنگار موج، محمد نوريان معاون اجتماعي و فرهنگي هنري شهرداري تهران در نخستين همايش بزرگ مهندسان هنرمند ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: شهر خوب و با خويت ساختني است نه دست يافتني است، به همين منظور بايد فرآيندي طي شود تا اين شهر خوب ساخته شود.
وي تصريح كرد: در همين راستا، براي ساخت چنين شهري، بايد هويت معماري و سبك زندگي ايراني مد نظر قرار گرفته، به همين دليل مهندسان و هنرمندان بايد به يك وحدت استراتژيك دست يابند.
وي ابراز داشت: هنرمندان و مهندسان بايد در كنار مديريت شهري قرار گرفته تا فرهنگ شهري ايراني را شكل دهند، چشم انداز شهر تهران در افق 1404 اين است كه به شهري با هويت ايراني تبديل شود.
وي افزود: امروز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين موقعيت را كسب كرده تا از مهندساني كه گرايشات هنري و فرهنگي دارند قدرداني كند.
نوريان گفت: فرهنگ در جامعه ما موجوديتي جامد را شكل داده و اگر انحرافي در اين فرهنگ ايجاد شود جامعه روبه مرگ مي رود.
وي اظهار داشت: هنر فعاليتي است كه نتيجه آن باز توليد احساس در مخاطب است و شيوه اي براي بيان، بياني كه از هر شيوه ديگري رساتر و عميق تر است.
وي تصريح كرد: مهندسي علم نظم بخشيدن به اشياء است به گونه اي كه كليات واحدي را شكل دهد، تلفيق فرهنگ و مهندسي، احتياج به طراحي و ابتكار و نوآوري است، هنرمند در فكر اتصا پيام بوده و مهندس درگير طراحي يك محصول و يك سازه با كيفيت است.
وي ابراز داشت: ما در شهر تهران به دنبال آن هستيم تا عناصر هويتي شهر را حفظ كرده و همه ساخت و سازها و تغييرات كه در شهر صورت مي گيرد، داري عنصر هويتي باشد.
وي افزود: مهندساني كه در عرصه هنر وارد مي شوند مي توانند ايده هايي را در خصوص هويتي كردن طرح هاي عمراني شهرداري ارائه دهند.
معاون اجتماعي و فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: مقام معظم رهبري تاكيد بر اين دارند كه در ساختار بنا آيتم هاي هويتي را طراحي كرده و تنها با نامگذاري اين كار را انجام ندهيم، اين امر سبب مي شود تا خروجي كار به گونه اي باشد تا به نيازهاي واجب و مورد توجه شهر پاسخ داده شده و مردم شهر نيز به سازه هاي شهر خود احساس تعلق و افتخار داشته باشند.
وي در پايان اعلام كرد: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، مسابقه اي را براي دريافت طرح هاي هويتي شهري ارائه خواهد كرد.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن