تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حذف غيرورزشي تيم اميد از مقدماتي المپيك خيلي سياه بود بزرگ‌ترين ناكامي اين فدراسيون نرفتن به جام جهاني بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: حذف غيرورزشي تيم اميد از مقدماتي المپيك خيلي سياه بود بزرگ‌ترين ناكامي اين فدراسيون نرفتن به جام جهاني بود
ايران ورزشي – پس از مصاحبه با عزيزمحمدي، حالا خبرگزاري ايسنا به سراغ مهدي تاج نايب رييس اول فدراسيون رفته و عملكرد فدراسيون را از زبان او جويا شده است. در مثل مناقشه نيست اما هيچ ماست‌بندي نمي‌گويد ماست او ترش است و او از حذف تيم ملي و تيم اميد به‌عنوان نقاط تاريك و ناكامي‌هاي اين فدراسيون نام مي‌برد؛ اگرچه به ساخت و سازها و كارهاي خوب مجموعه‌اش هم اشاره مي‌كند. تاج كه كمتر در مصاحبه‌هايش به اختلافات رييس فدراسيون و نواب رييس اشاره مي‌كرد، در اين مصاحبه حرف‌هاي ديگري زده است كه با هميشه تفاوت دارد؛ البته همچنان محافظه‌كاري در صحبت‌هاي تاج مشهود است. بخش‌هاي مهم اين مصاحبه را در زير مي‌خوانيد.

عملكرد فدراسيون را در چهار سال اخير چطور ارزيابي مي‌كنيد و به آن چه نمره‌اي مي‌دهيد؟
‌‌‌ در يك نگاه كلي در رابطه با تيم‌هاي ملي صرفنظر از نتايج، اقدامات خوب بوده است. ابتدا در رابطه با تيم ملي بزرگسالان فكر مي‌كنم كه اگر ما روي حضور كلمنته در ايران پافشاري مي‌كرديم، شايد نتايج بهتري براي‌مان به دست مي‌آمد اما متاسفانه در آن مقطع اراده‌اي براي نگه‌ داشتن كلمنته وجود نداشت. تيم ملي ما در دقيقه 82 با گلي كه از كره‌جنوبي دريافت كرد، از رفتن به جام جهاني بازماند. من ديدگاه ديگري هم دارم و معتقدم ديپلماسي ضعيفي كه آن زمان داشتيم هم در نرفتن تيم ملي به جام جهاني تاثيرگذار بود چرا كه بايد شرايطي ايجاد مي‌كرديم تا بازي عربستان مقابل كره‌شمالي همزمان با مسابقه ايران برابر كره‌جنوبي برگزار مي‌شد كه اگر اينطور مي‌شد، احتمال صعود تيم ملي به جام جهاني وجود داشت. متاسفانه ما هميشه از ديپلماسي ضعيف در FIFA و AFC ضربه خورديم. كرسي‌هايي را به‌خاطر تعارف‌هاي بين مسوولان، از دست داده‌ايم كه يك نمونه از نتايج آن سرانجام در ناكامي تيم ملي براي رسيدن به جام جهاني 2010 موثر بود.
دخالت‌ها و فشار آوردن‌هاي روساي سازمان تربيت بدني در طول اين چهار سال كه مشهود بود اما فكر مي‌كنيد فدراسيون بايد موضعي را نسبت به فشارهاي دولتي مي‌گرفت؟
‌ وجود فشارهاي بيروني كه طبيعي بود و بعضا مي‌توانست هدفگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي فدراسيون را هم تحت‌الشعاع قرار دهد اما معتقدم بايد برابر آنها مقاومت مي‌كرديم البته مقاومتي منطقي همراه با توضيح دادن و توجيه مسوولان.
همچنين فكر نمي‌كنيد اگر در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني 2010 عربستان را در تهران شكست مي‌داديم يا برابر كره‌شمالي و امارات نتايج ديگري مي‌گرفتيم، بدون توجه به بحث ديپلماسي، تيم ملي به جهاني صعود مي‌كرد؟
‌‌‌ اينها درست است و از نظر فني تيم ملي مي‌توانست پيش از مسابقه پاياني‌اش، نتايج بهتري بگيرد و صعودش را قطعي كند اما عامل نهايي حذف تيم ملي از راهيابي به جام جهاني مساوي برابر كره‌جنوبي در مسابقه پاياني ما بود.
داشتيد عملكرد فدراسيون را تشريح مي‌كرديد؟
‌‌‌‌ بله، در بخش بانوان رشد داشتيم. البته الان خيلي در آسيا قوي نيستيم اما كارها قبلا مدون نبود و اكنون تقريبا در همه رده‌ها تيم داريم. فوتبال ساحلي بانوان و مردان ما ليگ‌هاي قابل قبولي پيدا كرده است. فوتبال ساحلي ما پيشرفت كرده است و توانستيم در چند دوره جام جهاني شركت كنيم. همچنين در فوتبال پايه و شرايط تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان هم پيشرفت كرديم و در حال حاضر وضعيت خوبي داريم. در نوجوانان سه ركورد براي اولين بار در تاريخ فوتبال اين كشور حاصل شد كه عبارت بود از: قهرماني در آسيا، صعود به جام جهاني و راهيابي از مرحله گروهي به مرحله يك‌چهارم نهايي جام جهاني. بنابراين هر سه تيم بزرگسالان، جوانان و نوجوانان الان از مراحل مقدماتي رقابت‌هاي پيش رو بالا آمدند و فعلا وضع خوبي دارند. برگزاري ليگ دسته يك قبلا با مشكلاتي مواجه بود كه البته در همان اولين سالي كه ما آمديم هم اينچنين بود اما اكنون وضع مشخص و ثابتي پيدا كرده است. فوتسال ما در تيم ملي و حضور در مجامع بين‌المللي هم بي‌نظير بوده است. تيم ملي ما چهارم دنيا شد و حسين شمس هم عنوان بهترين مربي جهان را به دست آورد. احداث كمپ‌ تيم‌هاي ملي با اين سطح از امكاناتي كه دارد، نمره خوبي در كارنامه فدراسيون است؛ شالوده احداث كمپ در فدراسيون‌هاي قبلي و از دو دوره قبل شروع شد اما در اين فدراسيون تكميل و به وضعيت فوق‌العاده‌اي درآمد. اين كمپ اكنون سه هتل دارد. سالن بدنسازي مجهزي پيدا كرد. زمين فوتبال ساحلي احداث شد. كمپ پزشكي خوبي در آنجا راه افتاده و كمپ اختصاصي براي سرمربي تيم ملي بزرگسالان و همكارانش تاسيس شد. ساختمان‌ اداري ساختيم. 2 سالن كنفرانس خوب دارد، آشپزخانه مناسبي براي تيم‌هاي ملي در آن داير شد و در نهايت مجموعه استخر، سونا و جكوزي كمپ هم در حال ساخت است. ما در مجموع بين 12 تا 13 ميليارد تومان براي كمپ تيم‌هاي ملي هزينه كرديم بنابراين اقدامات زيرساختي فدراسيون نمره قبولي مي‌گيرد.
عملكرد فدراسيون در مباحث مبارزه با دوپينگ و داوري و اهتمام به اين موضوع را چطور مي‌بينيد؟
‌‌‌‌ موضوع دوپينگ در فوتبال ما هنوز هست اما كنترل آن بهتر شده و بايد رسيدگي بيشتري در اين‌باره انجام دهيم. در مقوله داوري هم مي‌توانيم قسم بخوريم كه داوري‌ها در حال حاضر به هيچ وجه و در هيچ مسابقه‌اي جانبدارانه نيست. يكي از دلايل وضعيت فعلي اين است كه الان جانبداري در داوري خيلي سريع و راحت عيان مي‌شود چرا كه ناظران داوري داريم، فيلم مسابقات بازبيني مي‌شوند، هر كسي اعتراضي نسبت به داوري‌ها داشته همواره سعي شده تا پاسخ منطقي به آنها بدهيم كه اينها در نوع خود بي نظير بوده است.
در مجموع به عملكرد فدراسيون نمره قبولي مي‌دهيد و سهم خودتان را در ضعف‌ها و موفقيت‌هاي اين فدراسيون چقدر مي‌دانيد؟
‌ در مجموع كارنامه فدراسيون طي چهار سال گذشته داراي موفقيت‌ها و ضعف‌هايي بوده و هميشه و در همه دوره‌هاي گذشته هم همين بوده است. به هر حال يك دوره فدراسيون ممكن است در جاهايي موفق و در بخش‌هايي هم ناكام باشد. به بعضي از موفقيت‌ها و پيشرفت‌ها از حيث نتايج در حوزه فوتسال، فوتبال ساحلي، تيم‌هاي پايه و فوتبال بانوان اشاره كردم اما به هر حال بر كسي پوشيده نيست كه بزرگ‌ترين ناكامي اين فدراسيون هم نرفتن تيم ملي به جام جهاني بود. همچنين حذف غيرورزشي تيم اميد از رقابت‌هاي انتخابي المپيك هم خيلي سياه بود. فعاليت در فدراسيون مثل دوي ماراتن است كه مثلا 400 متر را يك فدراسيون مي‌دود و 400 متر بعدي را فدراسيون ديگر. حالا يكي كندتر و يكي هم تندتر مي‌دود اما همه به نوعي امكانات يكديگر را تكميل كرده‌اند.

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن