تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820426189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرط معدل داوطلبان آزمون دكتري به قوت خود باقي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شرط معدل داوطلبان آزمون دكتري به قوت خود باقي است
تهران - قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد كه شرط معدل 14 براي داوطلبان آزمون دكتري سال 91 همچنان به قوت خود باقي است و تنها چند رشته از اين قاعده، مستثني هستند.


"ابراهيم خدايي" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت: براساس قوانين آموزشي، اصولا هيچ فردي نمي تواند با مدل كمتر از 14 فارغ التحصيل كارشناسي ارشد شود كه البته رشته هاي دكتري دامپزشكي و پزشكي و كارشناسي ارشد پيوسته از استثناهاي اين قانون هستند.

وي توضيح داد: بنابراين تنها افرادي كه داراي مدرك كارشناسي ارشد پيوسته و يا دامپزشكي و پزشكي هستند اجازه دارند كه با معدل كمتر از 14 در آزمون دكتري سال 91 شركت كنند و داشتن حداقل معدل 14 براي دارندگان مدرك كارشناسي ارشد ناپيوسته براي شركت در آزمون دكتري همچنان برقرار است.

خدايي زمان ثبت نام داوطلبان آزمون دكتري نيمه متمركز سال 91 را روز يكشنبه، 25 دي ماه ذكر كرد و گفت: دفترچه راهنماي ثبت نام نيز از فردا يا پس فردا بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار مي گيرد و تهيه مدارك ثبت نام نيز صرفا به روش اينترنتي امكان پذير است.

وي هزينه ثبت نام آزمون دكتري سال 91 را 23 هزار و 250 تومان اعلام كرد و گفت: داوطلبان مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش و با استفاده از كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب، نسبت به تهيه مدارك ثبت نام اقدام كنند.

معاون فني و آماري سازمان سنجش ادامه داد: آزمون دكتري سال 91 در حدود 287 رشته امتحاني و 1550 درس برگزار مي شود.

خدايي يادآور شد: در آزمون دكتري سال 91 براي سوالات استعداد تحصيلي، ضريب 1 و براي سوالات درس زبان خارجي نيز ضريب 2 تعيين شده است اما سوالات درس هاي تخصصي مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در اين آزمون، از ضريب 4 برخوردارند.

وي با بيان اينكه هنوز ظرفيت پذيرش دانشجوي دكتري سال 91 قطعي نشده است گفت: ظرفيت پذيرش آزمون دكتري تا اسفندماه امسال و بعد از اعلام ظرفيت از سوي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، نهايي و اعلام خواهد شد.

دومين آزمون نيمه متمركز دكتري، 25 فروردين ماه 1391 در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور برگزار مي شود.

فراهنگ**1055**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30759816

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن